نحوه اعمال آرایش پنکیک

نحوه اعمال آرایش پنکیک

آرایش پنکیک نوعی آرایش غلیظ، سنگین، بر پایه روغن و موم است که پوشش زیادی را ایجاد می کند. در واقع پوشش بسیار بیشتری نسبت به آرایش های معمولی مبتنی بر کرم ارائه می دهد، بنابراین اغلب فقط برای اجراهای تئاتری توسط افرادی که قرار است روی صحنه یا صفحه نمایش ظاهر شوند، مانند مدل ها و بازیگران، استفاده می شود. هدف از آرایش پنکیک ارائه یک روکش بدون عیب و مات است که از دور قابل مشاهده باشد، اما به دلیل اینکه پوششی ضد آب نیز ایجاد می کند، برای افرادی که پوست بسیار چرب دارند نیز قابل استفاده است و اینطور نخواهد بود. استفاده از این نوع لوازم آرایشی تحت تاثیر عرق پوست در ابتدا ممکن است دشوار باشد، اما راز پوشش کامل، استفاده از مقدار مناسب آب و ترکیب مناسب است.

یادگیری تکنیک مناسب استفاده از آرایش پنکیک

کانتورینگ صورت

۱. اسفنج خود را خیس کنید

آرایش پنکیک باید با آب فعال شود و باید با یک اسفنج متراکم استفاده شود. نکته مهم در مورد آرایش پنکیک این است که می توانید میزان پوششی که به دست می آورید را با اضافه کردن آب بیشتر یا کمتر کنترل کنید (آب کمتر به معنای آرایش کمتر رقیق شده و پوشش سنگین تر است).

برای پوشش منظم، اسفنج خود را با آب خیس کنید و سپس آن را فشار دهید تا اسفنج مرطوب شود.

برای پوشش سبک تر، اسفنج را خیس کنید و سپس آن را به آرامی فشار دهید تا خیس نشود.

در حالی که استفاده از آب بیشتر به شما امکان می دهد پوشش را نازک کنید، استفاده بیش از حد از آب می تواند منجر به ناهمواری و رگه ها شود.

از آنجایی که آرایش پنکیک می تواند چنین پوشش سنگینی ایجاد کند، در واقع می توانید از سایه ای استفاده کنید که دو یا سه درجه روشن تر از رنگ پوست شما باشد.

۲. اسفنج را به آرایش بمالید.

برای پوشاندن یک طرف اسفنج با آرایش، از فشار ملایم به عنوان مالش استفاده کنید. برای پوشش سبک‌تر، از فشار اضافی استفاده نکنید: وزن ناشی از آب، اسفنج را به اندازه‌ای وارد آرایش می‌کند تا مقدار مناسب را جذب کند.

۳. آرایش پنکیک را روی صورت خود بمالید.

با مقدار پنکیکی که روی اسفنج دارید، آرایش را روی صورتتان شروع کنید. قبل از اینکه برای اطلاعات بیشتر به عقب برگردید، تا حد امکان از صورت خود بپوشانید. وقتی تمام شد، دوباره اسفنج را به آرایش مالیده و به پوشاندن صورت خود ادامه دهید.

پنکیک را روی صورت، گونه ها، بینی، پیشانی و حتی پلک های خود بمالید. اگر از پوشش ضخیم در سایه ای استفاده می کنید که به طور قابل توجهی با رنگ طبیعی پوست شما متفاوت است، کل گلو و گردن خود را تا پشت گوش ها نیز بپوشانید.

برای پوشش سبک تر، از حرکات سبک و سریع استفاده کنید تا یک لایه نازک پنکیک بمالید. هنگامی که از کرم پودر خود استفاده می کنید، مراقب باشید که محصول را زیاد یا خیلی کم استفاده نکنید. همچنین، بهتر است از محصولات باکیفیت استفاده کنید، زیرا بازده رنگ بهتری دریافت خواهید کرد.

۴. آرایش را با هم ترکیب کنید.

وقتی صورت خود را پوشانید، آب اضافی اسفنج را بگیرید و آن را به سمت تمیز برگردانید تا شروع به مخلوط شدن کند. از فشار ملایم برای ترکیب آرایش با پوست خود استفاده کنید. نواحی بین چشم‌ها و گوشه‌های بینی، دهان و چشم‌ها را فراموش نکنید.

هنگام مخلوط کردن، روی صاف کردن پوشش و از بین بردن رگه ها تمرکز کنید.

۵. بگذارید آرایش پنکیک خشک شود.

پس از اتمام ترکیب، چند لحظه به آرایش فرصت دهید تا خشک شود. اگر می خواهید پوشش سبک تری داشته باشید، صورت خود را در حالی که هنوز مرطوب است با یک پارچه یا دستمال پاک کنید تا آرایش و آب اضافی جذب شود.

۶. صورت خود را پودر کنید.

از یک برس، پفک یا اسفنج تمیز استفاده کنید تا یک لایه نازک از پودر سفت، تکمیل یا فونداسیون را روی پنکیک بمالید. پودر اضافی را بردارید و با صاف کردن صورت با یک اسفنج یا پف سطح آن را صاف کنید. قبل از استفاده از پودر مطمئن شوید که پنکیک کاملا خشک شده است.

استفاده از آرایش پنکیک کانتور

پنکیک آرایشی

۱. کانتورینگ را درک کنید.

کانتورینگ روشی برای اعمال آرایش تیره تر و روشن تر در نواحی مختلف صورت به منظور برجسته کردن و از بین بردن برخی ویژگی ها است. به عنوان مثال، می توانید از:

آرایش تیره‌تر زیر گونه‌هایتان برای اینکه صورتتان بلندتر و لاغرتر به نظر برسد.

آرایش سبک تری روی استخوان گونه هایتان انجام دهید تا برجسته تر شوند.

آرایش تیره‌تر روی استخوان فک‌تان برای باریک‌تر نشان دادن صورتتان

۲. سایه های آرایش خود را انتخاب کنید.

روند استفاده از آرایش پنکیک کانتور مانند فونداسیون معمولی است، فقط شما از چندین رنگ برای برجسته کردن و سایه زدن ویژگی های مختلف استفاده می کنید. شما به آرایش پنکیک معمولی خود (که با رنگ پوست شما مطابقت دارد)، یک پنکیک برای برجسته کردن، و یک پنکیک برای خطوط تیره تر نیاز دارید.

هنگامی که با کرم پودر خود مطابقت دارید، مطمئن شوید که ته رنگ با رنگ پوست شما مطابقت دارد. به عنوان مثال، اگر ته رنگ صورتی دارید و از بهترین کرم پودر خنثی و خنک استفاده می کنید، اکسیده شده و روی پوست شما زرد به نظر می رسد.

برای هایلایتر، پنکیکی را انتخاب کنید که چند درجه روشن تر از پنکیک معمولی شما باشد. اگر می خواهید پنکیک لکه های قرمز یا تیره را نیز بپوشاند، سایه مایل به سبز را انتخاب کنید.

۳. صورت خود را بشویید و مرطوب کنید.

صورت خود را با بهترین پاک کننده آرایش صورت بشویید تا روغن، عرق و کثیفی از بین برود. صورت خود را خشک کنید و از یک مرطوب کننده یا تونر بدون روغن استفاده کنید. اجازه دهید مرطوب کننده حدود پنج دقیقه جذب شود.

اگر روی صورتتان آب، روغن، کثیفی یا عرق وجود داشته باشد، آرایش پنکیک به خوبی به پوست شما نمی‌چسبد، به همین دلیل است که باید با پوست تمیز و بدون چربی شروع کنید.

پاک کننده آرایش صورت

۴. کانتور کنید تا گونه هایتان برجسته شود.

اگر می‌خواهید صورتتان باریک‌تر به نظر برسد و گونه‌هایتان برجسته‌تر شود، می‌توانید گونه‌هایتان را برای این کار کانتور کنید. به یاد داشته باشید که وقتی با آرایش پنکیک کانتور می‌کنید، باید کمی سریع‌تر از آرایش معمولی کار کنید، زیرا وقتی تمام آرایش را انجام دادید، باید همه چیز را با هم ترکیب کنید. با استفاده از یک اسفنج آرایشی نازک که با آب مرطوب است، استفاده کنید:

یک خط نازک از پنکیک هایلایتر بالای استخوان گونه، از وسط گونه تا نقطه ای که ابروی شما به پایان می رسد.

خطی به اندازه عرض انگشت از پنکیک تیره تر زیر استخوان گونه، از گوش به سمت گوشه دهان. خط را فراتر از جایی که مردمک چشم شما قرار دارد گسترش ندهید. حتما برای هر رنگ از یک اسفنج جداگانه استفاده کنید.

۵. یک خط فک تراش خورده به خود بدهید.

این می تواند به شما تعریف بیشتری در اطراف فک بدهد و به پنهان کردن چربی اضافی زیر چانه کمک کند. با پنکیک تیره تر و اسفنج، پنکیک را روی خط فک و ناحیه درست زیر آن بمالید. در دو طرف صورت شما:

از گوش خود شروع کنید و خط فک را تا چانه دنبال کنید. برای اینکه چانه‌تان باریک‌تر به نظر برسد، همانطور که به چانه نزدیک می‌شوید، آرایش را باریک‌تر کنید تا از انحنای چانه‌تان پیروی نکنید. برای پنهان کردن چربی اضافی زیر چانه، فک زیر چانه خود را با پنکیک نیز دنبال کنید.

۶. بینی خود را باریک تر نشان دهید.

یک خط پنکیک هایلایتر را در مرکز بینی خود از بین ابروها تا نوک آن بمالید.

با پنکیک تیره‌تر، یک خط به سمت پایین وسط بینی خود بکشید، از انتهای داخلی هر ابرو تا نوک بینی. در نوک بینی، آرایش را کمی به سمت داخل باریک کنید.

۷. به پیشانی خود تعریف بیشتری بدهید.

با پنکیک تیره‌تر، یک خط نازک آرایش روی پیشانی‌تان، درست زیر خط موهایتان بزنید. خط را در ناحیه بالای انحنای طبیعی ابروها کمی ضخیم تر کنید.

۸. ویژگی‌های دیگر را به صورت برجسته درآورید.

با استفاده از مقدار کمی هایلایتر می توانید ویژگی های دیگر را برجسته کنید. این شامل کشیدن یک دایره از هایلایتر به مرکز چانه، کشیدن یک شکل V کوچک در بین ابروها و قرار دادن یک هایلایتر در قسمت کمان کوپید (مرکز بالای لب بالایی) است.

۹. پنکیک معمولی را بمالید و مخلوط کنید.

یک اسفنج آرایشی معمولی (نه نازک) را مرطوب کنید و از آن استفاده کنید تا پنکیک معمولی خود را روی نواحی باقیمانده صورت خود که هایلایتر یا کانتور قرار نداده اید، بمالید. وقتی کارتان تمام شد، اسفنج را برگردانید و بلافاصله آرایش را ترکیب کنید تا خطوط خشن، لکه های ناهموار یا تغییر رنگ ناگهانی ایجاد نشود.

۱۰. در آرایش پنکیک ؛ یک پودر بزنید.

هنگامی که سه رنگ را با هم ترکیب کردید، اجازه دهید پنکیک خشک شود و سپس یک پودر تکمیلی، حالت دهنده یا زیرسازی را روی آن بمالید. از برس یا اسفنج نیز برای مخلوط کردن پودر استفاده کنید.