وضعیت مرادی امیدوارکننده نیست/ در مورد کیانوش تصمیم منطقی بگیرند

وضعیت مرادی امیدوارکننده نیست/ در مورد کیانوش تصمیم منطقی بگیرند

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره وضعیت رکوردگیری وزنه‌برداران گفت: جوانان خوبی در وزنه‌برداری داریم اما واقعیت این است تنها با چند ماه تمرین نمی‌توان در مورد روند پیشرفت تیم نظر داد. با توجه به وضعیتی که وزنه‌برداری ایران داشت و آن چیزی که مسئولان فعلی فدراسیون تحویل گرفتند، باید با همان داشته‌ها حرکت کنیم. نمی‌توان تنها در چند ماه از کادر فنی و بدنه فدراسیون انتظار معجزه داشته باشیم. به نظرم حتی اگر روند پیشرفت برخی وزنه‌برداران در مقطعی خوب بوده نمی‌توان آن را به کل تعمیم داد؛ حتی اگر بد هم کار کردند باز هم نمی‌توانیم بگوییم عملکرد خوبی نداشتند. باید به تیم ملی وزنه‌برداری، کادر فنی و بدنه مدیریت فدراسیون زمان داد و پس از آن در مورد عملکردشان قضاوت کنیم.

وضعیت سهراب مرادی امیدوارکننده نیست

توکلی در مورد عملکرد سهراب مرادی و عملکردش در مسابقه رکوردگیری اظهار کرد: به نظرم سهراب و اعضای کادر فنی بهتر می‌توانند در این مورد صحبت کنند؛ شاید در روز رکوردگیری مشکلاتی پیش آمده که آن‌ها ناخواسته مجبور شدند محتاطانه جلو بروند. من از شرایط مطلع نیستم و نمی‌توانم با قطعیت بگوییم، اما طبق رکوردهایی که از سهراب در رکوردگیری دیدم به نظر می‌رسد او وضعیت امیدوارکننده‌ای ندارد و همین موضوع کار را سخت می‌کند. همه ما دوست داریم سهراب به وضعیت ایده‌آل برسد، او توانمندی‌های بالایی دارد ولی این خاصیت ورزش است که یک روز باید از دنیا ورزش قهرمانی خداحافظی کنی. سهراب بارها ثابت کرده با وجود محرومیت و مصدومیت با قدرت به میادین برگشته و صاحب خوش‌رنگ‌ترین مدال شده است.

همه دوست داریم سهراب همان قهرمان همیشگی بماند

وی ادامه داد: الان همه از سهراب انتظار دارند مثل گذشته عملکرد درخشانی داشته باشد ولی به نظرم اگر مشکل مصدومیت یا مسائل فنی است باید یک مقدار حرفه‌ای‌تر و فنی‌تر با آن برخورد کنند و با توجه به شرایط تصمیم نهایی را بگیرند. اگر هم مصدومیت این اجازه را به او نمی‌دهد قاطعانه آن را بیان کنند تا سهراب همان قهرمان همیشگی در وزنه‌برداری ایران بماند. همه ما دوست داریم شکل و رسم قهرمانان ما حفظ شود و کسی دوست ندارد قهرمانان بزرگ ایران با شرایط بد در مسابقات حضور پیدا کنند. شاید لازم باشد در مورد سهراب با توجه به نظر شخصی خودش و پزشکان تصمیم درستی گرفته شود. سهراب قهرمان است و کسب دوست ندارد در شرایط بد مسابقه دهد. فکر می‌کنم نیاز است در مورد سهراب تصمیم عاقلانه بگیرند.

کیانوش درگیر مصدومیت پایش است

عضو کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری در واکنش به غیبت کیانوش رستمی در مسابقه رکوردگیری گفت: تا آنجا که من مطلع هستم مصدومیت از ناحیه پا دارد و پیگیر درمان مصدومیتش است. سهراب و کیانوش از قهرمانان بزرگ وزنه برداری ایران هستند، اما الان از روزهای اوج به خاطر مصدومیت و شرایط سنی فاصله گرفتند و باید در مورد آن‌ها منطقی تصمیم گرفته شود.