ویوو از گوشی جدید X60t رونمایی کرد

ویوو از گوشی جدید X60t رونمایی کرد

فرارو: کمپانی چینی تولید کننده تلفن همراه ویوو (Vivo) روز گذشته رسماً از گوشی جدید خود با نام X60t رونمایی کرد که در اصل جزو خانواده سری X60 این تلفن همراه به شمار می‌رود. این تولید کننده پیش از این در ماه دسامبر سال گذشته، برای نخسین بار این گوشی را در دو مدل X60 و X60 Pro معرفی کرد و در ادامه مدل +X60 Pro را نیز در ماه ژانویه سال میلادی جاری به نمایش گذاشت. اما مدل X60t یک تفاوت اساسی نیز با نمونه‌های قبلی این سری دارد و آن هم بهره گیری از پردازنده Dimensity 1100 مدیاتک است.

به گزارش فرارو به نقل از وبسایت فناوری Gsmarena، روز گذشته بود که شرکت چینی ویوو اعلام کرد که در ادامه عرضه گوشی‌های سری X60 خود، قصد دارد تا نمونه جدیدی از این گوشی با نام X60t را نیز معرفی کند که از تراشه متفاوتی نسبت به مدل‌های قبلی خود بهره می‌گیرد. این سری که ماه گذشته میلادی عرضه در سطح جهانی را آغاز کرده است، شامل گوشی‌های Vivo X60، Vivo X60 Pro و +Vivo X60 Pro است و اکنون Vivo X60t نیز به این ترکیب اضافه شده است. X۶۰t یک مدل کوچک اصلاح شده از گوشی Vivo X60 است که قرار است با پردازنده متفاوتی عرضه شود که توسط شرکت MediaTek تأمین می‌شود. در واقع برخلاف گوشی ایکس ۶۰ که از تراشه Exynos 1080 و نسخه جهانی آن که از اسنپدراگون ۸۷۰ استفاده می‌کنند، ایکس ۶۰ تی با تراشه Dimensity 1100 مدیاتک عرضه می‌شود.

مشخصات Vivo X60t

در مورد مشخصات گوشی جدید ایکس ۶۰ تی ویوو باید گفت که در ظاهر این گوشی شباهت بسیار زیادی به گوشی اصلی ایکس ۶۰ خواهد داشت. تفاوت دیگر این گوشی مربوط به دوربین آن می‌شود. ایکس ۶۰ تی از دوربین سه‌گانه با لنز کارل زایس بهره خواهد برد که شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی دیگر می‌شود. همچنین دوربین اصلی گوشی به تثبیت کننده تصویر گیمبال مجهز خواهد بود که در نمونه ایکس ۶۰ اصلی دیده نمی‌شود.

گفته شده، برخلاف ایکس ۶۰ که چند گزینه مختلف با حافظه‌های متفاوت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، ایکس ۶۰ تی فقط از ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. همچنین ایکس ۶۰ تی دارای سیستم عامل Android ۱۱ است که بر روی OriginOS ۱.۰ اجرا می‌شود. این گوشی علاوه بر این دارای یک اسلات دو سیم کارته (نانو) است و از یک صفحه نمایش ۶.۵۶ اینچی فول اچ دی پلاس (۱۰۸۰x۲۳۷۶ پیکسل) AMOLED و پشتیبانی از +HDR10 برخوردار است. همچنین همانگونه که پیش از این اشاره شد، این گوشی مجهز به SoC هشت هسته‌ای MediaTek Dimensity 1100 همراه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است.

گوشی ایکس ۶۰ تی به مانند نمونه ایکس ۶۰، دارای حسگر اثر انگشت در پایین صفحه نمایش، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی، باتری ۴۳۰۰ میلی آمپری و فناوری شارژ سریع ۳۳ وات، پشتیبانی از شبکه ۵ G، فناوری NFC خواهد بود. گوشی ایکس ۶۰ تی قرار است تنها در دو رنگ آبی و سیاه عرضه شود و قیمت فعلی آن برای کشور چین ۳۴۹۸ یوان (معادل ۵۳۰ دلار آمریکا) تعیین شده است. با این حال در مورد قیمت جهانی گوشی ایکس ۶۰ تی و زمان عرضه آن، هنوز اطلاعاتی از سوی شرکت سازنده منتشر نشده است.