پیام پیامبران الهی با برائت عجین است

پیام پیامبران الهی با برائت عجین است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت صبح امروز در مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات، به تبیین فلسفه این مراسم پرداخت و بر لزوم برائت از شرک و کفر و همزمان ایمان به خدا و رسول اکرم تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با تاکید بر نقش ایمان در نفی کافر و کفر تصریح کرد: پیام پیامبران الهی با برائت عجین است و آیه ۲۵۶ سوره بقره” لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ ۖ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیٰ لَا انْفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ” تصریح دارد کفر و ایمان تظاهربردار نیست.

وی افزود: نمی‌تواند فردی بگوید من به خدا ایمان دارم و همزمان با رژیمی که کودکان فلسطینی را می‌کشد، دست رفاقت دهد.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: لازمه برائت از شرک و استکبار، نفی و کفر طاغوت و روی گرداندن از آن و ایمان به خدا است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و صد و پنجاه هزار نفر در کشورمان در نوبت حج قرار دارند به زائران توصیه کرد که از فرصت حضور در سرزمین عرفات و روز عرفه و در لحظاتی که ارتباط بین انسان و خدا برقرار می‌شود، حداکثر بهره را ببرند.

وی با بیان اینکه امروز جمعه و متعلق به امام زمان (عج) است، از زائران خواست که از خدا طلب کنند این انتظار به سر آید و دل‌های شیعیان که به حضرت حجت عشق می‌ورزند با فرج امام عصر شاد شود.

حجت الاسلام و السلمین نواب در ادامه از امام امت به عنوان احیا کننده حج ابراهیمی یاد کرد و خطاب به زائران گفت: مقام معظم رهبری بسیار علاقمند هستند که به زیارت بیت الله الحرام و حرم نبوی مشرف شوند ولی مسئولیت‌ها مانع شده است، حتماً در عرفات، مشعر و منا از امام امت و مقام معظم رهبری یاد کنید.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین با گرامیداشت حضور خانواده شهدا و جانبازان در این مراسم، به حجاج بیت الله الحرام گفت در این ایام و حضور در این سرزمین و اماکن مقدس که ممکن است برای هر فردی یک بار در عمرش اتفاق بیافتد همه کسانی را که از آنها التماس دعا داشتند، یاد کنند.

امیرالحاج ایران با اشاره به اینکه از شیوع کرونا تاکنون بیش از ۲۵۰ نفر از روحانیون و خادمان ضیوف الرحمان به دیار باقی شتافتند، یاد آیت الله ری شهری نماینده اسبق ولی فقیه در امور حج و زیارت را گرامیداشت و در پایان سخنان خود از خدمات دست اندرکاران و کارگزاران حوزه حج بویژه دکتر سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ارائه خدمات به ضیوف الرحمان تقدیر کرد.

سرپرست حجاج ایرانی سپس پیام مقام معظم رهبری به حجاج بیت الله الحرام را قرائت کرد.

منبع : مهر