چگونه لکه لبو را از روی مبل پاک کنیم؟

چگونه لکه لبو را از روی مبل پاک کنیم؟

با سردتر شدن هوا و به بازار آمدن مواد خوراکی مختلف نظیر لبو امکان ایجاد لکه های حاصل از آنها بر روی فرش، مبلمان و البسه ایجاد می‌شود. فکر کنید که فقط یک تکه از لبوی شما بر روی مبل بیوفتد. لکه لبو به دلیل رنگ آن ممکن است به راحتی پاک نشود. بهتر است در صورتیکه با لکه لبو روی مبلمان خود رو به رو شدید به سرعت عمل کنید و نکات مهم در پاک کردن لکه لبو از فرش را رعایت کنید. اما توجه داشته باشید که درصورتیکه لکه با روش های متداول پاک نشد از یک خدمات مبل شویی حرفه ای و با سابقه برای دریافت خدمات کمک بگیرید و از انجام روش هایی که از نتایج آن مطمئن نیستید خودداری کنید.

عامل ایجاد لکه را به سرعت از روی سطح بردارید

در صورتیکه لبو بر وری مبل افتاده است فورا برای برداشتن آن اقدام کنید. لبو را با دقت از مبل بردارید تا از گسترش لکه در اثر ماندن لبو روی مبل جلوگیری شود. محل لکه را بوسیله یک دستمال تمیز بدون اعمال فشار خشک کنید. این کار مانع از پخش شدن لکه و جذب بیشتر رنگ توسط مبلمان می‌شود. دقت کنید که در زمان برداشتن تکه لبو با بخش های دیگر تماس نداشته باشد.

محل لکه را شستشو داده و آبکشی کنید

حالا باید با یک محلول شستشوی استاندارد و ملایم، مبل را پاک کنید. می‌توانید از محلول‌های شستشوی ملایمی مانند محلول مایع ظرفشویی مخلوط با آب گرم استفاده کنید. همچنین می توانید از یک شوینده استاندارد و صنعتی نیز برای پاک کردن لکه لبو از مبل استفاده کنیم. توجه داشته باشید که در صورتیکه از شوینده های صنعتی استفاده می کنید حتما ph آن خنثی باشد. استفاده از شوینده های اسیدی و یا قلیایی باعث ایجاد انواع پوسیدگی و تغییر رنگ مبل می شود. همچنین درصورتیکه مبلمان شما به رنگ روشن است می توانید از مقداری آب ژاول نیز برای رفع کامل لکه استفاده کنید. همچنین برای پاک کردن لکه لبو بهتر است از پارچه های با بافت لطیف استفاده کنید. استفاده از برس های زبر ممکن است به بافت مبل آسیب وارد کند.

توجه داشته باشید که قبل از استفاده از شوینده های صنعتی بر روی یک قسمت پنهان مبلمان از عدم آسیب زدن به پارچه مبلمان خود مطوئن شوید. ضمنا در زمان انتخاب شوینده مناسب بهتر است تا جنس رویه مبلمان را مد نظر داشته باشید. شوینده ها ی مبلمان چرم، مخمل و پارچه ای با یکدیگر متفاوت است. درصورتیکه لکه لبو از روی مبلمان پاک نشد بهتر است از بکار گیری شوینده های قوی خودداری کنید و پاک کردن آن را به یک مجموعه مبلشویی مهرشهر ، تهران و هر جایی که در آن ساکن هستید بسپارید تا از آسیب به آن جلوگیری شود.

برخی از شوینده های خانگی مناسب برای پاک کردن لکه لبو از روی مبل عبارتند از:

  • استفاده از جوش شیرین: جوش شیرین یکی از شوینده های خانگی پر استفاده است که برای پاک کردن انواع لکه ها در سطوح مختلف بکار می رود. لکه لبو نیز می تواند تا ححد زیادی بوسیله جوش شیرین پاک شود.
  • استفاده از سرکه: استفاده از سرکه هم برای پاک کردن لکه های مختلفی در خانه بکار می رود. استفاده از ترکیب مایع ظرفشویی و سرکه می تواند برای برطرف کردن لکه لبو نیز کاربردی باشد. برای پاک کردن ان کافی است یکک دستمال تمیز را به محلول سرکه و مایع ظرفشویی آغشته کرده و با ضربات اهسته بر روی لکه بزنید. این کار را تا پاکسازی لکه ادامه دهید. در صورتیکه سرکه در دسترس نداشته باشید می توانید از آب لیمو برای پاکسازی استفاده نمایید.

خشک کردن مبلمان

پس از شستشوی دقیق بهتر سات مبلمان را در فضای باز قرار دهید تا کاملا خشک شود. دقت کنید که در صورتیکه قرار دادن مبل در فضای باز برای شما امکان پذیر نیست بهتر است که آنها را در فضایی با تهویه مناسب قرار دهید. خشک نشدن کامل مبلمان زمینه لازم برای رشد باکتری ها را فراهم کرده و در نهایت با ایجاد بوی نامطبوع فضای محیط را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین ماندن رطوبت برای مدت زمان طولانی در مبلمان زمینه پوسیدگی را نیز به شدن تقویت می کند.

مهم است که در هنگام پاک کردن لبو از مبل از برس های زبر استفاده نکنید، زیرا می‌تواند به مبل آسیب برساند. همچنین قبل از شروع به پاک کردن، بهتر است تست روی قسمتی از مبل که دیده نمی‌شود، انجام دهید تا از هر گونه تأثیرات منفی بر روی رنگ یا بافت مبل جلوگیری کنید.

بهتر است برای رفع شدن لکه لبو از روی فرش از شوینده های ملایم و استاندارد استفاده کنید. استفاده از شوینده های قوی ممکن است آسیب های جدی به مبلمان وارد کند. استفاده از برس ها و پارچه های زبر ممکن است برای مبل آسیب زننده باشد. با این حال درصورتیکه نتوانستید لکه لبو را با روشهای خانگی از میان بردارید حتما از یک مجموعه معتبر مبلشویی کمک بگیرید. انتخاب یک مجموعه مبلشویی معتبر خیال شما را از بابت پاک سازی مبلمان بدون آسیب به آنها راحت می کند.

بهترین مبلشویی کرج

انتخاب و سپردن مبلمان به یک مجموعه مبلشویی معتبر در کرج ، تهران و یا هر منطقه دیگری که در آن ساکن هستید یکی از مهمترین گام ها برای حفظ کیفیت مبلمان است. مجموعه مبلشویی در کرج یکی از بهترین مجموعه های خدماتی ارائه کننده خدمات مبلشویی است. این مجموعه خدمات شستشوی انواع مبلمان استیل و راحتی را با انواع رویه چرم، پارچه و مخمل و جیر را با بالاترین کیفیت ارائه می کند. این مجموعه خدمات با کیفیت خود را با قیمتی مقرون به صرفه ارائه می کند.

این مجموعه خدمات خود را در کل محدوده کرج ارائه می دهد. مبلشویی گلشهر ، حصارک، جهانشهر، شهریار، مهرشهر، محمدشهر، شهرک وحدت، منظریه، شهریار، فردیس، باغستان، مهرویلا، دهقان ویلا، انیشه و… برخی از شعب این مجموعه است. اگر شما هم می خواهید که از قیمت های خدمات شستشوی مبلمان این مجموعه مطلع شوید و یا هر گونه سوال درگری در زمینه شستشوی مبلمان دارید می توانید سوالات خود را از بهترین مبلشویی کرج بپرسید. پرسنل مجموعه مبلشویی پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.