پولادگر: حق جودو این نیست/ ایران می‌تواند در المپیک مدال بگیرد

پولادگر: حق جودو این نیست/ ایران می‌تواند در المپیک مدال بگیرد

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد پولادگر که صبح امروز چهارشنبه در مجمع سالیانه جودو حضور داشت ضمن بیان این مطلب افزود: خداقوت می گویم به آقای میراسماعیلی عزیز که سال سختی را سپری کرد. امیدوارم روزهای آینده روزهای بهتری برای جودو باشد.

وی ادامه داد: بدهی مالیاتی در نظر گرفته شده یک اتفاق ظالمانه بود که در حق فدراسیونها انجام شد. من هنوز پاسخم را در این رابطه نگرفتم که چرا سالها سکوت کرده بودند و حالا به یکباره سازمان امور مالیاتی به این موضوع ورود کرده است.

معاون وزیر ورزش با انتقاد از این اقدام تاکید کرد: رقم های عجیب و غریبی را برای مالیات فدراسیون های ورزشی اعلام کرده اند که با شرایط اقتصادی ورزش همخوانی ندارد. این در حالی است که ورزش به حمایت های مالی نیاز دارد.

پولادگر ادامه داد: البته رقم مالیات جودو نسبت به سایر فدراسیون ها خیلی زیاد و قابل توجه نیست اما از رئیس فدراسیون می خواهم که به این مسئله ورود کند و تا مجمع بعدی مشکل مالیات فدراسیون را حل کند.

وی ادامه داد: فدراسیون جودو باید برای درآمدزایی بیشتر سامانه فدراسیون را به ثبات برساند تا سهم هیات ها پرداخت شود. عضویت در این سامانه مهم است چون باید بتوانید سرویس‌های ویژه برای اعضا در نظر گرفت و ایجاد جذابیت کرد.

محمد پولادگر در ادامه به پتانسیل جودو ایران اشاره کرد و با اشاره به اتفاقاتی که رخ داده است گفت: حق جودو ایران این نیست که مدال المپیک را در کارنامه نداشته باشد. به ویژه در المپیک سیدنی شاهد بودیم که تا مرز مدال هم رفت اما نشد. فارغ از آن جودو ایران گرفتار یکسری بداقبالی هم شد ولی این امید وجود دارد که در المپیک‌های پیش‌رو شاهد مدال آوری این رشته نیز باشیم.

معاون وزیر ورزش در پایان گفت: جودو رشته اصیلی است که باید در المپیک صاحب یک مدال شود و امیدوارم در المپیک پاریس این اتفاق رخ دهد.

منبع : مهر