مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

امروزه در جامعه ما مهاجرت به کانادا و روش‌های مختلف آن از موارد شایع محسوب می‌شود. مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج یکی از روش‌هایی است که خود انواع مختلفی دارد. عده‌ای از طریق راه‌اندازی کسب‌وکار تجاری برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنند.
آیا به دنبال روش‌های مختلف برای مهاجرت به کانادا هستید؟ مهاجرت به کانادا از روش‌های متعددی امکان‌پذیر است؛ مانند مهاجرت از طریق ثبت یک طرح تجاری در کانادا یا مهاجرت از طریق ازدواج در کانادا. عده‌ای از افراد روش ازدواج را برای مهاجرت به کانادا پیش می‌گیرند.

افرادی که عزم خود را جزم کرده‌اند که از طریق ازدواج به کانادا مهاجرت کنند، باید آگاهی و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند. ازدواج و شروع یک زندگی جدید مسئله ساده و پیش پا افتاده‌ای نیست. مهاجرت از طریق ازدواج مقوله‌ای مفصل است که در این بخش می‌خواهیم به تفصیل درباره آن توضیح دهیم.

انواع مختلف مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج


اگر می‌خواهید از طریق ازدواج به کانادا مهاجرت کنید، لازم است با انواع مختلف آن آشنا شوید. عده‌ای از افراد ممکن است بخواهند با یک شخص ایرانی که اقامت دائم کانادا را دارد ازدواج کنند. برخی نیز ممکن است با یک شخص کانادایی برای مهاجرت به کانادا ازدواج کنند.

مهاجرت به دلیل اقامت دائمی همسر در کانادا

در مواردی که یکی از زوجین به کشور کانادا مهاجرت کرده است و اقامت دائم در آنجا دارد به راحتی قادر خواهد بود همسر خود را نیز به عنوان شریک زندگی خود به این کشور دعوت کند. در چنین شرایطی لازم است سند ازدواج زوجین به مهر و تایید کشوری که ازدواج در آن صورت گرفته است برسد.

شرایطی برای این راهکار مهاجرتی وجود دارد که در ادامه این شرایط را برای شما ذکر خواهیم کرد:
سن شخص حمایت کننده باید بالای ۱۸ سال باشد؛
شخص حامی باید اقامت دائم کانادا داشته باشد.

ازدواج با یک شخص کانادایی


در برخی موارد مشاهده شده است که افراد اقدام به ازدواج با یک شخص کانادایی می‌کنند. در چنین شرایطی اثبات حمایت مالی نیاز نیست. این حق طبیعی زوجین است که پس از ازدواج در کنار هم زندگی کنند. شخصی که در ایران زندگی می‌کند به راحتی قادر خواهد بود نزد همسر خود به کانادا مهاجرت کند.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج به روش EXPRESS ENTRY


EXPRESS ENTRY یک سیستم کانادایی است که سه زیر مجموعه دارد. این سیستم مهاجرت افراد خارجی را کنترل می‌کند. عملکرد سه زیر مجموعه EXPRESS ENTRY شامل موارد زیر است.
کنترل برنامه‌های مهاجرت از طریق دولت فدرال؛
کنترل برنامه‌های کارمندان فدرال؛
کنترل برنامه‌های معاملاتی فدرال.

اشخاصی که می‌خواهند از طریق سیستم EXPRESS ENTRY اقدام به مهاجرت کنند باید به عنوان متقاضی دوم یا شریک وابسته به همسر خود معرفی شوند. اگر یکی از زوجین به عنوان شخص وابسته و تحت تکفل معرفی شود، فقط قادر خواهد بود از امکانات کنترل برنامه کارگران فدرالی استفاده کند.
استفاده از برنامه‌های معاملاتی فدرال مختص افراد جوان و مجرد است.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج برای شرکت در EXPRESS ENTRY


برای شرکت در برنامه EXPRESS ENTRY و ارائه نتایج CRS هزینه‌هایی باید پرداخت شود که این هزینه‌ها به شرح زیر است.
اولین هزینه مربوط به تهیه فرم آنلاین است. شما باید این هزینه را به صورت آنلاین پرداخت کنید که فرم برای شما تهیه شود؛
در مرحله بعد باید نتایج تست CRS خود را ضمیمه فرم کرده و ارسال کنید. در این مرحله لازم است هزینه رسیدگی و بررسی فرم خود را پرداخت کنید؛
هزینه بررسی نتایج تست CRS متقاضی ثانویه نیز در صورت وجود باید پرداخت شود؛
پرداخت هزینه مجوز اقامت دائم از دیگر هزینه‌های پرداختی برای EXPRESS ENTRY محسوب می‌شود؛
پرداخت حق بیومتریک از موارد آخر هزینه‌های ناشی از EXPRESS ENTRY محسوب می‌شود.

درخواست به عنوان یک متقاضی اولیه و یک متقاضی ثانویه برای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج


با استفاده از خدمات سیستم EXPRESS ENTRY قادر خواهید بود درخواست مهاجرت دهید و همسر شما نیز متقاضی دوم باشد. وقتی شما وارد حساب کاربری خود در سیستم EXPRESS ENTRY می‌شوید تا سقف ۱۲۰۰ امتیاز برای استفاده از خدمات این برنامه دارید. ۴۰ امتیاز مربوط به شریک زندگی و همسر شما است.
تست CRS همسر شما تاثیراتی در نحوه امتیازگیری شما دارد. امتیازات حاصل از تست CRS به عوامل زیر بستگی دارد.
میزان تسلط همسر شما به زبان کانادایی از عوامل مهم و تاثیرگذار امتیازات حاصل از تست CRS است. همینطور توانایی همسر شما در شنیدن، خواندن و نوشتن زبان‌های انگلیسی و فرانسوی مورد بررسی قرار می‌گیرد؛
میزان تحصیلات همسر شما تاثیر به‌سزایی در امتیازگیری دارد. تحصیلات کانادایی یا خارج از کانادایی مورد بررسی قرار می‌گیرند و بیشترین امتیاز به تحصیلات کانادایی به خصوص در مقاطع استادی تعلق خواهد گرفت؛
بیشترین امتیاز در رابطه با مسئله سن و سال را افراد ۲۰ الی ۲۹ سال دریافت می‌کنند. برای افراد بالای ۴۷ سال هیچ امتیازی در نظر گرفته نشده است؛
سابقه کار در کانادا امتیاز ویژه‌ای برای متقاضیان دربر دارد. به خصوص برای افرادی که سابقه کار ۲ سال یا بیشتر داشته باشند.
باید نتایج تست CRS مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد. درصورتی که همسر شما امتیازات بالاتری نسبت به شما کسب کرده باشد، بهتر است او را به عنوان شخص متقاضی اولیه معرفی کنید. در شرایطی نیز ممکن است امتیازات همسر شما بیشتر از حدی باشد که بخواهید او را به عنوان یک شخص وابسته معرفی کنید. در این موقعیت نیز صلاح کار این است که او را به عنوان متقاضی ثانویه معرفی کنید نه یک شخص وابسته!

شرکت در برنامه‌های نامزد استانی PNP کانادا


یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج، شرکت در مراسم‌های نامزد استانی کانادا محسوب می‌شود. لازمه این درخواست ارائه نتایج تست CRS است. زوجین بهتر است با هم به توافق برسند و نتایج تست شخصی که امتیازات بالاتری کسب کرده است را به عنوان متقاضی اول ارائه دهند.

استان‌هایی که مسئول اجرای برنامه‌های PNP در کانادا هستند کدامند؟

در این بخش اسامی استان‌هایی از کانادا که مسئول برقراری مراسم PNP هستند را در اختیارتان قرار می‌دهیم:


آلبرتا؛
بریتیش کلمبیا؛
مانیتوبا؛
نیوبرانزویک؛
نیوفاندلند؛
نوااسکوشیا؛
پرنس ادوارد؛
ساسکاچوان؛
یوکان.

از دیگر نکات ضروری در رابطه با این امر ارائه مدارک کافی برای اثبات تمکن مالی متقاضی اولیه است. متقاضی اولیه باید شرایط مالی مناسب برای مرار معاش خود و فرد تحت تکفل خود برای زندگی در کانادا داشته باشد.

هریک از زوجین به صورت جداگانه درخواست مهاجرت دهند


در صورتی که زوجین واجدالشرایط درخواست مهاجرت به کانادا باشند بهتر است هر دو درخواست خود را به صورت جداگانه ارائه دهند. پس از پذیرش یکی از زوجین دیگری باید درخواست خود را پس بگیرد چرا که از طریق همسر خود قادر خواهد بود به کانادا مهاجرت کند.
اگر هریک از زوجین به صورت جداگانه اقدام به مهاجرت کنند هزینه‌های گزافی برای خود ایجاد کرده‌اند. در صورتی که با صرف هزینه کمتر تنها از طریق پذیرش یکی از زوجین امکان مهاجرت فراهم می‌شود. این روش به وفور برای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج مشاهده شده است

چگونگی اثبات زن و شوهری در کانادا!


در کانادا معیارهای متفاوتی برای اثبات زن و شوهر بودن افراد وجود دارد. در ادامه درباره هریک از این موارد توضیحاتی در اختیار شما قرار می‌دهیم.
اولین و رسمی‌ترین مورد برای اثبات نسبت همسری در افراد ارائه سند ازدواج است. همسران ایرانی لازم است سند ازدواج خود را با مهر تاییدیه رسمی کشور برای مهاجرت به کانادا ارائه دهند؛
دومین مورد برای اثبات نسبت زن و شوهری در افراد داشتن فرزندان مشترک است. این مورد برای ایرانیان بدون ارائه سند ازدواج صدق نمی‌کند؛
سومین مورد برای اثبات رابطه زن و شوهری، زندگی مشترک در بازه زمانی طولانی است؛
مورد آخری که رابطه همسران را اثبات می‌کند وجود سرمایه‌ها و منابع مشترک بین آنها محسوب می‌شود.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج در دستان شماست!

روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج متنوع است. همینطور قوانین ازدواج و به رسمیت شناخته شدن روابط همسری در کانادا نیز با سایر کشورها فرق دارد. با این حال قوانین سخت و غیرممکنی برای ازدواج و مهاجرت به کانادا وجود ندارد.
ایرانیانی که قصد مهاجرت به کانادا دارند و می‌خواهند از روش ازدواج این هدف خود را محقق کنند دو راه پیش روی خود دارند. راه اول ازدواج با یک شخص ایرانی مقیم کانادا و راه دوم ازدواج با یک شخص کانادایی است. روش‌هایی از قبیل شرکت در آزمون CRS و شرکت در EXPRESS ENTRY نیز از موارد بارز مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود.
اگر قصد مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج را دارید، با رعایت قوانین، شرایط و مراحل ذکر شده در بالا به انتخاب بهترین و مناسب‌ترین روش بپردازید.