میزان فعلی مبادلات اقتصادی بین دو کشور رضایت بخش نیست

میزان فعلی مبادلات اقتصادی بین دو کشور رضایت بخش نیست

به گزارش خبر گزاری مهر به نقل از صدا، سیما، سیدابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های فشرده خود در روسیه، شامگاه چهارشنبه با جمعی از ایرانیان مقیم دیدار کرد.

در این دیدار صمیمی، وزیران امور خارجه، نفت، امور اقتصادی و دارایی، سه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، رؤسای نهادهای ایرانی مستقر در روسیه، تجار و بازرگانان، دیپلمات‌ها و دانشجویان حضور داشتند.

کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه در آغاز این نشست، گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه توسعه مناسبات همه جانبه با روسیه ارائه کرد و در ادامه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی، موانع و چالش‌های پیش رو را تشریح کرد.

نمایندگان تجار و بازرگانان و دانشجویان نیز هر کدام مشکلات بخش‌های مرتبط را تشریح کردند و رفع موانع و مشکلات را خواستار شدند.

سیدابراهیم رئیسی هم در این نشست، به ظرفیت‌های کم‌نظیر برای جهش مبادلات اقتصادی بین ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: علیرغم رشد نسبتاً خوب در میزان مبادلات اقتصادی، اما ظرفیت‌ها بسیار بیشتر است.

رئیس جمهور کشورمان به مذاکره خود با همتای روسی اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور برای افزایش قابل ملاحظه مناسبات دوجانبه در همه عرصه‌ها و بویژه در زمینه اقتصادی، اراده‌ای جدی دارد و آقای پوتین نیز با من هم عقیده بود که میزان فعلی مبادلات اقتصادی بین دو کشور رضایتبخش نیست.

رئیسی به ضرورت رفع موانع صادرات و کاستن از مجوزهای دست و پاگیر اشاره و تاکید کرد: وزرای همراه، اعضای کمیسیون اقتصادی و فعالان اقتصادی که در این نشست حضور دارند، باید برای مانع زدایی از صادرات اقدام کنند.

وی روسیه را بازاری بزرگ برای کالاهای ایرانی عنوان کرد و گفت: در صورت برنامه‌ریزی دقیق، همکاری نهادهای مرتبط و رفع موانع، می‌توان از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد.

رئیسی به ضرورت مدیریت نرخ ارز به منظور ثبات در اقتصاد اشاره کرد و گفت: نرخ ارز را نمی‌توان بصورت دستوری کنترل کرد، بلکه باید با ساز و کار و تمهیدات مناسب مدیریت شود.

منبع : مهر