معرفی ایده‌هایی جذاب برای ساخت گلدان‌ تزئینی

معرفی ایده‌هایی جذاب برای ساخت گلدان‌ تزئینی

مقدمه

داشتن گل و گیاه در منزل همواره بین افراد محبوب بوده است. حتی برای منازلی که در آن‌ها شرایط نور به گونه‌ای است که شاید خیلی برای رشد گیاهان مناسب نباشد نیز می‌توان گیاهانی خاص با شرایطی ویژه را معرفی کرد و به ساکنین این چنین منازلی نیز فرصت داشتن گل و گیاه را داد. یکی دیگر از مواردی که در کنار حضور گل‌ها و گیاهان می‌تواند به منزل شما روح و لطافت و البته چندین برابر انرژی مثبت ببخشد، گلدان‌های تزئینی و زیبایی هستند که برای گل‌ها و گیاهان استفاده می‌شوند. گاهی اوقات شاید گیاه یا گلی که برای تزئین و زیبایی استفاده می‌شود بسیار ساده باشد اما گلدانی که برای آن در نظر گرفته شده، زیبایی آن را چندین برابر کرده است. در ادامه در رابطه با ایده‌هایی که می‌توان با استفاده از آن‌ها انواع گلدان تزئینی را به شکلی منحصر به فرد ساخت، با شما سخن خواهیم گفت.

ایده‌هایی برای ساخت گلدان‌های تزئینی

در ادامه با چند ایده ناب و جدید همراه شما هستیم. شما می‌توانید با استفاده از ایده‌های گفته شده برای كادو كردن گلدان گل استفاده کنید و یا برای خود گلدان‌های زیبایی را طراحی کنید تا بتوانید گوشه‌ای دنج و زیبا از گیاهانی در گلدان‌هایی با جلوه‌ای شگفت انگیز را در منزل خود داشته باشید.

۱) گلدان شیشه‌ ای با تزئینات رنگی

از یک گلدان شیشه‌ای استفاده نمایید و سطح داخلی آن را با رنگ‌های زیبا تزئین کنید. می‌توانید از رنگ‌های آکریلیک یا رنگ‌های شیشه ‌ای استفاده کنید و الگوها و طرح‌های مورد نظر خود را بر روی سطح داخلی گلدان بکشید. در نهایت، آن را با گل‌‌های رنگارنگ پر کنید.

۲) گلدانی به سبک‌ طبیعت

از یک قطعه چوب طبیعی یا یک شاخه درخت که بخشی از آن را بریده‌اید، به عنوان پایه گلدان استفاده کنید. آن را با رنگ یا لعاب مورد علاقه خود رنگ ‌آمیزی کنید و در آن گل‌های دلخواهتان را به کار ببرید. این شیوه ساده و طبیعی، ظاهر زیبایی خواهد داشت.

۳) گلدان کاغذی خمیری

از کاغذ خمیری استفاده کنید تا یک گلدان برای خود بسازید. مواد لازم شامل کاغذ خمیری، چسب و قالب گلدان است. پس از خشک شدن، می‌توانید گلدان را رنگ‌آمیزی کرده و با الگو‌ها یا تزئینات دلخواه خود آن را تزئین کنید.

۴) گلدان ساخته شده از شیشه‌‌های رنگی

از شیشه‌های رنگی یا شیشه‌های قدیمی با طرح‌های متنوع استفاده کنید. شیشه‌ها را به شکل مورد نظرتان قطع کرده و با یکپارچه کردن آن‌ها با چسب، گلدان‌ خود را بسازید. البته می‌توانید همین کار را با انواع شیشه‌های مربا و یا رب گوجه فرنگی نیز انجام دهید. بعد از شستن و خشک کردن شیشه، آن را با رنگ‌های آکریلیک رنگ کرده و به عنوان گلدانی خاص و تک از آن استفاده کنید.

ایده‌هایی برای ساخت گلدان‌های منحصر به فرد

یکی از مواردی که می‌تواند دکوراسیون خانه شما را بی نظیر کند، ایده‌ها و سبک‌هایی است که از خلاقیت خود شما نشأت گرفته است و هیچ جای دیگر نمی‌توان آن‌ها را دید. برای ساخت گلدان‌های تزئینی نیز می‌توانید از چنین ایده‌هایی استفاده و گلدان‌هایی بی نظیر را برای گل‌ها و گیاهان خود خلق کنید. در ادامه با چند ایده شگفت انگیز برای ساخت انواع گلدان تزئینی، شما را همراهی خواهیم کرد:

۱) گلدان‌هایی با شیشه‌های باز

با استفاده از شیشه‌های باز که می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف حضوری و یا آنلاین تهیه کنید، می‌توانید یک گلدان زیبا و منحصر به فرد بسازید. می‌توانید در داخل آن شن و صدف‌هایی را قرار دهید و سپس گل‌ها را در بالای آن به کار ببرید. این شیشه‌ها شفافیت و زیبایی بیشتری را به گل‌های شما می‌بخشند و می‌توانید نمای داخلی آن‌ها را با اضافه کردن نوشته‌ها و یا طرح‌های دلخواه خودتان زیباتر کنید.

۲) گلدان‌های شناور

گلدان‌های شناور که در آن‌ها گل‌ها بر روی آب قرار می‌گیرند، ظاهری بسیار خاص و جذاب دارند. برای ساخت یک گلدان شناور، یک ظرف شیشه ای با دهانه بزرگ و کمی عمیق به همراه یک پلاستیک برای قرار دادن گل در آن نیاز خواهید داشت. گل‌ها را در داخل پلاستیک قرار داده و سپس پلاستیک را به آرامی در دهانه شیشه فرو می‌برید. شیشه را به آرامی درون مخزن آب بیندازید و گل‌های شما شناور خواهند شد.

۳) گلدان‌های سفالی

اگر دوست دارید گلدانی با طرح‌های خلاقانه و زیبا بسازید، می‌توانید از گلدان‌های سفالی استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید از گلدان‌های سفالی آماده استفاده کرده و با استفاده از رنگ‌ها و پوشش دهی‌های خلاقانه، طرح‌های منحصر به فردی بر روی آن‌ها ایجاد کنید. همچنین می‌توانید با تهیه گل مخصوص سفالگری، گلدان مورد نظر خود را بسازید که البته برای این کار باید دوره‌های سفال گری را گذرانده باشید. البته که می‌توان همین کار را با سرامیک نیز انجام داد.

۴) انواع گلدان با مواد بازیافتی

در هر خانه‌ای به طور قطعی در طول یک هفته یا چند روز، وسایلی برای بازیافت تولید خواهد شد. بسیاری از این مواد، می‌توانند جایگزین یک گلدان خاص و بی نظیر برای شما باشند. انواع شیشه‌ها، قوطی‌ها و بسته بندی‌های مواد غذایی، با توجه به بالا بودن کیفیت بسیاری از آن‌ها، می‌توانند با کمی خلاقیت و ایده پردازی، به گلدان‌هایی بی نظیر تبدیل شوند.

جمع بندی و نتیجه گیری

آن چه در این جا بدان پرداختیم، بررسی ایده‌هایی جهت ساخت گلدان‌هایی خانگی برای انواع گل‌ها و گیاهانی بود که آن‌ها را در منزل نگهداری می‌کنید. شما با کمک این ایده‌ها و البته به کارگیری خلاقیتی که خودتان دارید، می‌توانید از انواع مواد بازیافتی استفاده کرده و گلدان‌هایی بی نظیر را برای خود بسازید. فقط کافیست کمی ایده پردازی کنید و با ساده ترین موادی که در اطراف شما وجود دارد، شگفت انگیز‌ترین و البته خاص‌ترین گلدان‌ها را برای تزئین منزل خود بسازید.