نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نماز جمعه این هفته (۱۳ مرداد ماه) تهران در مصلی امام خمینی (ره)، به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی برگزار خواهد شد.

طبق روال، ساعت ۱۰:۳۰ صبح درب‌های مصلی تهران به روی نمازگزاران گشوده می‌شود و برنامه از ساعت ۱۱ آغاز خواهد شد.

در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، به مناسبت روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم، کتاب «خاتون و قوماندان» روایت زندگی ام‌البنین حسینی همسر شهید علیرضا توسلی فرمانده لشکر فاطمیون، معرفی می‌شود.

کتاب «خاتون و قوماندان» به قلم «مریم قربان‌زاده» نوشته شده و نشر ستاره‌ها آن را منتشر کرده است. این کتاب مزین به تقریظ مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

معظم له مرقوم فرموده‌اند:

«سلام خدا بر شهید عزیز، علیرضا توسّلی، مجاهد مخلصِ فداکار و بر همسر پرگذشت و صبور و فرزانه‌ی او خانم امّ‌البنین. حوادث مربوط به مهاجران افغان را که در این کتاب آمده است از هیچ منبع دیگری که به این اندازه بتوان به آن اطمینان داشت دریافت نکرده‌ام. برخی از آن‌ها جداً تاثرانگیز است، ولی از سوی دیگر، حرکت جهادی فاطمیون افتخاری برای آن‌ها و همه‌ی افغان‌ها است. نوشته‌ی صفحه‌ی مقابل بسیار زیبا و اثرگذار است. (دی ۱۴۰۱)»

علیرضا توسلی معروف به ابوحامد فرمانده و بنیانگذار لشکر فاطمیون، در مهرماه ۱۳۴۱ در افغانستان به دنیا آمد و ۹ اسفند ۱۳۹۳ در شهر درعای سوریه به شهادت رسید. او تمام زندگی‌اش را رزمنده بود و در جبهه‌ها جنگید. با شروع جنگ ایران و عراق به کردستان رفته و بیش از یک سال در آن منطقه حضور داشت.

وقتی جنگ ایران و عراق به پایان رسید، برای جنگ با ارتش شوروی به افغانستان رفت و دوباره در سال ۷۴، زمانی که نیروهای طالبان در افغانستان روی کار آمده بودند، به افغانستان رفت. در این میان با ام‌البنین ازدواج کرد. این ازدواج یک پسر به نام حامد و دو دختر برای آن‌ها به ارمغان آورد. با شروع بحران در سوریه، در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۲ راهی آن کشور شد و یک سال بعد در نبرد با جبهه النصره شهید شد. آرامگاه این شهید مجاهد مخلص، در مشهد است.

علاقمندان می‌توانند کتاب «خاتون و قوماندان» را با ۳۰ درصد تخفیف از غرفه کتاب آدینه واقع در ضلع شرقی شبستان مصلی تهیه کنند.

در بخش برنامه میزهای خدمت نماز جمعه نیز قرار است مدیرکل ثبت احوال استان تهران، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و مدیرکل بهزیستی استان تهران حضور یابند.