کارخانه کنسانتره آهن اصفهان

کارخانه کنسانتره آهن اصفهان

یکی از مشتقاتی که ماده ی اولیه ی تولید فولاد به حساب می آید کنسانتره آهن می باشد که در شهرهایی چون اندیمشک و اصفهان موجود می باشد.

جهت آسانتر کردن مراحل تولید محصولات فولادی و بازدهی بیشتر آن از کنسانتره آهن استفاده می شود که این محصول و سنگ آهنهای دانه بندی شده از سنگ آهن و یکی از با اهمیت ترین مواد در تولید به حساب می آیند.

در زمینه ی شکستن سنگها لازم است بدانید که بر اساس نوع سنگها دستگاه های متفاوتی برای این کار به کار می گیرند که لازم است از مشاوران حرفه ای آراد برندینگ در این زمینه کمک و راهنمایی بخواهید تا بهره وری و میزان تولید شما به بالاترین حد خود برسد

محصول ثانویه و پودری سیاه رنگ که از تغلیظ سنگ آهن به وجود می آید را کنسانتره آهن اسفنجی می گویند که استان زنجان یکی از تولید کنندگان این محصول صادراتی می باشد.

بسیاری از افراد در اقصی نقاط کشور در زمینه ی کنسانتره و سنگ آهن هماتیت فعالیت دارد که یکی از این شرکت ها در اندیمشک می باشد. در بالا به مراحل اولیه ی تولید کنسانتره اشاره شد که در گام دوم قطعاتی که کمتر از سی میلی متر هستند جهت کم شدن بیشتر ابعاد به مرحله ی آسیاب که مراحلی تر می باشد وارد شده و آسیاب و خرد می شوند که در این مرحله ابعاد به یک میلی م تر می رسد

کنسانتره آهن اصفهان

برای افزایش خردایش در ادامه ی فرآیند از آسیابهایی به نام گلوله ای استفاده خواهد شد که خروجی آن دوغاب یا اسلاری می باشد که یک مخلوط از ذرات شناور خرد شده به همراه آن می باشد

کارخانه کنسانتره آهن خشک خوراکی به ساخت نوع صنعتی آن اقدام می کنند و علنا نوع خوراکی آن در حال حاضر وجود ندارد همان طور که عنوان شد این محصول صادراتی در عیارهای مختلف تولید می شود و هر چه عیار بالاتر باشد دارای یکپارچگی، فرم ظاهری بهتر، حذف ناخالصیها و خلوص بیشتری می باشد و نیز خوب است بدانید که برای تولید محصول با کیفیت تر نیاز به دقت و هزینه ی بیشتری است که در هزینه ی نهایی تولید نقش بسیار زیادی را ایفا می نماید.

جالب است بدانید که تولید کنسانتره آهن اصفهان دارای چند مرحله است که به طور خلاصه بیان می شود مرحله ی اول خردایش نام دارد، در این مرحله سنگ آهن به اندازه های ۲۰ تا ۱۰۰ سانتی متری تقسیم می شوند و سپس با قرار گیری در نوار نقاله به دستگاه مخصوصی وارد می شود که آنها را به قطعات ۳۰ میلی متری تبدیل می نماید.

مرحله ی دوم آسیاب کنی نام دارد، با ورود قطعات ۳۰ میلی متری به این مرحله با ترکیب آب به آنها به اندازه های ۱ تا ۵/۰ میلی متری تبدیل شده و به اصطلاح دوغاب یا اسلاری حاصل می شود.

کارخانه کنسانتره آهن

در مرحله بعدی که پر عیار سازی است، در این قسمت ابتدا قطعات سنگ با یک قلتک فشاری به پودر تبدیل شده و توسط یک سیستم مغناطیسی قعطات خالص از ناخالص جدا می شود، قطعات خالص به سیستم مغناطیسی چسبیده و بقیه به خارج از محوطه راه پیدا می کنند، همچنین جالب است بدانید که با توجه به ناخالصیهای مختلف سنگ اعم از وجود فسفر، گوگرد و غیره درجه ی مغناطیس متفاوت می باشد که در این صورت به آن فلوتاسیون می گویند.

مرحله ی آخر آبگیری نام دارد، همان طور که گفتیم این سنگها دارای رطوبت و آب می باشند که در این مرحله در کارخانه کنسانتره آهن باید نهایت رطوبت آنها ۱۰ درصد باشد، از موادی به نام فلوکولانت که پایه ی شیمیایی و پلیمری دارند جهت از بین بردن رطوبت استفاده می شود و بعد از دفع رطوبت از آنها به محل دپوی کارخانه منتقل می شوند

این کنسانتره از از سنگ آهنی به اسم مگنتیت طی مراحل خاصی تولید می شوند که قابل اشتغال و سمی نمی باشد و خطر منفجر شدن ندارد و به جز کنسانتره مگنتیت، آپاتیت و هماتیت هم با کاربرد مخصوص تولید می شود.

این فرآورده هیچ جایگزینی در صنعت ندارد و تولید کننده های صنعتی مجبور به استفاده از این محصول می باشند، از ابتدای اختراع و ابداع این محصول تا کنون حجم زیادی از این فرآورده تولید و در صنعت مصرف شده است که طبق آمارهای رسمی در سال ۲۰۰۹ میزان تولید این محصول به یک میلیارد و هفتصد تن رسیده است که این میزان تولید رو به افزایش می باشد.