وضعیت کنونی غزه شباهت به حوادث دوران دفاع مقدس دارد

وضعیت کنونی غزه شباهت به حوادث دوران دفاع مقدس دارد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن شاهوارپور عصر امروز جمعه در آئین گرامیداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد اظهار کرد: خدا را شاکریم امروز پس از سال‌ها یاد و خاطره شهیدان را در امنیت و آرامش پاس می‌داریم، زیرا آنچه در دفاع مقدس رخ داد، هویت، ایستادگی و مظلومیت ملت ما بود که در تاریخ به ثبت رسید و ما نباید هویت خود را فراموش کنیم، زیرا دشمنان به گذشته تاریخی یک ملت نگاه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ آبان ماه سالگرد یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ است که در سوسنگرد رخ داد، افزود: رهبر انقلاب طی آن دوران برای کمک به مردم خوزستان وارد مناطق عملیاتی شدند و آمدند تا از نزدیک در جریان مصائبی که بر مردم وارد شد قرار بگیرند.

فرمانده سپاه خوزستان ادامه داد: دشمن تا بن دندان مسلح رژیم بعث بی‌رحمانه و با قوای پشتیبانی با حمایت ابر قدرت شرق و غرب وارد مناطق غربی استان خوزستان شد و شهرها را بمباران می‌کرد.

سردار شاهوارپور یادآور شد: وضعیت کنونی غزه شباهت به حوادث دوران دفاع مقدس دارد و زمانی که دشمن وارد سوسنگرد شد، روی شهر موشک می‌ریخت و مردم را بی‌رحمانه به شهادت می‌رساند، اما استقامت و پایداری مردم موجب عقب راندن متجاوزان بعثی شد.

وی بیان کرد: یکی از درس‌هایی که ۲۶ آبان به مردم داد، استقامت و پایداری بود، سپس یکدلی نیروهای مسلح و سازش نکردن با دشمن بود که در نهایت موجب بیرون کردن آن‌ها از زمین‌های اشغالی شد.

فرمانده سپاه خوزستان گفت: شهید چمران و فرماندهان ارتش زیر بار فرمان بنی صدر نرفتند و برای کمک‌به مردم سوسنگرد و بیرون راندن ارتش بعث به میدان آمدند.

سردار شاهوارپور اظهار کرد: در حالی که تانک‌های بعثی به میدان‌های شهر وارد شدند، نیروهای مسلح با قدرت مقابله کردند و در نهایت حصر سوسنگرد شکسته شد و مردم به آزادی رسیدند؛ در حالی که اگر تسلیم و سازش می‌کردیم و نیروهای مسلح در برابر دشمن کوتاه می‌آمدند هرگز نمی‌توانستیم مانند اکنون دور هم جمع شویم.

وی افزود: این درسی است که مردم دشت آزادگان به همه جهان یاد دادند که اگر در محاصره باشید باید مقاومت کنید و در نهایت با یک حمله از خود دفاع کنید، همانطور که مردم غزه پس از ۷۰ سال عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» را رقم زدند.

سردار شاهوار پور به وجود تانک‌های به جا مانده از دفاع مقدس در بازار شهر سوسنگرد اشاره کرد و گفت: همه این‌ها پیام و روایت دارند و هر کجای دنیا باشند، به عنوان منبعی برای روایات اصلی هستند که نباید به راحتی از کنار آن‌ها عبور کرد.