نیروگاه کلانشهر ها از مازوت استفاده نکردند

نیروگاه کلانشهر ها از مازوت استفاده نکردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو ایران، ساناز جعفرزاده با تاکید بر اینکه در حال حاضر ذرات معلق معضل جدی آلایندگی هوا در تمام کلانشهرهای کشور است، افزود: براساس ترازنامه انرژی ۸۰ درصد ذرات معلق تولید شده در کشور مربوط به بخش حمل و نقل است.

وی سهم بخش نیروگاهی در تولید ذرات معلق را بالغ بر هفت درصد برشمرد و ادامه داد: بر اساس گزارش “سیاهه انتشار” سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص سهم منابع ثابت و متحرک در آلایندگی هوا نیز مشخص گردیده است که در شهر تهران سهم منابع متحرک در آلودگی هوا ۵۹ درصد، در تبریز ۵۷ درصد، در اهواز ۷۲ و در اراک ۵۰ درصد بوده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی ادامه داد: با اینکه از ابتدای سال تاکنون در هیچ یک از نیروگاه‌های داخل کلان‌شهرهای کشور از سوخت مازوت استفاده نشده است ولی هم اکنون شاهد آلودگی شدید هوای شهرهایی همچون تهران، اصفهان و اراک هستیم.

جعفرزاده تاکید کرد: بنابراین نباید از دلایل اصلی آلایندگی هوا غافل شویم؛ چرا که عدم شناسایی درست بخش‌های اثرگذار اصلی در این حوزه موجب اتخاذ راهکارهایی برای برون رفع از این وضعیت خواهد شد که اثرگذاری مناسبی نخواهد داشت.