پیگیری جدی برای تشخیص و درمان بیماری دانش آموزان

پیگیری جدی برای تشخیص و درمان بیماری دانش آموزان

به گزارش خبرنگار مهر، حمید طُرِیفی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در دویست و چهلمین جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین کشور ضمن ارائه گزارشی از حوزه‌های فعالیت‌ها و جامعه هدف سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بر اهمیت جایگاه این سازمان و مخاطبان آن تاکید کرد و گفت: کمک به تشخیص بیماری و درمان دانش آموزان دارای مشکلات جسمی و روحی علیرغم اینکه آموزش و پرورش فقط وظیفه تعلیم و تربیت دانش آموزان را بر عهده دارد در این سازمان با جدیت انجام می‌گیرد. از جمله این موارد، اجرای طرح سنجش سلامت دانش آموزان از ابتدایی تا دوره اول متوسطه است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ارائه اطلاعات دانش آموزانِ بیمار جهت استفاده از طرح نذر تخصص با کمک پزشکان داوطلب عضو سازمان نظام پزشکی کشور را بلامانع و رهگشا دانست و گفت: با رعایت تمامی ساز و کارهای قانونی و حفط کرامت دانش آموزان موجود استفاده از اطلاعات دانش آموزان جهت پیشگیری و درمان لازم است.

حبیب‌الله بوربور، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، هم در این جلسه با بیان سوابق جلسات و مذاکرات با وزیر آموزش و پرورش و امضای تفاهم نامه با این وزارت در رابطه با بهره مندی دانش آموزان بیمار صعب العلاج به خدمات طرح نذر تخصص اشاره کرد.

همچنین اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین کشور بر بازسازی و توسعه شعب مؤسسه جامعه خیرین حامی معلولین کشور با هدف هماهنگی خدمت رسانی سازمان بهزیستی کشور به معلولین از طریق شعبات این مؤسسه تاکید کردند.

ارائه گزارش تصویری سامانه سنجش سلامت دانش آموزان و قابلیت این سامانه در ارائه اطلاعات بروز دانش آموزان بیمار به تفکیک مناطق جغرافیایی مختلف جهت بهره مندی از خدمات طرح نذر تخصص از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

تفاهم نامه سازمان بهزیستی کشور با مدیریت وقت بنیاد مستضعفان با هدف تأمین مسکن خانواده‌های دارای معلول که تاکنون بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای معلول تحت پوشش این سازمان از این طریق دارای مسکن مناسب شده‌اند و فعال شدن دبیرخانه شورای عالی سالمندان مستقر در بهزیستی با مدیریت جدید هم از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

منبع : مهر