نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در ایجاد اشتغال پایدار

نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در ایجاد اشتغال پایدار

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»، اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تولید یک راهبرد اساسی برای برون رفت از مشکلات موجود است.

وی بیان کرد: تولید ما باید در مسیری قرار گیرد که قابلیت رقابت با تولیدات مابقی کشورها را داشته باشد. تولیدات ما باید تولید متکی بر مجموعه‌های دانش بنیان باشد چرا که این مجموعه‌ها مسیر میانبری را برای رسیدن به محصولات کیفی، مقرون به صرفه و قابل رقابت دنبال می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبیعتاً باید تولیدات ما قابل رقابت با تولیدات کشورهای دیگر باشد. ما با بهبود وضعیت تولید می‌توانیم سهم خود را در بازارهای دنیا و در بخش‌های مختلف به دست آوریم.

پژمانفر متذکر شد: مقام معظم رهبری توجه به جایگاه مراکز دانش بنیان را همواره مورد تأکید قرار می‌دهند، چرا که شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند اشتغال پایدار و مستمری را در کشورمان ایجاد کنند.

وی اظهار داشت: متأسفانه برخی از مراکز تولیدی کشورمان گاهی با بحران مواجه و رو به تعطیلی کشیده می‌شوند و اشتغال هم در این مراکز ناپایدار است که علت اصلی این مسئله آن است که این مراکز نتوانستند محصولات کیفی و قابل رقابت تولید کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان باید فعالانه و در جهت تولید محصولات قابل رقابت گام بردارند که در این صورت اشتغال پایدار و مستمر ایجاد می‌شود. امیدواریم مجلس و دولت در کنار یکدیگر شعار سال را عملیاتی کرده و در این راستا گام بردارند.

منبع : مهر