ورودبه دنیاوهنر سینما

ورودبه دنیاوهنر سینما

تاریخ سینما ۱۲۵ سال قدمت دارد،از اواخر سال‌های قرن ۱۹ تا آغاز قرن ۲۱. تصاویر متحرک کم کم از کاروان‌های شادی شروع شد و تا جایی پیشرفت کرد که به یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطات و تفریحات و رسانهٔ پرتعداد قرن ۲۰ تبدیل شد. تصاویر متحرک فیلم‌ها تحت تأثیر سه عامل هنر، تکنولوژی و سیاست بوده‌است.

همیشه دنیا سینما یک دنیا پر از جذابیت ، زیبایی ، شهرت و پول به نظر می‌رسیده که آرزوی هر نوجوان و جوان یا حتی افراد میانسال بوده.اما همیشه یک سد بزرگ سر راه علاقمندان به این دنیا وجود داشته،آن هم ورود اولیه به این دنیای جذاب است.

خیلی از افراد اعتقاد دارند که ورود به دنیای بازیگری و سینما فقط فقط با پول و پارتی امکانپذیر می‌باشد که در چند سال اخیر حرف غیر منطقی هم نبود،اما امروزه با وجود انواع کلاس های بازیگری،گویندگی و تمامی شغل های موجود در حوزه سینما(فیلمبرداری ، نورپردازی،گریم ،صدابرداری و حتی عکاسی) دیگر ورود به دنیای هنری و سینما دیگر مانند قبل به دور از ذهن نیست و میتوان با کمی پشتکار و وقت،حداقل به نقش ها کوچک،دستیار رشته های مختلف هنری در پشت صحنه و کار در آتلیه های آماتور دست پیدا کرد و در آینده با پیشرفت در آن شغل به درجات بسیار بالاتری رسید.

مثل خیلی از بازیگران بزرگ ایرانی که از مجری گری شروع کردند یا کارگردانان و نویسندگان مطرح کشور که از تئاتر ، برنامه های آماتور تلویزیون و از همه مهم‌تر از فیلم کوتاه شروع کردند.

بسیاری از بازیگران ایرانی ، خارجی و کارگردانان مشهور کشور در ابتدا با تجهیزات ساده و آماتور شروع به ساخت فیلم های کوتاه کردند که با دیده شدن این فیلم ها به استعداد عوامل پشت آن پی برده و با بهاء دادن به این افراد جزو بزرگان تاریخ سینما شدن.

مسیر رسیدن به رؤیای سینما، نخست از ایستگاه شما می‌گذرد. هرچه بیشتر روی خودتان آگاهی داشته باشید و با استعدادهایتان آشنا باشید فرآیند سریع‌تری را سپری خواهید کرد؛ بنابراین ابتدا باید دریابیم که استعداد هنری در ما هست یا خیر! و با ورود به کلاس ها ، کارگاه های هنری ، ورکشاپ ، سایت های تخصصی و… به پرورش این استعداد بپردازیم.

یکی از اولین مسیر های پیش روی هر هنرجویی برای ورود به دنیای سینما و عکاسی کلاس های هنری و بازیگری می‌باشد که البته بی عیب و نقص هم نیستند.

مزیت و مشکلات کلاس های سینمایی و بازیگری:

یکی از بهترین مزیت های کلاس های سینمایی، دسترسی به اساتید حرفه ای سینمای کشور دانست که با یک سرچ کوتاه میتوان تعداد بی شماری کلاس در هر رشته سینمایی پیدا کرد که با هر نوع سلیقه و استادی در حال برگزاری است.

دومین مزیت کلاس های هنری،آشنا شدن با افرادی از جنس خود شما هستند که دغدغه هنری دارند و به دنبال این رویا میگردند،که میتوانید با تشکیل گروهای چند نفره که هر کدام دارای علاقه و رشته خاص خود هستند شروع به ساخت فیلم های کوتاه بکنید و تجربه و پیشرفت کسب کنید.

سومین مزیت مربوط به قرارگیری در محیط هنری و سینمایی هست،که با قرارگیری در این محیط آیا باز هم می‌توانید در این رشته هنری و سینمایی دوام بیاورید یا نه؟؟؟زیرا بسیاری از افراد بودند که بعد از ورود به این دنیای جذاب با دیدن یک سری صحنه ها ، اعتقادات و یا حتی پیشنهادات به کلی دنیای سینما و تمامی رشته های مربوط به سینما را رها کردند.

یکی دیگر از مزایای کلاس های مربوط به سینما گرفتن مدرک بعد از پایان دوره است،مثل مدرک بازیگری،نورپردازی،کارگردانی و… که برای افرادی که قصد ورود به سینما را دارند یک امتیاز خوب محسوب میشود.

اما مشکلات کلاس های سینمایی و بازیگری:

کلاس هایی که مثل قارچ در هر کجای شهر به وجود آمدن و خیلی از  آنها فقط فقط یک قصد دارند، آن هم خالی کردن جیب افرادی که به دنبال رویای خود در این کلاس ها ثبت نام می‌کنند.

قیمت های نجومی آموزشگاه ها با اساتید معروف،چندین آموزشگاه معروف در تهران وجود دارد که اساتید بزرگ بازیگری و کارگردانی آنها را دایر کردن تا به افراد علاقمند به سینما کمک کنند و همچنین از بازیگران معروف و کارگردانان مشهور ایرانی دعوت به عمل می‌آوردن تا در کلاس ها و کارگاهای این آموزشگاه ها برای افراد علاقمند تدریس کنند.تا اینجا هیچ مشکلی وجود ندارد ولی وقتی هزینه این کلاس ها را متوجه میشوید هوش از سرتان میپرد.مثلا برای ۸ تا ۱۰ جلسه ۲ ساعته حداقل باید هزینه ای معادل ۶ تا ۸ میلیون تومان پرداخت کنید که باز هم تضمینی بر ورود و یا حتی آموزش حرفه ای رشته های سینمایی نیست.

خیلی از آموزشگاه ها در کشور وجود دارند که با دریافت مبلغ های زیاد نقش و شغل‌های سینمایی را به افراد مرفه که فقط فقط به دنبال ورود به سینما هستند میدهند،که با این کار راه را برای افراد با استعداد که با جان کندن و فعالیت های شبانه روزی استعداد خود را پرورش دادند میبندند.

وجود یک سری بی بند و باری در برخی از این کلاس ها یا پیشنهاد های غیر اخلاقی برای دریافت نقش از دیگر مشکلات برخی از آموزشگاه‌ ها می‌باشد.

مسیر دور،نبود کلاس تخصصی و…

کرونا و کلاس های سینمایی:

البته با توجه به همه گیری ویروس کرونا و محدودیت ها،و برگذار نشدن کلاس های فیلمسازی و بازیگری در تمام کشور این سوال پیش می‌آید که چه باید کرد:

استفاده از آموزش های مجازی که بهترین راهکار است،البته خیلی خیلی کم هستند آموزشگاه هایی که کلاس های مربوط به هنر سینما را به صورت مجازی برگذار میکنند که آن هم باز مشکلات خاص خود را دارد:

بار آموزش کلاس حضوری را انتظار نباید داشت.

هزینه های کلاسی که باز هم ممکن است برای خیلی از افراد زیاد باشد.

مشکل سرعت اینترنت که آموزش زنده را برای هنرجویان مختل می‌کند.

در دسترس نبودن ویدیو کلاس آموزشی(به علت زنده بودن کلاس و سیاست آموزشگاه برای پخش نشدن ویدیو های آموزشی)

با این مشکلات پس هنرجویان چه می‌توانند بکنن:

بهترین راه در این روزها استفاده از سایت های آموزشی هستند که تمامی آموزش های مربوط به دنیای سینما و عکاسی را به صورت صد در صد رایگان و باقابلیت دانلود مستقیم و آپدیت روزانه در اختیار کاربران خود قرار میدهند.

بهترین سایتی که به صورت رایگان تمامی آموزش های مربوط به رشته های سینمایی ، عکاسی و حتی فیلم و انیمیشن کوتاه را در اختیار شما قرار میدهد وب سایت کات نگاتیو (cutnegative.com) می‌باشد که جزو برترین سایت های آموزشی سینمایی و عکاسی هست.

در سایت کات نگاتیو برای کاربران علاقمند به دنیای سینما و بازیگری ۱۰ دسته آموزشی در نظر گرفته شده که از نورپردازی ، گریم و… که در هر دسته میانگین ۵۰ تا ۸۰ ویدیوی آموزشی مربوطه وجود دارد که به صورت کاملا تخصصی  برای آن دسته جمع‌آوری شده و به صورت کاملا رایگان و با قابلیت دانلود را برای شما عزیزان فراهم گردیده است.

همچنین افرادی که به دنیای عکاسی علاقمند هستند در سایت کات نگاتیو آموزش‌های مربوط به عکاسی در ۱۵ دسته مختلف آموزشی ماننده عکاسی تبلیغاتی ، عکاسی پرتره ، نورپردازی ، ترکیب بندی و… در نظر گرفته شده که میتوانید با این آموزش‌های به بالاترین سطح در این رشته برسید.

مجموع ویدیوهای آموزشی سایت cutnegative  به بیش از ۷۵۰ عدد رسیده و در حال بروز رسانی میباشد.

شما کابران عزیزی که به فیلم کوتاه ایرانی ، خارجی ، فیلم های ۱۰۰ ثانیه و انیمیشن های کوتاه علاقمند هستید،سایت کات نگاتیو برای شما نیز برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته.این سایت با قرار دادن دسته مربوط به فیلم کوتاه، انیمیشن کوتاه ، مستند کوتاه ، فیلم های کوتاه برگزیده جشنوارهای بین المللی و غیره… با قابلیت نمایش آنلاین و دانلود مستقیم شما را با بانک بسیار بزرگی از فیلم و انیمیشن و مستند آشنا میکند که برای افراد علاقمند به فیلم و انیمیشن ،کودکان ، دانشجویان و هنرجویان دنیای هنر بسیار مفید و حائز اهمیت است و روزانه این بانک فیلم کوتاه در حال آپدیت و بروز شدن می‌باشد.

برترین مزیت سایت کات نگاتیو:

و یکی از برترین مزیت های سایت کات نگاتیو که این سایت را نسبت به بقیه سایت متمایز میکند،وجود بخشی برای کاربران سایت هست که بعد از ساخت فیلم ، انیمیشن یا مستند کوتاه خود میتوانند آن را در سایت کات نگاتیو آپلود کنند تا بعد از تایید مدیران سایت،ویدیو ارسالی کاربران در سایت به اسم کاربر و عوامل سازنده برای ندین هزار بازدید کننده سایت به صورت کاملا رایگان به نمایش دربیاد،تا هم بار آموزشی بقیه کاربران بالاتر رفته و هم با این کار عوامل سازنده فیلم به شهرت بالاتری برسد.

متخصر توضیحی از سایت cutnegative و فعالیت آنها که در وب سایت کات نگاتیو قرار داد شده است:

کات نگاتیو بزرگترین مرجع رایگان پخش و تولید فیلم کوتاه و همچنین آموزش عکاسی و فیلمبرداری و…. در ایران می باشد.

این شرکت به منظور پیشرفت سطح کیفی فیلم کوتاه تاسیس گردیده تا به همراه آموزش های فیلمسازی و عکاسی بتواند به پیشرفت جوانان و افراد مستعد که به هر دلیل نمیتوانند در کلاس ها و ورکشاپ های آموزشی شرکت کنند کمک کند.

یکی دیگر از اهداف تاسیس این شرکت معرفی فروشگاه های برتر در زمینه فروش لوازم و تجهیزات مربوط به سینما و عکاسی می باشد.

سایت کات نگاتیو رویدادها و اخبار سینمای ایران ، جهان ، تئاتر و… را  پوشش داده و شامل بخش های متنوعی از جمله اخبار روز ، معرفی و مقایسه تجهیزات ، فیلم های برتر ، بیوگرافی کارگردانان و هنرمندان بزرگ ایران و جهان می باشد.

همچنین به افرادی که در زمینه ساخت فیلم کوتاه فعالیت دارند یاری رساند.

شما میتوانید با ارسال فیلم های کوتاه خود و همچنین آموزش های مربوط به فیلمسازی و عکاسی برای ما، جایگاه خود را در این حرفه پیدا کنید و همچنین به بار آموزشی سایت کمک کنین.

ما در نظر داریم با معرفی افراد مستعد در سایت خود وسیله ای باشیم برای ورود شما به دنیای سینما و عکاسی

(کات نگاتیو دریچه ای به دنیای هنر)

سخن آخر:

با امید به اینکه شما عزیزان از این مطلب استفاده مفید کرده باشید و بتوانید به کمک این مطلب بهترین مسیر را برای ورود به دنیای هنری پیدا کنید و از سایت آموزشی cutnegative به صورت صدر در صد رایگان بهترین بهره را ببرید.