کاراته زنجان پشت آمارهای جعلی درجا می‌زند/ فرار رو به جلو می‌کنند

کاراته زنجان پشت آمارهای جعلی درجا می‌زند/ فرار رو به جلو می‌کنند

حسن روحانی با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: کاراته زنجان روزگاری از قطب‌های کاراته ایران بوده، ولی در ۷ سال گذشته چیزی برای ارائه نداشته و در واقع با طی دوران افول خود درجا می‌زند. مسئولان هیأت استان آماری منتشر می‌کنند که واقعیت ندارد و جز عضویت یک کاراته کا در تیم ملی نوجوانان چیز خاصی برای ارائه ندارند.

وی افزود: سهندی به عنوان رئیس هیأت استان زحمات زیادی متحمل می‌شود، ولی همکاران او بدون توجه به پتانسیل موجود کار خاصی انجام نداده اند. به هیچ عنوان بحث شخصی ندارم ولی لطفاً آقایان با سند ثابت کنند که ۷۰ کاراته کا چگونه، کجا و چه زمانی به اردوهای تیم ملی دعوت شده اند.

مربی تیم ملی کاراته با بیان اینکه هیچ حمایتی از سوی مسئولان صورت نمی‌گیرد، اظهار داشت: مدتی قبل قصد داشتم در یک دوره پیشرفته مربیگری در فرانسه شرکت کنم که به دلیل بی توجهی مسئولان هیأت، اداره کل و حتی شهرداری حضور در این دوره را از دست دادم. این موضوع در شرایط کلی برای کاراته استان وجود دارد و با سیاست‌هایی اتخاذ شده این رشته در استان زنجان وضعیت خوبی ندارد.

روحانی ادامه داد: وظیفه یک هیأت ورزشی در استان برنامه ریزی برای ارتقا رشته مطبوع، قهرمان پروری و آموزش مربیان و داوران است، لطفاً آقایان به جای فراکنی بگویند در این مدت چه کاری انجام داده اند. به اداره کل ورزش و استان هشدار می‌دهم در صورت تداوم بی توجهی، کاراته در استان زنجان از بین خواهد رفت.

وی در خصوص زمان آغاز اردوی تیم ملی هم گفت: جمعه هفته جاری با دعوت از نفرات برتر قهرمانی کشور و نفرات اصلی قهرمانی جهان و آسیا، در مجموع شش نفر در هر وزن اردوی تیم ملی را آغاز خواهیم کرد و بعد از چند روز تمرین که بیشتر ارزیابی کمی و کیفی کاراته کاها خواهد بود، به حاضرین در اردو برنامه خواهیم داد و در نهایت ۱۵ فروردین ماه اردوهای منظم برای شرکت در رویدادهای مهم پیش رو آغاز می‌شود.

منبع : مهر