هاشمی: به‌عنوان تیم سایپا، بی‌نظیر کار کردیم

هاشمی: به‌عنوان تیم سایپا، بی‌نظیر کار کردیم

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از فدراسیون والیبال، مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران جام «سردار دل‌ها» هفتم بهمن‌ماه با قرار گرفتن تیم سایپا در رتبه نخست جدول رده‌بندی (کسب ۱۷ برد و ۵۰ امتیاز) به پایان رسید.

مریم هاشمی سرمربی سایپا در ارزیابی شیوه برگزاری دور رفت و برگشت لیگ برتر زنان ۱۴۰۰ گفت: لیگ امسال دست کم در مقایسه با لیگ‌های دو فصل قبل متفاوت‌تر برگزار شد آن هم به این دلیل که از حالت متمرکز خارج شد. این بزرگ‌ترین تغییر لیگ امسال بود. از طرفی فرم تمرینی و تمام مسائل مربوط به مسابقات رفت و برگشت، متفاوت است. ضمن این‌که امسال یک هفته در میان دو بازی در لیگ برگزار شد و نیاز بود تیم‌ها روی تمرینات بدنسازی بسیار خوب کار کرده باشند تا بازیکنان آسیب نبینند و برای حضور در ۲ بازی هفته، کاملاً آماده باشند. خوشبختانه تمام این مسائل به حرفه‌ای‌تر شدن لیگ کمک شایانی خواهد کرد. هرچند که ممکن است این اتفاق تا حدودی تیم‌ها را تحت فشار قرار دهد، اما به شخصه رضایت کامل دارم که به حرفه‌ای‌تر بودن نزدیک‌تر شویم.

وی به ۱۰ تیمی بودن لیگ امسال اشاره کرد و افزود: با وجود حضور ۱۰ تیم در لیگ برتر، سطح کیفی لیگ بالا بود. به‌طوری که ۴، ۵ تیم اول دریک سطح بودند. این موضوع در نحوه امتیازگیری تیم‌ها در جدول‌رده‌بندی به وضوح قابل مشاهده است. تیم‌های سایپا، ذوب‌آهن، باریج‌اسانس و پیکان رقابت سخت و نزدیکی با هم داشتند و تقریباً ۶ تیم بعدی جدول هم در یک سطح بودند.

سرمربی نارنجی‌پوشان با تاکید بر افزایش تعداد بازیکنان لژیونر والیبال بانوان ایران ادامه داد: به دلیل افزایش تعداد لژیونرها، بازیکنان بیشتری از رده‌های سنی جوانان، امید و … در جریان لیگ به کار گرفته شدند که نکته مثبتی برای سوپر لیگ بود. در مجموع امیدوارم با برگزاری لیگی پویا و قوی، درنهایت تیم ملی قوی‌تری داشته باشیم چرا که هدف اصلی از برگزاری لیگ حرفه‌ای، تقویت هرچه بیشتر تیم ملی است و امیدوارم در سال‌های آینده این اتفاق رخ دهد.

هاشمی درخصوص مرحله پلی‌آف، گفت: مهم‌ترین مسئله استفاده از سیستم ویدئوچک در مرحله پلی‌آف است که به دقیق بودن نتایج کمک زیادی خواهد کرد. البته نمی‌خواهم بگویم کل کار منوط به وجود ویدئوچک است اما در رقابت‌های قبل از فینال و فینال، داشتن ویدئوچک شاید بتواند یکی دو امتیاز را به نفع تیمی که محق است، برگرداند.

مرحله پلی‌آف قرار است به صورت دو برد از سه بازی و فینال به صورت تک بازی برگزار شود. هاشمی گفت: ابتدا اعتقاد داشتم برگزاری فینال به‌صورت تک‌بازی کار را سخت می‌کند اما درنهایت دیدم برخی سیستم‌های حرفه‌ای، فینال لیگ را به‌صورت تک بازی برگزار می‌کنند. ما هم این شیوه را پذیرفتیم و انشاا… مسابقات این مرحله نیز به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی درباره رقابت نزدیک سایپا و ذوب‌آهن در لیگ برتر سال جاری هم گفت: به‌عنوان تیم سایپا، بی‌نظیر کار کردیم. البته به دلیل اشکالات زیادی که تیم داشت، تا به امروز چنین صحبتی را مطرح نکردم ولی مقابل ذوب آهن یک‌دست و هم‌دل بودیم و از نظر تکنیکی عالی بودیم. حتی تعویض‌هایی که انجام شد و کمک‌هایی که از بازیکنان ذخیره گرفتیم، بسیار تأثیرگذار بود. این یعنی همدلی بین ۱۴ نفر. به بازیکنانم تبریک می‌گویم و می‌توانم بگویم که بازی آخر مقابل ذوب‌آهن را با ۱۴ نفر بردیم.

هاشمی در واکنش به شانس بالای سایپا برای کسب سکوی قهرمانی، افزود: در ورزش‌های گروهی هیچ‌چیز را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. اصلاً قابل پیش‌بینی نیست که باریج‌اسانس پیروز می‌شود یا ذوب‌آهن. ما فقط موظف هستیم به‌صورت حرفه‌ای تمرین و تلاش کنیم تا برای حضور در پلی‌آف حاضر باشیم. برای رسیدن به سکوی قهرمانی عوامل بسیاری دخیل هستند از جمله عملکرد بازیکنان، کادرفنی و مسائل جانبی دیگر. فقط امیدوارم همچون بازی آخر با ذوب‌آهن، بازیکنانم بتوانند در مرحله پلی‌آف نیز به همین زیبایی کار کنند و بدرخشند.

منبع : مهر