هوش مصنوعی اپل برای زندگی روزمره از راه می رسد

هوش مصنوعی اپل برای زندگی روزمره از راه می رسد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مک رومرز، مارک گرومن خبرنگار بلومبرگ در گزارشی نوشته مدل زبانی بزرگ اپل زیربنای ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد آینده است. به نظر می رسد همه نشانه‌ها حاکی از آن است که این سیستم به طور کامل روی دستگاه اجرا می شود و مانند سرویس های مشابه فعلی به ابر رایانشی متکی نیست.

از آنجا که ابزارهای هوش مصنوعی اپل روی دستگاه اجرا می شوند، احتمالا در برخی موارد نسبت به نسخه های مبتنی بر ابر قابلیت های محدود تری داشته باشد. اما گرومن معتقد است این شرکت می تواند با دریافت مجوز فناوری از گوگل و دیگر تهیه کنندگان سرویس های هوش مصنوعی شکاف های موجود را پر کند.

ماه گذشته گرومن اعلام کرد اپل مشغول مذاکره با گوگل است تا موتور هوش مصنوعی جمینی را در iOS18 در آیفون یکپارچه کند. مزیت های اصلی پردازش روی دستگاه نیز پاسخ دهی سریع تر و حفظ حریم خصوصی در مقایسه با سیستم های مبتنی بر ابر است.

به نظر می رسد استراتژی بازاریابی اپل برای فناوری هوش مصنوعی آن براساس میزان کارآمدی آن در زندگی روزمره کاربران و نه قدرت سیستم، بنا شده است. پیش بینی می شود استراتژی هوش مصنوعی وسیع تر اپل همراه آپدیت های نرم افزاری قابل توجه در مراسمWWDC در ماه ژوئن آشکار شود.