هدف سازمان لیگ کمک به تیم‌های ملی کشتی است

هدف سازمان لیگ کمک به تیم‌های ملی کشتی است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مرادی درباره سطح کیفی رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان، اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال المپیک قرار داریم و کشتی ایران به عنوان پرافتخارترین رشته ورزشی ایران رسالت بسیار مهمی را برای حضور در این رویداد بزرگ در پیش دارد، سازمان لیگ فدراسیون کشتی با حداکثر همکاری با فدراسیون کشتی و تیم‌های ملی، سعی کرده رویدادهای مختلف در سطح ملی را در بهترین زمان ممکن و با هدف کمک به تیم‌های ملی برنامه ریزی کند.

پیشکسوت کشتی ایران، افزود: بر همین اساس نیز برگزاری رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان با وجود در پیش بودن رقابت‌های متعدد بین المللی برای کشتی ایران و سال پرترافیک کشتی آزاد ایران در راه کسب سهمیه‌های المپیک و سپس برنامه‌ریزی برای حضور موفق در المپیک پاریس، نهایتاً در دستور کار فدراسیون کشتی و سازمان لیگ قرار گرفت.

وی با اشاره به تلاش‌های رئیس فدراسیون کشتی برای اخذ مجوزهای لازم برای برگزاری این مسابقات، گفت: علیرضا دبیر مجوزهای لازم برای حضور تیم‌های خارجی را با پیگیری‌هایی که داشت اخذ کرد و جا دارد از او بخاطر تلاش‌هایی که برای برگزاری این مسابقات داشت تشکر کنم. از سوی دیگر همکاران بنده در سازمان لیگ نیز با توجه به داشتن زمان بسیار محدود پس از قطعی شدن برگزاری مسابقات در تنکابن در کنار حامی مالی مسابقات، تلاش شبانه روزی داشتند تا این رقابت‌ها در بهترین شرایط برگزار شود که خوشبختانه این امر به بهترین شکل ممکن عملیاتی شد.

مرادی با اشاره به حضور تیم‌هایی همچون روسیه و هند در این مسابقات، گفت: سطح کیفی رقابت‌ها بسیار خوبی بود و حضور ۷ تیم خارجی در کنار ۲ تیم داخلی نشان دهنده سطح کمی و کیفی بالای این رقابت‌ها بود. درخشش جوانانی همچون عرفان الهی کشتی گیر با آتیه ایران که موفق شد کشتی گیر مطرح روسی و دارنده مدال طلای جهان را شکست بدهد. قطعاً برگزاری این رقابت‌ها در ایران کمک زیادی به رشد و توسعه کشتی در کشور خواهد داشت.

عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ فدراسیون کشتی، درباره برنامه‌های سازمان لیگ برای افزایش سطح کیفی و کمی رقابت‌های لیگ کشتی آزاد و فرنگی ایران در سال آینده، خاطرنشان کرد: مهمترین هدف سازمان لیگ فدراسیون کشتی، افزایش سطح لیگ کشتی است. قطعاً کشتی به عنوان ورزش ملی ایران شایسته لیگی در خور نام و افتخارات این رشته است. مهمترین هدف ما پیگیری حضور حامیان مالی قدرتمند در لیگ کشتی ایران است و به دنبال این هستیم این حضور به صورت دائم و برای سال‌های متمادی باشد. قطعاً حضور حامیان مالی برای یک یا دو سال شایسته لیگ کشتی ایران نیست.

مرادی خاطرنشان کرد: بر همین اساس مذاکرات و جلسات بسیار خوبی را با بانک‌های مختلف و همچنین صنایع پتروشیمی داشته‌ایم که تا اینجای کار حضور سرمایه گذاری ۲ بانک در لیگ کشتی سال آینده قطعی شده و هدفمان این است تا حد ممکن زمینه حضور حامیان مالی قدرتمند در لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی ایران را فراهم کنیم. بدون شک برای سال آینده شاهد برگزاری لیگی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته خواهیم بود.