پرداخت ۶۴۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای زوجین

پرداخت ۶۴۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای زوجین

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمالوندی ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در تبریز گفت: ۵۷ هزار میلیارد ریال برای ساخت ۱۶ هزار و ۴۲ مسکن در قالب نهضت ملی مسکن تأمین مالی شده است.

وی سپس با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهمترین پروژه‌ها برای خانه دار شدن افراد است، افزود: با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها مبلغ تسهیلات پرداخت می‌شود تا در بخش مسکن مثمر ثمر باشیم.

مدیر شعب بانک مسکن آذربایجان شرقی سپس به جزئیات افزایش دو برابری سقف تسهیلات خرید مسکن اشاره کرد و اظهار کرد: با هدف اثربخشی بیشتر تسهیلات مسکن و تسهیل شرایط خانه‌دار شدن اقشار مختلف جامعه سقف تسهیلات بانک مسکن از محل اوراق ممتاز افزایش یافته است.

وی افزود: برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مبلغ تسهیلات خرید مسکن به صورت انفرادی (املاک حداکثر تا ۲۵ سال) ۳۲۰ میلیون تومان و برای سایر مناطق ۲۴۰ میلیون تومان است.

جمالوندی با اشاره به اینکه بانک مسکن در آذربایجان شرقی ۲.۵ برابر منابع خود تسهیلات پرداخت کرده، گفت: معوقات این بانک در استان ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که رقم بالایی است و بدهکاران به بانک مسکن باید برای پرداخت آن همت کنند. ۴۵۰ میلیارد تومان از این موقعات مربوط به زلزله ورزقان است.

جمالوندی با تاکید بر اینکه برای دریافت تسهیلات مسکن باید مردم از بورس و فرابورس اقدام به خرید تسه کنند، ادامه داد: تلاش می‌کنیم تسهیلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن به متقاضیان پرداخت شود.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات بافت فرسوده گفت: تسهیلات بافت فرسوده جز تبصره ۱۸ است که ۱۵۰ میلیون تومان را دولت تأمین می‌کند و بخشی را هم بانک پرداخت می‌کند که برای ۱۵۲۴ واحد بافت فرسوده تسهیلات پرداخت کرده‌ایم.

جمالوندی درخصوص سقف تسهیلات جعاله تعمیر واحدهای مسکونی نیز گفت: این تسهیلات از محل اوراق ممتاز در تمامی مناطق کشور ۱۶۰ میلیون تومان است که در آن شرط قدمت ساخت وجود ندارد اما برای تسهیلات خرید مسکن پرداخت این تسهیلات برای املاک حداکثر ۳۰ سال ساخت امکان پذیر است.