موکب فرهنگیان استان سمنان در اربعین برپا می شود

موکب فرهنگیان استان سمنان در اربعین برپا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عادل خالقی ثمرین بعد از ظهر دوشنبه در نشستی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه موکب فرهنگیان استان ویژه اربعین حسینی در شهر نجف برپا می‌شود، تاکید کرد: این موکب برای نخستین بار در مسیر پیاده روی زائران خدمت رسانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ عاشورا و قیام حسینی از محورهای برپایی موکب آموزش و پرورش در اربعین سال جاری است، افزود: آموزش و پرورش به مثابه پیشانی ارگان‌های فرهنگی به دنبال جهاد تبیین است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی، دینی و روایت گری در موکب فرهنگیان استان طی ایام اربعین حسینی در نجف، تاکید کرد: توزیع کالاهای فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان از جمله اقدامات این موکب خواهد بود.

خالقی ثمرین از برگزاری مسابقه‌های قرآنی، قصه گویی، دل نوشته‌های کودکانه در این موکب خبر داد و ابراز کرد: ایستگاه نقاشی و عکاسی نیز در این موکب برپا خواهد شد.

وی از تهیه بسته محتوایی برای توزیع در موکب فرهنگیان استان سمنان خبر داد و گفت: این موکب با مشارکت هیئت مذهبی آموزش و پرورش استان، بسیج فرهنگیان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان برپا می‌شود.