نگاهی به برترین بازی‌های دنیای متاورس!

نگاهی به برترین بازی‌های دنیای متاورس!

ارز دیجیتال این روزها بحث هر مجلسی است و هر کسی ترغیب می‌شود که وارد این وادی شود. پول دیجیتال یا ارز دیجیتال به هر وسیله پرداختی گفته می‌شود که فرآیندی کاملاً الکترونیکی دارد. ارز دیجیتال قابل لمس نیست و خرید و فروش و سرمایه گذاری در آن به تخصص کافی نیاز دارد.
امروزه بازی‌ های ویدیویی مبتنی بر بلاک چین زیادی ظهور کرده‌اند و شاهد تاثیرشان بر صنعت رمز ارزها بوده‌ایم. علاوه بر این، اکثر بازی‌های متاورس بازار ان اف تی (NFT) خاص خود را دارند. ان اف تی‌ها توکن‌های غیر مثلی هستند که امروزه از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند و تب خرید و فروش و حتی ساختن آن‌ها بسیار بالا گرفته است.

با این‌ حال، فردی بدون آگاهی و درک کامل متاورس، ممکن است با تصور آن به عنوان یکی دیگر از مدهای فن‌آوری، ساده از کنارش رد شود. اما لیست بازی‌های متاورس که به‌طور مداوم در حال گسترش است، خلاف این را ثابت می‌کند. دنیای مجازی متاورس قابلیت تبدیل شدن به یک صنعت تریلیون دلاری را دارد؛ دنیایی برای سرگرمی، تبلیغات و حتی برای برخی، مکانی برای کار کردن. Metaverse توسعه‌دهنده اینترنت نیست، بلکه جانشین آن است و قرار است با استفاده از بلاک چین و برنامه‌های غیر متمرکز ساخته شود. در ادامه فهرستی از بازی‌های متاورس محبوب را می‌بینید و کمی با هر کدام آشنا می‌شوید.

سند باکس (Sandbox)


یکی از بهترین بازی‌های متاورس در حال حاضر Sandbox است. جهان مجازی سندباکس بازی غیر متمرکزی بر بستر بلاک چین است که می‌توانید در آن اموال و املاک بخرید و کسب درآمد کنید. با اینکهSandbox هنوز در فاز اولیه و در حال پیشرفت است، با طراحی جذاب و تجربه بازی منحصربفرد خود در جلب بازیکنان بسیار موفق بوده است.
در سندباکس مالک واقعی آیتم‌های توکنیزه شده سازندگان آن‌ها یا کسانی هستند که در بازار ان اف تی آن‌ها را خریداری می‌کنند. علاوه بر این، جوایزی برای کاربران برای شرکت در بازی در نظر گرفته شده است.The Sandbox یکی از برترین بازی‌های متاورس است که تقریباً ۷ درصد از سهم بازار متاورس را در چنگ دارد. بازیکنان می‌توانند با استفاده از توکن SAND، در بلاک چین اتریوم تجربه گیمینگ خودشان را بسازند و از آن کسب درآمد کنند. علاوه بر این، بازیکنان قادر هستند با استفاده از توکن‌های غیر مثلی (NFT) حق مالکیت ساخته‌های خود را در دست داشته باشند. 
برجسته‌ترین ویژگیSandbox داشتن ابزاری است که به بازیکنان اجازه می‌دهد بازی‌های خود را در متاورس توسعه دهند؛ Sandbox Game Maker یک مثال خوب برای این موضوع است. همچنین می‌توانید ابزار VoxEdit را در سندباکس برای تولید دارایی‌های مجازی به کار ببندید. کاربران می‌توانند ان اف تی‌هایی را که با VoxEdit ایجاد می‌کنند برای خود نگه دارند یا آن‌ها در بازارچه بفروشند.

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)


یکی دیگر از نام‌های برتر در میان بازی‌های محبوب بلاک چین Axie Infinity است. این بازی در سال ۲۰۱۸ عرضه شد و اخیراً محبوبیت زیادی به دست آورده است. جالب اینجاست که Axie Infinity برای بسیاری از فیلیپینی‌ها در طول همه‌گیری کرونا نجات‌ بخش بوده است؛ مردم این بازی را برای کسب NFT به‌عنوان پاداش انجام می‌دادند و از فروش آن درآمد حاصل می‌کردند.
اکسی اینفینیتی ملهم از بازی معروف پوکمون است. در متاورس اکسی اینفینیتی شخصیت‌های به نام Axie وجود دارد که بازیکنان برای داشتن آن‌ها سر و دست می‌شکنند. یک اکسی می‌تواند با یک Axie دیگر در بازی مبارزه کند، برنده شود و صاحبش را با پاداشی که می‌گیرد خوشحال کند!  توکن AXS متعلق به این بازی نیز اتریومی و بر مبنای استاندارد ERC20 است. سایر توکن‌های مرتبط با Axie Infinity شامل دارایی‌های بازی (مانند شخصیت‌های اکسی) به صورت توکن‌هایی با استاندارد ERC-721 و توکن SLP با استاندارد ERC20 ایجاد می‌شوند.
بازی متاورسی Axie Infinity همچنان در حال توسعه است و از اقبال عمومی بسیاری برخوردار است؛ ارزش بازار ۹ میلیارد دلاری‌اش شاهدی بر این مدعی‌ست. انتظار می‌رود در آینده شاهد پیشرفت‌های چشمگیر این بازی محبوب بلاک چینی باشیم.

Sorare


Sorare در اصل یک بازی فوتبال NFT است که بر بستر بلاک چین اتریوم توسعه ‌یافته است. مهم‌تر از همه اینکه بیش از ۱۸۰ باشگاه فوتبال به‌طور رسمی در این پلتفرم ثبت ‌شده‌اند و هر هفته باشگاه‌های بیشتری به آن می‌پیوندند.
بازیکنان می‌توانند در Sorare کارت بخرند و تیم‌های فانتزی خود را ایجاد کنند. کارت‌ها نشان‌دهنده بازیکنان واقعی هستند و عملکرد بازیکنان در مسابقات واقعی می‌تواند به دارندگان کارت کمک کند تا امتیاز کسب کنند.
تیم‌هایی که بیشترین امتیاز را داشته باشند، هر هفته امتیاز ایجاد کارت‌های جدید را به‌عنوان پاداش خواهند داشت. علاوه بر این، Sorare یکی از برترین بازی‌های متاورس است که سرمایه‌گذاری تقریباً ۶۸۰ میلیون دلاری در سری B را اعلام کرده است. خبر جالب دیگر در مورد Sorare این است که استودیوی محبوب بازی‌سازی Ubisoft یک بازی با NFT های ایجادشده در Sorare ساخته است.
Sorare بدون شک یک انتخاب برتر در بین بازی‌های آنلاین متاورس با سهولت استفاده استثنایی است. هر فردی تنها با استفاده از ایمیل خود می‌تواند بدون هیچ هزینه‌ای یک حساب کاربری در بازی ایجاد کند و شروع به بازی کند. بازیکنان می‌توانند کارت‌های NFT را از طریق کارت‌های نقدی یا اعتباری و همچنین حواله‌های بانکی خریداری کنند. اکنون مردم بیش از ۴۰ کشور در سراسر جهان به ‌راحتی کارت‌های Sorare NFT را خریداری می‌کنند.

ایلوویوم (Illuvium)


در فهرست بازی‌های متاورس، ایلوویوم جایگاه ویژه‌ای دارد. Illuvium در اصل یک بازی RPG یا مبتنی بر ایفای نقش بازیکنان است که روی بلاک چین اتریوم توسعه ‌یافته است. سناریوی بازی حول کاوش در دنیای مجازی ایلوویوم می‌چرخد. هدف اصلی بازیکنان در بازی جمع‌آوری موجودات قدرتمند یا الهه‌هایی است که به نام ایلوویال (Illuvials) شناخته می‌شوند.
ممکن است خیلی زود باشد که ادعا کنیم ایلوویوم یکی از برترین بازی‌های متاورس در حال حاضر است، چرا که این بازی هنوز رسما منتشر نشده و نسخه آزمایشی آن در دسترس است. با این وجود، ارزش بازار یک میلیارد دلاری ایلوویوم قابل توجه است و علاقه‌مندان بازی‌های متاورسی کیفیت استثنایی گرافیک ایلوویوم را تایید کرده‌اند.

اولترا (Ultra)


اولترا احتمالاً اولین اکوسیستم بلاک چینی است که یک پلتفرم برای سرگرمی و بازی ارائه می‌دهد. کشف و کشوف، خرید و فروش آیتم‌ها و ملاقات با اینفلوئنسرهای موردعلاقه در این پلتفرم ممکن است.
Ultra یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بلاک چین متاورس با امکان تسویه فوری و البته رایگان تراکنش‌ها است. همچنین می‌توانید از توکن بومی آن برای شرط‌بندی استفاده کنید و در قالب توکن‌های غیر مثلی یا همان ان اف تی جایزه بگیرید. علاوه بر این، کیف پول اولترا نیز محبوبیت و کارایی قابل قبولی دارد که می‌توانید آن را به پلتفرم‌های مختلف دیفای متصل کنید.