نکات مهم هنگام خرید عطر که الزامی هستند!

نکات مهم هنگام خرید عطر که الزامی هستند!

بوی خوش آدم ها را جذب می کند و بوی بد فراری می دهد. این دلیل به وجود آمدن انواع عطر و ادکلن‌ها است. حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید عطر بخرید، اما قیمت آن شما را دچار شک و تردید کرده است.

اینکه چه عطری را از کجا و بر چه اساسی خریداری کنیم، در این مقاله بررسی می‌شوند. با خواندن این مقاله با نکات مهم هنگام خرید عطر که الزامی هستند، آشنا می‌شوید.

خرید عطر اصلی یا شرکتی

عطرهای اورجینال معمولا قیمت های بالایی دارند. قیمت بالای آن ها مرتبط با مواد اولیه، روند ساخت یا نام صاحب برند است. حتی در کشورهای غیر ایرانی نیز قیمت عطرهای اصل ارزان نیست. به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل به خرید عطرهای شرکتی دارند.

عطرهای شرکتی در واقع فرمولاسیون خریداری شده عطرهای اصلی هستند. شرکت های کوچکتر با خرید فرمولاسیون عطرها اقدام به ساخت و تولید عطر و ادکلن ها با کیفیت های مختلف می کنند. کیفیت عطرهای شرکتی هرگز مانند عطرهای اصلی نیست و حتی ممکن است مضر نیز باشد.

فرآیند تولید و تهیه عطرهای اصیل پیچیده و طولانی است. در واقع به دلیل استخراج رایحه و عصاره مواد اولیه این روند ساده نخواهد بود. با این حال شرکت هایی که صرفا فرمولاسیون عطرهای اورجینال را خریداری می‌کنند، در زمان کمتری به محصول نهایی می رسند.

علت این مسئله نیز استفاده از مواد افزودنی و شیمیایی است. در حالی که پایه و اساس پرفیوم های اصیل روغن های معطر و رایحه های طبیعی هستند.

معایب و مزایای خرید عطر اورجینال

مهم ترین مزیت عطرهای اورجینال احساس اعتماد به نفس و کاریزمایی است که به شما می دهد. مینیمال پرفیوم از اصیل ترین عطرها با بیشترین قیمت و عطرهای روزمره با قیمت های کمتر را در مجموعه خود ارائه می دهد.

عطرهای اورجینال ماندگاری بسیار بالایی دارند، آنقدر که حتی تا ۲۴ ساعت رایحه آن ها کاملا واضح است. همچنین خط بوی عطرهای اصل فوق العاده است. حتی بعد از گذر از کنار افرادی که عطر اورجینال می زنند تا چند ثانیه بوی عطرشان در بینی شما می ماند.

عطرهای اورجینال تنها یک عیب دارند و آن قیمت بالای آن هاست. قیمت این عطرها حتی در کشورهای خارجی نیز ارزان نیست.

بهترین راه برای داشتن یک عطر اصل اما قیمت مناسب استفاده از دکانت یا دستریز آن عطر است. با دکانت عطر مقدار کمتر حتی ۱۰ میل عطر خواهید داشت، اما از اصالت و اورجینال بودن آن مطمئن هستید.

گول تبلیغات را نخورید؛ عطر فیک برای سلامتی مضر است!

بسیاری از شرکت های تبلیغاتی با تبلیغات رنگارنگ و جذاب اقدام به جذب افراد می کنند. درست است که معمولا این شرکت ها برای ساخت نمونه های مشابه از شرکت اصلی اجازه می گیرند. با این حال باز هم زیان های آن متوجه همه خواهد شد. از محیط زیست گرفته تا شخص شما ممکن است گرفتار این معایب شوید.

ممکن است این تبلیغات رنگارنگ از ماندگاری بالای بوی عطرهای خود بگویند. اما باید بدانید که با کیفیت ترین عطر شرکتی هم بیش از ۷ ساعت ماندگاری ندارد. همچنین باید بدانید که در فرایند ساخت و تولید این گونه محصولات از مواد شیمیایی و اضافی استفاده می شود.

این مواد ممکن است برای برخی افراد ایجاد حساسیت و سردرد کند. افرادی که به مشکل میگرن دچار هستند نیز ممکن است دچار تشدید سردرد شوند. اگر با بوییدن یک عطر دچار سردرد و سرگیجه شدید به اصالت آن شک کنید.

هنگام خرید به این نکات توجه کنید!

 هنگام خرید به این نکات توجه کنید!

برای آن که یک عطر خوب و با کیفیت بخرید باید برخی نکات را رعایت کنید. این نکات به شما کمک می‌کنند تا عطری مناسب خودتان بخرید. ضمن آنکه به کمک این نکات دست سودجویان را از جیب خود کوتاه می کنید. برای خرید عطر و ادکلن های اورجینال اینجا کلیک کنید.

۱. نگاهی به شخصیت‌شناسی برای انتخاب بهترین عطر

اولین نکته برای خرید یک عطر توجه به شخصیت افراد است. اگر برای خودتان عطر می خرید باید سلیقه شخصی خود را در نظر بگیرید. اگر به نیت هدیه دادن عطر می خرید نیز باید بدانید فرد هدیه گیرنده چه شخصیتی دارد. هر بو و رایحه بازتاب دهنده ویژگی های شخصیتی متفاوتی است.

عطرهایی که در آن ها از نت گل ها استفاده شده است، برای افراد با روحیه لطیف مناسب است. عطر با رایحه مرکبات مثلا دارای نت های لیمو شخصیت شما سرزنده و شاداب معرفی می کند.

عطرهای بر پایه چوب را بیشتر مردها استفاده می کنند. همچنین کسانی که می خواهند افراد را با قدرت خود تحت تاثیر قرار دهند نیز عطرهای چوبی با رایحه ادویه و اقیانوس می خرند.

۲. عطر و طبع؛ دارای رابطه‌ای غیرمستقیم

به طبع خود توجه کنید. اگر طبعی گرم داشته باشید بوی و رایحه های گرم به دردتان نمی خورد. بهتر است، عطرهای خنک را امتحان کنید. برای افراد با طبع سرد نیز عطر گرم پیشنهاد می شود.

همچنین اگر بوها موجب سردرد شما می شوند بهتر از از بوهای خنک اما ملایم استفاده کنید. همچنین اگر طبع فردی که می خواهید برای او عطر هدیه بخرید را نمی‌ دانید، از عطرهایی مرتبط فصل استفاده کنید.

۳. توجه به تاریخ انقضا؛ عطرها فاسد می‌شوند!

نکته مهم دیگری که هنگام خرید عطر لازم می شود، توجه به تاریخ تولید و انقضای عطر است. تعجب نکنید، حتی بهترین وگران قیمت ترین عطرها نیز فاسد می شوند. زیر جعبه اصلی ادکلن تاریخ تولید، انقضا و بارکد اصالت کالا موجود است. حتما آن را چک کنید.

اگر می خواهید بفهمید عطری که پارسال هدیه گرفته‌اید سالم است یا نه، روش های زیر را امتحان کنید.

  • عوض شدن بو: اگر احساس می کنید رایحه عطرتان عوض شده به خراب شدن آن شک کنید. عطرهای فاسد ممکن است بوی ترشیدگی یا فلز و پلاستیک بدهند.
  • تغییر رنگ: اگر عطر شما شیشه شفافی دارد ممکن است در صورت فاسد شدن تغییر رنگ بدهد.
  • تغییر حجم: اگر مدت طولانی عطر خود را دارید و زیاد از آن استفاده نمی کنید، از روی خالی شدن شیشه متوجه می شوید که عمر عطر به سر رسیده است.

برای آنکه عطرتان عمر طولانی تری داشته باشد آن را در معرض نور و گرما قرار ندهید. همچنین برخی افراد ادکلن خود را در فریزر نگه می دارند تا مانع خراب شدن آن شوند. این روش در صورتی جوابگو است که محیط عطر دائما از فریزر به اتاق و محیط های دیگر تغییر نکند.