ویژگی‌های ترید و تریدر موفق

ویژگی‌های ترید و تریدر موفق

ترید کردن در دنیای بازارهای مالی، نیازمند دانش و اطلاعات در این زمینه است مخصوصا اگر بخواهید در صرافی بینگ ایکس bingx و صرافی و بروکرهای بین المللی کار کنید، بدون داشتن دانش، دل به دریا زدن، در نهایت منجر به غرق شدن خواهد شد.  تریدرهای موفق بدون دانش، برنامه ریزی و هدف، پا در این مسیر نمی‌گذارند. این افراد در ابتدا نوع ترید و معامله خود را در بازارهای مالی تعیین کرده و سپس مشغول کار می‌شوند. در این مسیر به اهداف و برنامه ریزی‌های خود پایبند و متعهد هستند. همچنین همیشه سعی در بهبود آن خواهند داشت.تریدرهای موفق دارای ویژگی و خصوصیاتی هستند که دقیقا برعکس تریدرهای ناموفق است. این افراد هر روزشان بهتر از دیروز است و سعی می‌کنند از شکست‌ها درس بگیرند. در صورتی که تریدرهای ناموفق فقط به دور خود دور باطل زده و با شکست، میدان را خالی می‌کنند.

ما در پی این هستیم تا ببینیم تریدرهای موفق چگونه موفق شده‌اند و چه خصوصیاتی دارند. همچنین می‌هواهیم تفاوت تریدر و سرمایه گذار را بیان کنیم و بگوییم که تریدر بودن بهتر است یا سرمایه گذار. پس با ما همراه باشید.

۵ ویژگی‌ یک تریدر موفق

ترید یا همان معامله، به معنای خرید و فروش است. اما معنای عام این کلمه بیشتر مربوط به انجام خرید و فروش در بازارهای مالی ارز دیجیتال و فارکس یا سهام است. برخی از افراد، تریدر بودن را شغل می‌دانند و با این کار درآمدهای خوبی بدست می‌آورند. این افراد باید یک سری خصوصیات و ویژگی را در خود داشته باشند و به پرورش این خصوصیات بپردازند تا بتوانند تریدر موفقی باشند.

۱.  یک تریدر موفق باید فرصت شناس خوبی داشته باشد. بسیاری از تریدرهای ناموفق در زمان‌های حساس، به کار دیگر می‌پردازند. دقیقا در زمانی که نیاز است پشت کامپیوتر خود باشند یا با گوشی موبایل بازار را رصد کنند،  در حال خواب یا تفریح هستند. اما تریدرهای موفق با تحلیل‌های خود و دریافت سیگنال، بازار را دائم چک می‌کنند. اگر هم شرایط این کار را نداشته باشند، به کمک ربات، این کار را انجام می‌دهند.

۲.  یک تریدر موفق همیشه در حال یادگیری است. افراد موفق باید از آخرین تغییر و تحولات بازار ارزها با خبر باشند. همچنین نیاز است که گهگاهی بروکر یا صرافی خود را چک کنند تا اگر تغییری در نحوه معاملات رخ داده باشد، آن را سریعا دریافت کنند.

۳.  تریدر موفق باید استراتژی مناسبی برای انجام معاملات خود داشته باشد. ترید بدون استراتژی نمی‌تواند موفقیت را تضمین کند. نیاز است تا تریدر از استراتژی‌های مختلفی استفاده کرده و هر کدام را تست کند. بهترین استراتژی، استراتژی است که بیشترین تناسب را با خصوصیات اخلاقی تریدر داشته باشد.

۴.  تریدرهای موفق، افرادی هستند که در معاملات خود طمع نمی‌کنند. شاید با یکی دو بار طمع بتوان سود بدست آورد اما شکل گیری این روحیه و ویژگی در انسان می‌تواند در نهایت فرد را به زمین بزند. انتهای هر طمع، به احتمال بسیار زیاد، شکست و ضرر است. تریدر موفق به جای طمع، عاقلانه ترید می‌کند.

۵.  تریدر موفق کسی است که مستقل فکر کرده و مستقل عمل می‌کند. اگر فلانی بگوید که امروز فلان ارز فرصت مناسبی برای خرید یا فروش دارد، به او توجهی نمی‌کند. در واقع اگر هم قرار است ضرر کند، بهتر است با دانش و تجربه خود ضرر کند تا در این مسیر تجربه کرده و رشد کند. البته این به معنای آن نیست که نباید از تجربه افراد خبره و حرفه‌ای استفاده کرد. خیر اصلا چنین نیست. استفاده از تجربه افراد موفق و آگاه، بسیار خوب است و می‌تواند چراغ روشنی در دل تاریکی شب باشد. اما در نهایت باید تصمیم اصلی را تریدر بگیرد. این یعنی مستق عمل کردن که خیلی مهم است.

باورهای یک تریدر موفق

تریدرهای موفق همیشه در پی یافتن شرایطی هستند که سود خود را بیشتر کنند در واقع این افراد باید به صورت ریشه‌ای و بنیادی، در خود باورهایی را داشته باشند که بتواند از آنها یک تریدر موفق بسازد. همینطور استفاده از یک بروکر صرافی معتبری مثل صرافی bingx می تواند شما را در ترید بهتر یاری کند چرا که با یک تیر شما دو نشان زده اید و با ثبت نام در آن هم از صرافی و هم بروکر استفاده می کنید.

تریدرهای موفق در عمق وجود خود به ترید کردن ایمان داشته و آن را یک شغل می‌دانند. بسیاری از افراد ترید کردن را به چشم یک فرصت پیش آمده تصور می‌کنند که نمی‌تواند یک شغل تمام وقت باشد. ان افراد در کنار کارهای اصلی خود، گهگاهی به صرافی خود سری می‌زنند و شاید بعضی وقت‌ها هم سود کنند. اما این باور با باور تریدر موفق، در تضاد است. تریدر موفق دائما در ۲۴ ساعت مشغول معامله است و هر روز این روحیه را در خود تقویت می‌کند.

یکی از باورهای مهم در موفق شدن در ترید این است که می‌داند در پس هر معامله‌ای دو حالت بیشتر وجود ندارد. هم سود وجود دارد و هم ضرر. او می‌داند که اگر امروز ضرر کرد، ممکن است فردا سود کند. فقط به شرطی که بتواند تحلیل‌ها و استراتژی‌های درستی را به کار ببرد. همچنین می‌داند که همیشه بازار صعودی نیست و قرار نیست به طور ۱۰۰ در صد همیشه سود کند. ممکن است فردا ضرر کند. اما باید بکوشد تا این روزها را به کمترین میزان خود برساند.

از دیگر باورهای مهم یک تریدر موفق این است که با تست‌های مداوم و همیشگی استراتژی‌های خود، باور دارد که اگر از آنها در جای مناسب و در زمان مناسب استفاده کند، نتیجه مطلوب بدست خواهد آمد. مگر در شرایط ناگهانی که ممکن است بر بازار تاثیر بگذارد.

تریدر موفق باور دارد که اگر صرافی و بستر مناسبی را انتخاب کرده باشد و دانش و تحلیل و استراتژی درستی را هم به کار گرفته باشد، باز هم ممکن است ضرر کند. البته این اتفاق ممکن است هرازگاهی رخ دهد و بیشتر به خبرهای داغ در زمینه ارزهای دیجیتال و فارکس مربوط می‌شود. برای مثال می‌توان به زمان‌هایی اشاره کرد که ایلان ماسک با یک توئیت قیمت بیت کوین یا سایر آلت کوین‌ها را تحت تاثیر قرار می‌داد. و یا وقوع جنگ و بالا و پایین شدن قیمت دلار هم از دیگر اتفاقت پیش بینی نشده است.

عوامل موثر در ترید موفق

ترید کردن نیازمند شرایط و عواملی است که وقتی همگی در کنار هم و به درستی کار کنند، ترید موفق رخ خواهد داد.

یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار در یک ترید موفق، تحلیل است. تجزیه و تحلیل اطلاعات و نمودارهای قیمت و یا تحلیل اخبار و سوابق معاملات، همگی در انجام یک ترید موفق، دخیل هستند.

در دنیای ارزهای دیجیتال و جفت ارزهای فارکس، چند نوع تحلیل مهم وود دارد که شامل تحلیل فاندامنتال، تکنیکال، آنچین و تحلیل احساسات است. این ۴ نوع تحلیل به تریدرها کمک می‌کند تا بیشتر و بهتر بازار یک ارز را بشناسند. اگر این تحلیل‌ها درست و به جا استفاده شوند، مطمئنا نتیجه ترید، مطلب خواهد بود.

مهم‌ترین تحلیل در بازارهای ارز دیجیتال و فارکس، تحلیل تکنیکال است. نمودارهای قیمت و پیش بینی درست آن، می‌تواند تا ۹۰ درصد و گاهی بیشتر، به وقوع بپیوندد. در دنیای ارزهای دیجیتال نیز یک تحلیل به نام تحلیل آنچین وجود دارد که می‌تواند تمام سوابق ریز و درشت معاملات و تاریخ وقوع و خیلی از چیزهای دیگر را مورد بررسی قرار دهد. ترید هایی که با این تحلیل انجام می‌شوند، نتایج بسیار خوبی به بار می‌آورند.

استراتژی در ترید، یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در ترید موفق است. بدون استراتژی،ترید کردن معنایی ندارد. افرادی که به دنبال ترید و کسب سود هستند باید برای خود استراتژی تست شده داشته باشند.

زمان هم نقش کلیدی و مهمی در تریدهای موفق دارد. اگر یک ترید در درست‌ترین زمان ممکن به وقوع بپیوندد، منجر به سود شده یا از ضرر احتمالی جلوگیری بعمل می‌آورد.

تمام مواردی که تا به اینجا برای ترید موفق ذکر شد به یک طرف، اما صرافی هم بسیار حائز اهمیت است. نوع صرافی یا بروکر، نقش بسزایی در ترید موفق دارد. صرافی که امکانات بسیار خوبی داشته باشد، تریدر را به ترید موفق تشویق می‌کند. برای مثال، اگر هسته پردازشگر معاملات در یک صرافی به خوبی عمل کند، معامله و سفارش مورد نظر در کثری از ثانیه انجام خواهد شد. در غیر اینصورت، احتمال وقوع هر نوع ضرر احتمالی، وجود دارد.

تفاوت تریدر موفق و سرمایه گذار

بسیاری از افراد، تریدر و سرمایه گذار را هم سنگ هم قرار می‌دهند. در صورتی که این دو از اساس با یکدیگر متفاوت هستند.

تریدر موفق کسی است که پوزیشن‌های متعدد و سفارش‌های زیادی را در یک بازه زمانی چند ساعته و یا نهایتا چند روزه و ۱ ماه، ایجاد می‌کند. بسته زمان مد نظر، به او تریدر اسکالپ یا تریدر نوسانگیر و یا تریدر روزانه می‌گویند. این افراد معمولا از یک استراتژی پیروی می‌کنند. آن هم استراتژی تعداد بالا و سود اندک است. این افراد پوزیشن‌های متعددی را باز می‌کنند و از هر کدام سود اندک بدست می‌آورند. در نایت تمام این سودها روی یکدیگر جمع شده و به یک عدد بزرگ تبدیل می‌گردد.

تریدرهای موفق، معمولا شغل دیگری جز این کار ندارند. در واقع اگر هم داشته باشند، اما بیشترین وقت خود را روی این کار می‌گذارند. اما سرمایه گذاران در کل با تریدرها متفاوت هستند.

سرمایه گذاران افرادی هستند که امروز وارد دنیای ارزهای دیجیتال یا فارکس می‌شوند و بعد از خریداری ارز مورد نظر، آن را هولد کرده و نگه می‌دارند. اصلا برای آنها مهم نیست که در این مدت، این ارز چقدر نوسان می‌کند. شغل آنها چیز دیگریست و ارز مورد نظر را همیشه رصد نمی‌کنند.

این افراد به قصد سرمایه گذاری خرید می‌کنند و در میان مدت یا بلند مدت، سود می‌کنند. معمولا سودهای آنها در بلند مدت بیشتر است ترید کردن است.

و کلام آخر

تریدر موفق، می‌تواند ترید موفق ایجاد کند. همچنین تریدهای موفق نیز می‌توانند به مرور، کاربران صرافی را به تریدرهای موفق تبدیل کنند. در واقع این دو با هم منجر به بهبود هردو خواهند شد. شرط موفقیت در هر دو، بالا بردن سطح دانش و اطلاعات در ترید است. حواستان باشد که برای ترید بهتر، استفاده از یک پلتفرم خوب برای ترید به شما بیشتر می تواند کمک کند و در این راستا بینگ ایکس bingx توانسته با ارایه خدمات منحصر به فرد و داشتن فارکس در آن و پشتیبانی از تریدینگ ویو و متاتریدر ۵ و ربات ترید و کپی ترید به تریدرها کمک شایانی داشته باشد و کاملترین و کاربردی ترین آموزش صرافی بینگ ایکس bingx را در بینگ ایکس فارسی می توانید ببینید.