پروژه فشار حداکثری آمریکا علیه ایران شکست خورده است

پروژه فشار حداکثری آمریکا علیه ایران شکست خورده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز در مصلی اعظم این شهر گفت: تقوا واکسنی از جنسی عبودیت است که انسان را در برابر انواع بیماری‌های اخلاقی واکسینه می‌کند.

وی سپس ادامه داد: بدون تقوا هیچ انسانی در برابر الهامات نفسانی و شیطانی مقاومت کند، بدون تعهد به تقوای الهی کسی نمی‌تواند از امتحان الهی سالم عبور کند، مراقب باشیم این موهبت الهی را قربانی نکنیم.

امام جمعه تبریز سپس ادامه داد: پدر و مادران نباید نسبت به شکل گیری تقوا در فرزندان خود بی تفاوت باشند. پدر و مادران موظفند ورودی و خروجی عقل را در دوره سرنوشت ساز کودکی کنترل کنند. ذهنی که با افکار مسموم سمی شود از نعمت ارتباط با خدا محروم می‌شود.

آل هاشم سپس گفت: ولایت امام جواد (ع) را به تمام شیعیان تبریک می‌گویم؛ تولد امام جواد (ع) پایان دلهره شیعه و آغاز عصر نوینی در دوره امامت بود. امام جواد (ع) الگوی جوان شیعی و مبارزه با دشمن بود.

وی ابراز داشت: این هفته ولادت امیرالمومنین (ع) را هم داریم که یکی از صفات ایشان نبأ العظیم است. در ولادت امام علی (ع) از پدرانمان قدردانی کنیم اگرچه باید در طول سال هم این کار را انجام دهیم.

امام جمعه تبریز سپس افزود: یکی از راه‌های عدالت مبارزه با فساد است و اگر با فساد اقتصادی مقابله نشود، هر سرمایه داری ممکن است به جای ورود به تولید به سراغ راه‌های دیگر برود. کتابی به اسم صعود ۴۰ ساله دیدم که توسط نشر نهاد رهبری دانشگاه‌ها چاپ شده که کتاب بسیار خوبی است.

آل هاشم همچنین ادامه داد: برای حفظ انقلاب راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها اطاعت از بیانات رهبر انقلاب، پافشاری روی اصول و ارزش‌های انقلاب، حفظ و تقویت ارتباط با خداست. وحدت و انسجام ملی، تقویت دشمن شناسی، استکبارستیزی و افزایش آمادگی دفاعی از دیگر راه‌های حفظ انقلاب است.

وی ابراز داشت: موضوع دیگر رعایت عدالت اجتماعی و مقابله با فرهنگ منحط غربی است. از کسانی که در سال بعد از انقلاب در کمیته انقلاب بودند و برای حفظ نظم تلاش کردند، قدردانی می‌کنیم.

امام جمعه تبریز گفت: در جشن انقلاب معمولاً از دستاوردها گفته می‌شود اما باید بگوییم که دستاورد فقط مادی نیست و نباید دستاوردهای معنوی را از قلم بیندازیم. اگر بخواهیم خطرات جنگ شناختی را بدانیم باید با جهاد تبیین که رهبر انقلاب فرموده‌اند، آشنا شویم.

وی گفت: با شکست‌های سیاست‌های ترامپ و روی کار آمدن دموکرات‌ها پروژه فشار حداکثری شکست خورد. نخستین تلاش آنها این بود که دولتی بر سر کار بیاید که آنها می‌خواهند و دوم اینکه می‌خواستند با یک جنگ مذهبی در افغانستان ایران را وارد یک جنگ کنند.

آل هاشم همچنین افزود: موضوع سوم برنامه ریزی در غرب کشور بر روی گروهک کومله که ایران را دچار چالش کنند و چهارم در جنگ آذربایجان و ارمنستان هم می‌خواستند آتش جنگ قومیتی شعله ور شود و هم ایران و آذربایجان را رو در رو کنند.

وی گفت: حملات بزرگ و پی در پی سایبری به تأسیسات ایران اسلامی در برنامه یک سال اخیر آمریکا بوده است. التهاب آفرینی در بازار ارز و طلا و برهم زدن امنیت داخلی ایران توسط صهیونیست‌ها از دیگر توطئه‌های یک سال اخیر بود.

آل هاشم ابراز داشت: به حول و قوه الهی همانگونه که از اول انقلاب خدا با این انقلاب بوده، بعد از این هم پیروز خواهیم شد.

منبع : مهر