پیش‌بینی برای تامین پایدار آب شرب در مناطق درگیر سیل‌

پیش‌بینی برای تامین پایدار آب شرب در مناطق درگیر سیل‌

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اکبر محرابیان روز دوشنبه در دومین جلسه ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو با تاکید بر حضور و آماده باش گروه‌های عملیاتی برای مدیریت سیلاب در روزهای پیش‌رو اظهار کرد: کنترل عبور و مرور در محورها و توقفگاه‌های پرخطر توسط مدیران استانی و برنامه‌ریزی در این باره باید صورت گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت برقراری هماهنگی کامل در بخش مدیریت سیلاب‌های شهری با شهرداری‌ها و نهادهای مختلف، تصریح کرد: در همین زمینه مدیریت کوچ عشایری و مدیریت ویژه ترافیک در معابر و مسیرهایی که امکان رخداد سیلاب را دارند، حائز اهمیت است.

محرابیان ضمن تاکید بر پیش‌بینی مدیریت آب شرب در مناطق مسکونی که احتمال سیلاب دارند، اضافه کرد: گزارش اقدامات شامل کارگروه‌های استانی مدیریت سیلاب، جمع‌بندی اقدامات، آمادگی نیروهای عملیاتی و مدیریت برخط مدیران باید به صورت لحظه‌ای ارائه شود.

محرابیان با اشاره به جزئیات دستورالعمل مدیران ملی و استانی و نیز پیگیری ۲۴ ساعته و برخط از طرف ستاد مدیریت سیلاب، تصریح کرد: شرکت مهندسی آبفا کشور موظف است پیش‌بینی‌های لازم را برای تأمین پایدار آب شرب در مناطق سیل‌گیر انجام دهد و باید در خصوص آماده کردن تجهیزات پمپاژ آب با دستگاه‌های مدیریت شهری، هماهنگی‌های لازم انجام شده باشد.

در این نشست، آخرین مدل‌های هواشناسی و پیش‌بینی‌های بارندگی مرور شد و برآوردهای مختلف مبنی بر حجم بارش و سیلاب در گستره ایران به ویژه در مناطق غربی و استان‌هایی که در معرض بارش هستند، مورد بررسی قرار گرفت.