نظامیان اوکراینی از دستور فرماندهان خود تمرد می کنند

نظامیان اوکراینی از دستور فرماندهان خود تمرد می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه در گزارش خود از میزان خسارات و تلفات طرف اوکراینی اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور یک فروند جنگنده «میگ-۲۹» اوکراین را در منطقه «دنیپروپتروفسک» سرنگون کرد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه در این باره آمده است: سامانه های دفاع هوایی روسیه یک فروند جنگنده میگ-۲۹ نیروی هوایی اوکراین را در منطقه دنیپروپتروفسک سرنگون کرد. همچنین ۹ فروند پهپاد اوکراینی نیز در مناطق «آلیسوفکا» در «خارکیف»، «ورخنتورتسکوی» در جمهوری خلق «دونتسک»، «گرچیشکینو» در جمهوری خلق «لوهانسک» و… منهدم شدند.

همچنین ۹ فروند راکت شلیک شده از سامانه پرتاب چندگانه راکت «اوراگان» در منطقه خارکیف رهگیری و منهدم شدند.

وزارت دفاع روسیه در ادامه افزود که نیروهای موشکی و توپخانه روسیه با هدف قرار دادن ۱۴۸ منطقه تجمع نیروی انسانی و تجهیزات ارتش اوکراین، بیش از ۴۵۰ ملی گرای اوکراینی، ۱۳ دستگاه تانک و دیگر خودروهای زرهی و همچنین ۱۶ دستگاه خودروی نظامی ویژه اوکراین را و از بین برده اند.

همچنین هوانوردی عملیاتی-تاکتیکی نیروی زمینی ارتش روسیه با هدف قرار دادن ۴۷ منطقه تجمع نیروی انسانی و تجهیزات ارتش اوکراین، موفق به از بین بردن نیروی انسانی و تجهیزات مذکور در مناطقی در جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک شد از جمله پرتاب کننده سامانه ضدهوایی «بوک-ام۱» (Buk-M۱) و همچنین رادار شناسایی و رصد سامانه ضد هوایی «اس-۳۰۰».

وزارت دفاع روسیه در ادامه افزود که ۱۱ سامانه پرتاب چندگانه راکت «گراد» در دونتسک هدف قرار گرفتند.

وزارت خانه مذکور با اشاره به تلفات بالای نیروهای اوکراینی در طول عملیات نظامی روسیه در این کشور، گفت: در جریان عملیات ویژه نظامی، دشمن متحمل خساراتی قابل توجه شده است. از ۱۹ ماه مه، تیپ ۱۴ مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین به تنهایی بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ کشته و زخمی داده است. با توجه به وضعیت پایین اخلاقی و روانی در جو حاکم، ۸۰۰ نفر که قصد اعزام به منطقه را داشتند، فرماندهان را به بی کفایتی و رشوه در پرداخت کمک‌های نقدی متهم و از رفتن به خط مقدم خودداری کردند.

همچنین در تیپ ۱۰ تهاجم کوهستانی، حدود ۱۰۰ نفر از نیروهای یگان شناسایی به دلیل سرپیچی جمعی از فرماندهی، از ماموریت های رزمی خارج و برای بررسی به شهر کرمنچوگ منتقل شدند.

بخش قابل توجهی از فرماندهان تیپ ۳۰ مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین نیز از مدیریت واحدهای خود خارج شده و از انجام مأموریت های رزمی طفره می روند. از هر بهانه ای برای وانمود کردن به بیماری استفاده می شود. در اکثر واحدهای تیپ حتی یک افسر باقی نمانده است.

وزارت دفاع روسیه در پایان گفت: در مجموع و از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین، ۲۰۸ فروند جنگنده، ۱۳۲ فروند بالگرد، یک هزار و ۲۶۰ فروند پهپاد، ۳۴۵ سامانه ضدهوایی، ۳ هزار و ۶۹۶ دستگاه تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۵۷۶ سامانه پرتاب چندگانه راکت، ۲ هزار ۵۵ قبضه توپ و خمپاره و همچنین ۳ هزار و ۷۳۱ دستگاه خودروی ویژه نظامی اوکراینی منهدم شدند.

منبع : مهر