واکنش فدراسیون تنیس روی میز به کمک ۳۰ میلیون تومانی به عالمیان

واکنش فدراسیون تنیس روی میز به کمک ۳۰ میلیون تومانی به عالمیان

به گزارش خبرنگار مهر، نوشاد و نیما عالمیان طی روزهای آینده عازم سنگاپور می شوند تا در مسابقات «گرند اسمش» شرکت کنند. این برای اولین بار است که برگزاری این رویداد در برنامه فدراسیون جهانی تنیس روی میز (ITTF) قرار گرفته است. بازیکنان شرکت کننده در این رقابت ها هم – هر دو بخش بانوان و مردان- به دعوت این فدراسیون مجوز شرکت در مسابقات را به دست آورده اند.

۲ میلیون دلار جایزه نقدی در نظرگرفته شده برای این رقابت هاست. سهم نفرات اول شرکت کننده در هر دو بخش مردان و بانوان ۱۰۰ هزار دلار است اما ITTF به هر یک از بازیکنانی که وارد جدول مسابقات شوند هم رقمی اختصاص می دهد. در مقابل هم البته فدراسیون جهانی بازیکنان غایب را جریمه مالی خواهد کرد.

این در حالی است که عنوان شده نوشاد عالمیان برای شرکت در مسابقات سنگاپور ۳۰ میلیون تومان به فدراسیون تنیس روی میز پرداخت کرده در حالیک پیمان حسنی دبیر فدراسیون این موضوع را تکذیب می کند.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: فدراسیون جهانی به صورت شخصی و از طریق ایمیل به بازیکنان از آنها برای شرکت در مسابقات گرند اسمش دعوت کرده است. این روال در مورد بازیکنان همه کشورها اجرا شده است نه فقط بازیکنان ایرانی؛ فدراسیون هم اصلا در جریان دعوت از نوشاد و نیما عالمیان نبوده است.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز ضمن اشاره به پاداش سنگین در نظر گرفته شده برای مسابقات بین المللی سنگاپور خاطرنشان کرد: هر یک از بازیکنان شرکت کننده به محض ورود به سنگاپور و قرار گرفتن در جدول انفرادی مسابقات مبلغ ۱۳۰۰ دلار دریافت می کنند. این رقم برای جدول دوبل ۱۰۰۰ دلار است. یعنی نوشاد و نیما از حضور در مسابقات سنگاپور حداقل ۳۶۰۰ دلار درآمدزایی خواهند داشت حتی اگر بردی نداشته باشند و نتوانند صعود کنند.

حسنی تاکید کرد: البته سیستم فدراسیون جهانی در مورد این رقابت ها اینگونه است که بازیکنان دعوت شده در صورت غیبت، جریمه می شوند. مبلغ جریمه برای بازیکنانی که نفر اول تا دهم رنکینگ جهانی هستند به مبلغ ۵ هزار دلار است. اگر نوشاد و نیما در این رقابت ها شرکت نمی کردند باید ۲۵۰ دلار جریمه پرداخت می کردند.

وی در مورد هزینه دریافتی فدراسیون از نوشاد عالمیان و اینکه عنوان شده از او برای اعزام به این رقابت ها ۳۰ میلیون تومان دریافت شده است نیز توضیح داد و گفت: این موضوع اصلا صحت ندارد. نه تنها چنین مبلغی دریافت نشده بلکه کمک هم شده است. اینگونه که با آژانس هوایی مکاتبه داشته ایم مبنی بر اینکه نوشاد و نیما بعد از سفر به سنگاپور، حضور در مسابقات و دریافت مبلغ وعده داده شده بابت شرکت در رقابت ها، هزینه بلیت را پرداخت کنند.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز تاکید کرد: قرار نیست به هر صحبت کذبی پاسخ دهیم اما با قاطعیت می گویم حضور بازیکنان در رقابت های گرند اسمش با هزینه خودشان است. فدراسیون جهانی هزینه هتل و غذا را برای بازیکنان تامین می کند. پولی هم که بابت حضور در مسابقات به بازیکنان پرداخت می شود به نوعی هزینه بلیت آنها را تامین می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات گرنداسمش طی روزهای ۱۶ تا ۲۹ اسفندماه برگزار می شود. امیرحسین هدایی هم جزو بازیکنان رزرو برای حضور در این مسابقات بود اما در نهایت نتوانست وارد فهرست بازیکنان اصلی شود.

منبع : مهر