هدف ما ایجاد فرصت های طلایی رقابت برای ورزشکاران کشورمان است

هدف ما ایجاد فرصت های طلایی رقابت برای ورزشکاران کشورمان است

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، داود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس کشورمان با اعلام افزایش میزبانی کشورمان در برگزاری رویدادهای بین المللی گفت: یکی از مهمترین برنامه های فدراسیون طی چند ماه گذشته اخذ میزبانی مسابقات تور جهانی زیر ۱۸ سال به میزبانی کشورمان بود که خوشبختانه این اتفاق آن طور این فدراسیون درخواست کرده بود رقم خورد.

وی افزود: فدراسیون تنیس کشورمان برای سال ۲۰۲۲ میزبانی مسابقات تور جهانی زیر ۱۸ سال را به مدت ۱۰ هفته به فدراسیون جهانی ارائه کرد که خوشبختانه درخواست ما مورد موافقت قرار گرفت و با برگزاری ۲ هفته ای سطح ۴ در جزیره کیش، ایران ۸ هفته باقی مانده را میزبانی خواهد کرد.

عزیزی ادامه داد: پیش از این بیشترین مسابقات انجام شده با عنوان تور جهانی در ایران به مدت ۴ هفته بود که به دنبال افزایش این تعداد بودیم تا تنیسورهای کشورمان از مزیت های برگزاری این مسابقات در ایران بهره مند شوند. سال گذشته برای نخستین بار تور جهانی در سطح ۴ به میزبانی کشورمان و در شهر شیراز برگزار و برای سال ۲۰۲۲ تصمیم بر آن شد تا درخواست میزبانی سطح ۳ را نیز به فدراسیون جهانی ارائه کنیم. همچنین با توجه به مشکلات ارزی جهت اعزام به مسابقات برون مرزی تصمیم برآن شد تا این رقابت ها را در هفته های متوالی برگزار کنیم.

وی افزود: یکی از اتفاقات خوبی که رقم خوردن آن برای ما از اهمیت زیادی برخوردار بود اخذ میزبانی رقابت های تور جهانی در سطح ۳ بود که برای نخستین بار این مسابقات به مدت ۲ هفته در ایران برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته تور جهانی زیر ۱۸ سال به مدت ۵ هفته در جزیره کیش، شیراز، ارومیه و تهران برگزار شد که خوشبختانه با موافقت فدراسیون جهانی در سال ۲۰۲۲ این تعداد با افزایش ۲ برابری به مدت ۱۰ هفته برگزار می شود که بهمن ماه امسال در جزیره کیش ۲ هفته مسابقات در سطح ۴ برگزار شد. به این ترتیب تا پایان سال میلادی کشورمان میزبان ۲ هفته مسابقات در سطح ۳، یک هفته در سطح ۴ و ۵ هفته در سطح ۵ در شهرهای مختلف خواهد بود و تنیسورهای کشورمان می توانند با هزینه هایی به مراتب کمتر از این فرصت برای ارتقاء سطح رنکینگ خود استفاده کنند.

رئیس فدراسیون تنیس کشورمان با اعلام اینکه درخشش بازیکنان ایرانی در رویدادهای بین المللی برای اخذ میزبانی مسابقات سطح بالا بی تاثیر نیست افزود: پس از درخشش نمایندگان کشورمان در رویدادهای بین المللی رده های سنی زیر ۱۸ سال، فدراسیون تنیس توانست میزبانی مسابقات سطح ۳ تور جهانی را اخذ کند و امیدوارم با تداوم این روند مسابقات بیشتری را در ایران با بالاترین سطح میزبانی کنیم.

وی افزود: با کمک همه ارکان فدراسیون و خانواده تنیس موفق شدیم بعد از افتخارآفرینی مشکات‌الزهرا صفی، بقیه ورزشکاران را در مسیر پیشرفت ببینیم. در این میان باید از رئیس کمیته ملی المپیک تقدیر و تشکر کنم زیرا حمایت موثری از ورزش کشورمان دارند.

عزیزی در نهایت عنوان کرد: امیدواریم با ادامه حمایت‌ها بتوانیم شاهد درخشش تنیسورهای کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی باشیم و افتخارآفرینی ورزشکاران ایرانی و بالا رفتن پرچم کشورمان در مسابقات بزرگ را ادامه بدهیم.

منبع : مهر