مقامات روسی به ادعای غربی ها واکنش نشان دادند

مقامات روسی به ادعای غربی ها واکنش نشان دادند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه از آنچه وی «رسانه های اطلاعات نادرست جمعی» خواند، به کنایه و با لحن تمسخر آمیز برای برنامه ریزی تعطیلات خود، درخواست ارائه برنامه حمله را نمود.

زاخارووا در همین رابطه با انتشار پیامی نوشت: یک درخواست از رسانه های اطلاعات نادرست ایالات متحده و انگلیس، بلومبرگ، نیویورک تایمز، سان، و غیره – برنامه «تهاجمات» خود را برای سال آینده اعلام کنید. من می خواهم برای تعطیلاتم برنامه ریزی کنم.

همچنین «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین نیز به ادعای غربی ها مبنی بر تاریخ و ساعت حمله ادعایی روسیه به اوکراین (که بامداد امروز چهارشنبه اعلام شده بود) واکنش نشان داد.

اولیانوف با انتشار توییتی در این رابطه نوشت: به جامعه بین المللی هشدار داده شد که حدود ساعت یک بامداد روز ۱۶ فوریه، روسیه به همسایه خود حمله خواهد کرد. پس حمله چه شد؟ آیا نمی خواهید بابت تشدید تنش ها و گمراه کردن افکار عمومی در جهان عذرخواهی کنید؟ شرم برشما فقط شرم!!!

غربی ها و رسانه هایشان در ادعای حمله روسیه به اوکراین تا این حد پیشرفته بودند که بامداد امروز چهارشنبه را زمان قطعی این حمله ادعایی مطرح کرده بودند.

همزمان با عدم وقوع چنین حمله ای از جانب روسیه، رسوایی این مسئله برای رسانه های یادشده به حدی بود که آنها مجبور به تغییر تیتر و متون مقالات خود برای امروز چهارشنبه شدند.

مسکو ضمن رد ادعاهای غرب درباره آماده شدن روسیه برای حمله به اوکراین، بارها گفته است که روسیه حق جابجایی نیروها را در داخل خاک خود دارد و تاکید کرده است که مسبب تنش زایی در این منطقه، آمریکا و بویژه ناتو هستند که با افزایش فعالیت نظامی خود در نزدیکی مرزهای روسیه، امنیت ملی مسکو را تهدید کرده اند.

منبع : مهر