پیروزی ایران برابر سوریه با طعم انتقام/ شکست نوبرانه جبران شد!

پیروزی ایران برابر سوریه با طعم انتقام/ شکست نوبرانه جبران شد!

به گزارش خبرنگار مهر، دومین دیدار تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره دوم انتخابی جام جهانی شامگاه امروز یکشنبه در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی برابر سوریه برگزار شد و با برتری ۸۰ بر ۶۸ شاگردان مصطفی هاشمی به پایان رسید.

تیم ملی بسکتبال ایران که نخستین دیدار خود در این مرحله را به قزاقستان واگذار کرده بود، برای جبران این شکست و باختی که سال گذشته در عین ناباوری به همین سوریه داده بود وارد میدان شد و هر چند در دقایقی از بازی از حریف خود عقب افتاد اما در نیمه دوم تیم برتر میدان بود.

کوارتر اول این دیدار با نتیجه ۱۸ بر ۱۵ به سود تیم ملی سوریه و کوارتر دوم با نتیجه ۳۹ بر ۳۶ به نفع تیم ملی کشورمان شد. کوارتر سوم این دیدار با نتیجه ۵۹ بر ۵۵ به نفع ایران به پایان رسید و در نهایت تیم ملی ایران در این دیدار با نتیجه ۸۰ بر ۶۸ به پیروزی رسید.

محمد جمشیدی با کارایی ۴۸، آرمان زنگنه باکاریی ۱۸ و محمد حسن‌زاده با کارایی ۱۵ موثرترین بازیکنان تیم ملی ایران در دیدار مقابل سوریه بودند. همچنین محمد جمشیدی با ۴۱ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن ایران در این بازی بود.

به گزارش خبرنگار مهر مسابقات بسکتبال جام جهانی ۲۰۲۳ به میزبانی مشترک ژاپن، اندونزی و فیلیپین برگزار می‌شود.

رقابت‌های انتخابی برای کسب سهمیه جام جهانی طی پانزده ماه در ۶ پنجره برگزار می‌شود. ۱۶ تیم استرالیا، چین، هند، ایران، اردن، کره، نیوزلند، عربستان سعودی، بحرین، چین تایپه، اندونزی، ژاپن، قزاقستان، لبنان و فیلیپین و سوریه در گروه‌های چهارگانه منطقه آسیا – اقیانوسیه با هم رقابت می‌کنند.

پنجره سوم انتخابی جام جهانی تیرماه سال آینده برگزار می شود. در پایان سه پنجره انتخابی جام جهانی سه تیم برتر هر گروه به مرحله دوم مسابقات انتخابی که شامل پنجره‌های چهارم تا ششم می‌شود، صعود خواهند کرد. بر این اساس ۱۲ تیم از منطقه آسیا – اقیانوسیه به مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ راه پیدا می‌کنند.

در پنجره سوم انتخابی جام جهانی، تیم ملی بسکتبال ایران دیدارهای برگشت برابر قزاقستان و سوریه را برگزار خواهد کرد.

منبع : مهر