وستهام بازیکن گربه‌‌آزارش را بخشید/ جریمه برادر بازیکن به دلیل فیلمبرداری!

وستهام بازیکن گربه‌‌آزارش را بخشید/ جریمه برادر بازیکن به دلیل فیلمبرداری!

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزی که برادر کورت زوما، مدافع فرانسوی وستهام فیلم لگد زدن این بازیکن ملی‌پوش به گربه خانگی‌اش را منتشر کرد، نه او نه خود بازیکن هرگز فکر نمی‌کردند که این فیلم برای آنها تبعاتی داشته باشد که کابوس رومزه‌شان شود.

جدا از کلی توهین و انتقاد و … در فضای مجازی که نثارش شد، زوما به خاطر این حرکتش ضرر مالی هنگفتی هم متحمل شد. ابتدا باشگاه وستهام او را با حداکثر رمق ممکن به اندازه حقوق دو هفته‌اش به مبلغ 250 هزار پوند این بازیکن 27 ساله را جریمه کرد و بعد از آن او اسپانسر آلمانی‌اش آدیداس را از دست داد. در کنار این‌ها، جمع‌آوری امضا برای کنار گذاشته شدن زوما از تیم ملی فرانسه و مطرح شدن بحث  احتمال حبس به جرم حیوان‌آزاری تبعات دیگری بود که گریبان او را گرفته و تصور می‌شود که این داستان همچنان ادامه داشته باشد.

باشگاه وستهام اما ظاهراً دیگر قصد ندارد بیشتر از این روی بازیکن خود فشار بیاورد و از خطای او گذشته است. کارن بردی نایب رئیس باشگاه لندنی در این باره به نشریه دیلی میل گفت: بگذارید خیلی شفاف بگویم. من هیچ دفاعی از کاری که کورت زوما انجام داده ندارم. من هم مانند تمام آنهایی که کلیپ منتشر شده را دیده‌اند، شوکه شدم. رفتار کورت به هیچ عنوان با معیارها و ارزش‌هایی که ما در باشگاه وستهام رعایت می‌کنیم، همخوانی ندارد. موضع ما درباره این مسئله هم از همان ابتدا مشخص بود و ما اقدام او و هرگونه خشونت علیه حیوانات را محکوم می‌کنیم. به همین دلیل هم او را تا جایی که امکان داشت جریمه نقدی کردیم. با این حال ارزش‌های باشگاه ما شامل مواردی مانند دادن فرصت جبران اشتباه به افراد خطاکار و تربیت و آموزش آنها هم می‌شود. از این رو ما در حال بررسی برگزاری یکسری برنامه‌های آموزشی مرتبط هستیم که ممکن است به بازیکن و حفاظت از حقوق حیوانات کمک کند.

ظاهراً این تصمیم باشگاه وستهام در واکنش به بازخوردهای منفی است که به تصمیم دیوید مویس سرمربی تیم برای قرار دادن زونا در ترکیب اصلی تیم در شب کسب پیروزی یک بر صفر مقابل واتفورد – مسابقه‌ای که 24 ساعت پس از انتشار کلیپ گربه‌آزاری او برگزار شد – صورت گرفت.

در همین حال نشریه دیلی‌میل خبر داد که برادر کورت زوما، یوان که فیلم حمله بازیکن وستهام به گربه خانگی‌اش را در فضای مجازی منتشر کرد نیز از سوی مسئولان تیمی که در آن بازی می‌کند، (تیم دسته پنجمی داگنهام اند ردبریج) به دلیل بی‌تفاوتی نسبت به اقدام ناپسند برادرش محروم شده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم