هاشمی: بسکتبال باید به سمت علمی شدن برود/ ۷ بار به آزادی رفتم

هاشمی: بسکتبال باید به سمت علمی شدن برود/ ۷ بار به آزادی رفتم

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث هاشمی عصر امروز سه شنبه و قبل از اعزام تیم ملی بسکتبال ایران به بازی‌های آسیایی هانگژو از اردوی این تیم بازدید و در جریان آخرین وضعیت این تیم قرار گرفت.

وزیر ورزش و جوانان در مورد شرایطی که بسکتبال دارد گفت: همه فدراسیون‌ها دنبال این هستند تا تأسیسات و اماکن بیشتری داشته باشند که بسکتبال هم از این قاعده مستثنی نیست. هر چند این رشته جزو خوب های ورزش کشور است اما باید در زیرساخت‌ها شرایط بهتری داشته باشد.

هاشمی با اشاره به وعده‌ای که برای ساخت مجموعه جدید ورزشی داده است گفت: طبق طرحی که رئیس جمهور اعلام کردند برای ساخت مجموعه ورزشی، ما در آن مجموعه‌ها سالن‌های چند منظوره خواهیم داشت که بسکتبال هم می‌تواند از آن استفاده کند.

وزیر ورزش در مورد تغییراتی که در بسکتبال صورت گرفته و تیم جوان‌تر شده است گفت: تیم ملی بسکتبال در حال پوست اندازی است و وظیفه ماست که از فدراسیون حمایت کنیم. البته هنوز باتجربه‌هایی هم در تیم حضور دارند. با این حال فدراسیون باید به سمت کار علمی برود و از مربیان خوب خارجی در تیم‌های پایه استفاده کند.

کیومرث هاشمی که در روزهای گذشته چندین بار از ورزشگاه آزادی بازدید کرده است در این مورد گفت: در دو هفته گذشته بیش از ۷ بار به ورزشگاه آزادی رفتم تا با توجه به اینکه برای اولین بار VAR را در لیگ قهرمانان آسیا استفاده می‌شود روند کار خوب پیش برود.

وزیر ورزش در پایان گفت: معتقدم اگر پرسپولیس از تماشاگر محروم نبود قطعاً بازی جذاب‌تر برگزار می‌شد. ما مشکلی برای حضور تماشاگران نداشتیم اما به هر حال تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی بدون تماشاگر بود.