مشترکات فرهنگی کشورهای فارسی‌زبان، فرصتی طلایی برای توسعه تعاملات

مشترکات فرهنگی کشورهای فارسی‌زبان، فرصتی طلایی برای توسعه تعاملات

به گزارش خبرگزاری مهر، دیدار نوروزی پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر و زاهدی نظام‌الدین شمس‌الدین زاده، سفیر جمهوری تاجیکستان در ایران امروز برگزار شد.

در این دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با تبریک آغاز سال نو شمسی گفت: اشتراکات زبانی، تاریخی و فرهنگی بسیاری بین دو کشور وجود دارد که فرصتی طلایی و مناسب برای توسعه روابط و همکاری مشترک است.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهوری ایران بر سیاست افزایش همکاری‌های دو و چندجانبه با کشورهای همسایه و منطقه تاکید بسیار دارد افزود: در سال‌های گذشته زمینه‌های همکاری هلال احمر دو کشور فراهم بوده و ما از افزایش همکاری‌های مشترک استقبال می‌کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر، از فعالیت مرکز درمانی جمعیت هلال احمر در تاجیکستان را یک ظرفیت قوی در راستای اهداف جمعیت‌های ملی نام برد و افزود: مرکز درمانی هلال احمر ایران در تاجیکستان با کادر درمانی متخصص، خدمات با کیفیت و خوبی را ارائه می‌داد که متأسفانه در حال حاضر تعطیل است.

وی با تاکید بر اینکه هلال احمر ایران نهادی غیرسیاسی و معین دولت در ارائه خدمات بشردوستانه به نیازمندان است افزود: جمعیت هلال احمر ایران بر از سرگیری و تداوم فعالیت مرکز درمانی در تاجیکستان برای ارائه خدمات بشردوستانه به مردم نیازمند تاکید دارد و خواستار تعیین تکلیف درباره ادامه فعالیت این مرکز درمانی هستیم

سفیر جمهوری تاجیکستان در ایران نیز در این دیدار همکاری‌های مشترک با کشور را ایران را یک فرصت مغتنم دانست و افزود: یکی از دو مقصد مردم تاجیکستان برای درمان به دلیل نیروی متخصص و تجهیزات پیشرفته، ایران است و ما از توسعه همکاری مشترک با هلال احمر ایران به ویژه در حوزه درمان استقبال می‌کنیم.

منبع : مهر