هشدار نارنجی تقویت سامانه بارشی در خوزستان صادر شد

هشدار نارنجی تقویت سامانه بارشی در خوزستان صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، اداره کل هواشناسی خوزستان با توجه به پیش بینی ورود سامانه بارشی از روزهای قبل، نسبت به بارش باران و احتمال ریزش تگرگ در برخی مناطق استان، بارش برف در، وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات هشدار سطح نارنجی را صادر کرد.

بر اساس این اطلاعیه، پدیده‌های جوی یادشده از اوایل وقت روز یکشنبه ۶ اسفندماه ۱۴۰۲ تا اواخر وقت همان روز استان را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

در مدت زمان فعالیت این سامانه بارشی، مخاطره‌هایی ازجمله لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، وزش باد متوسط، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال و ماشین آلات و محصولات باغی و زراعی دور از انتظار نیست.

توصیه می‌شود تمهیدات لازم به منظور کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش باد متوسط و صاعقه اندیشیده شود.

محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد باید تا پایان فعالیت سامانه بارشی در دستور کار قرار بگیرد.