کانال پیش عایق شده آریا بارون توس

کانال پیش عایق شده آریا بارون توس

در دنیای امروزی از تکنولوژی‌های جدیدی جهت ساختمان سازی های مدرن استفاده می‌شود. کارخانه آریا بارون توس با استفاده از برترین تکنولوژی‌های روز دنیا کانال پیش عایق شده را که به منظور انتقال هوا استفاده می‌شود، تولید کرده است. این کانال‌ها جایگزین مناسب برای کانال‌های سنتی فلزی شده‌اند. در این مطلب قصد داریم کانال‌های پیش عایق شده کارخانه آریا بارون توس را به شما معرفی کنیم. این کانال‌ها در آریا بارون توس در سه نوع تولید می‌شوند و هرکدام مشخصات و مزیت‌های منحصر به فرد و مخصوص به خود را دارند. آریا بارون توس محصولات خود را طبق برترین استانداردهای جهانی تولید و عرضه می‌کند. کانال‌های پیش عایق آریا بارون توس بسیار ارزان‌تر از دیگر محصولات سنتی است. به همین دلیل است که بسیاری از افراد به استفاده از سازه‌های پیش ساخته تمایل دارند.

آیا می‌دانید کانال پیش عایق شده آریا بارون توس چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

صنعت گرمایش و سرمایش در طول زمان پیشرفت زیادی داشته است و تاکنون سیستم‌های جدیدی به بازار معرفی و عرضه شده است. کانال‌های پیش عایق آریا بارون توستأثیر زیادی در انتقال هوا (سرد یا گرم) در سیستم‌های تهویه مطبوع دارند. یکی از عوامل مهم در صنعت تاسیسات ساختمان کانال‌های انتقال هوا هستند. که از سال ۱۹۰۰ میلادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تا به حال تغییرات زیادی جهت بهینه سازی در آن‌ها ایجاد شده است. که عملکرد آن‌ها را در تمیزی هوا، انرژی لازم برای انتقال هوا و کنترل آن بهبود می‌بخشد. کانال پیش عایق شده نسل جدیدی از کانال‌ها و روش‌های نوین است که در زمینه سیستم‌های خنک کننده و تهویه مطبوع ساخته می‌شوند.

در کارخانه آریا بارون توس عایق و کانال بصورت کاملاً یکپارچه ساخته می‌شود. کانال پیش عایق شده یا داکت با کارایی بسیار بالا و مناسب جایگزین کانال‌های فلزی یا محصولات شبیه به آن شده است. محصولی که کارخانه آریا بارون توس تولید می‌کند،‌ نظر بسیاری از مشاوران، کارفرمایان و مجریان پروژه‌ها را به خود جلب کرده است. همچنین این کانال‌ها برای ساختمان‌های مسکونی، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، رستوران‌ها و غیره مناسب است.

مزایای کانال پیش عایق شده

این کانال‌ها به دلیل مواد تشکیل دهنده از وزن بسیار سبکی برخوردار هستند.

جلوگیری از هدر رفتن انرژی

ضدآب و ضد آتش

وزن سبک

به صرفه از نظر افتصادی

مناسب برای مناطق مرطوب و معتدل

عدم پوسیدگی

عایق صوتی

انعطاف پذیر

انواع کانال‌های پیش عایق شده

کانال‌های پیش عایق شده در کارخانه آریا بارون توس در سه مدل اصلی طراحی و تولید می‌شوند. این سه مدل در بسیار از موارد دارای ویژگی‌های مشترکی هستند. این کانال‌ها با توجه به کاربرد، شرایطو فضای مورد نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کانال پیش عایق شده فنولیک

کانال پیش عایق فنولیک از یک لایه Phenol و دو لایه روکش ورق آلومینیومی با ضخامت ۸۰ میکرون تشکیل شده است. که وظیفه آن انتقال هوای تازه است. مقاومت این نوع کانال در برابر حرارت بیشتر از نوع PIR است. کانال پیش عایق شدهاز مزیت‌هایی برخوردار است که در ادمه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

صرفه جویی در وقت و هزینه اجرا

وزن بسیار کم

عمر بالا

مقرون به صرفه بودن به دلیل از پیش عایق بودن و عدم نیاز به محصولات جانبی

عدم مرحله عایق کاری بعد از نصب

وجود ساختار یکپارچه

استفاده از چسب‌های ارگانیک و قابل بازیافت جهت اتصال ورق‌ها به یکدیگر

استفاده از رزین‌های بدون الیاف مقاوم نسبت به حرارت محیط توسط یک ورق آلومینیوم حرارت دیده و یک ورق آلومینیوم مسطح

کانال پیش عایق پلی اورتان در دو مدل PIR و XPU

کانال پیش عایق پلی اورتان یکی از پر فروش‌ترین کانال‌ها نسبت به دیگر کانال‌ها به شمار می‌رود. و با داشتن مزیتی چون دارا بودن کلاس حریق B1 و مقاومت در برابر تبادل انرژی، بهترین کانال‌ها در نوع خود هستند. این کانال‌ها در پروژه‌هایی چون آموزشی، درمانی، مسکونی، فرهنگی و بسیاری از موارد دیگر کاربرد دارند.

کانال پیش عایق فلکسیبل یا لوله خرطومی هوا

از این کانال‌ها به جهت انشعاب گیری در کانال‌های تهویه استفاده می‌شود. این کانال‌ها اغلب برای مکان‌هایی استفاده می‌شود که فضای کمی دارد زیرا در این محیط‌ها به دلیل محدودیت، امکان نصب کانال‌های جهارگوش وجود ندارد. کانال‌های لوله خرطومی به طرفدار محیط زیست معروف هستند و در انواع مختلف عایق دار پشم شیشه‌ای، کومبی با روکش PVC، الاستومری، پلی استر، آلومینیومی ساده، برزنتی مسطح نخ‌دار و غیره تولید و عرضه می‌شوند. روکش آلومینیومی این نوع کانال‌ها مقاومت بالایی دارند در برابر ضربه و پارگی دارند. مزیت این نوع کانال‌ها عبارتند از: هزینه پایین، به کارگیری در مکان‌هایی که ارتفاع یکسانی ندارند و مناسب در هر شرایط آب و هوایی

کانال‌های پیش عایق شده آریا بارون توس از چه چیزی ساخته می‌شوند؟

امروزه علاوه بر اینکه از سازه‌های پیش ساخته و مصالح در ساخت ساز استفاده می‌شود، در ساخت کانال‌ها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیش عایق شده به این منظور است که قبل از اجرا عایق هستند و پس از نصب نیازی به عایق کاری نیست. بنابراین پیش عایق بودن کانال‌ها یک مزیت است و آن هم نصب راحت و بدون مشکل است. کانال پلی یورتان کارخانه آریا بارون توس یکی از معروف‌ترین کانال‌های پیش ساخته است. کانال‌های پلی یورتان از دو لایه ورق آلومینیومی در اطراف و یک لایه فوم سرد تزریقی در وسط تشکیل می‌شوند.

قیمت کانال‌های آریا بارون توس به چه صورت محاسبه می‌شود؟

نصب و اجرای کانال‌های پیش عایق شده کارخانه آریا بارون توس به راحتی و در زمان کم انجام می‌گیرد. کانال‌های عایق شده نسبت به نوع و مساحت قیمت‌های متفاوتی دارند. آریا بارون توس کانال‌های پلی یورتان را با طراحی و ساختار فوق‌العاده جایگزین ورق‌های قدیمی گالوانیزه کرده است.

چرا استفاده از کانال پیس عایق شده بهتر است؟

همانطور که پیش از این گفتیم کانال‌های پیش عایق شده کارخانه آریا بارون توس یک محصول جدید نسبت به کانال‌های گالوانیزه به شمار می‌رود. این محصول توانسته جایگاه قابل توجهی را در صنعت تهویه به دست بیاورد. اما این موضوع دلایلی هم دارند که از می‌توان به دومورد زیر اشاره کرد.

۱.                 کیفیت هوای داخل

در کانال‌های پیش عایق شده مسیری که از آن هوا رد و بدل می‌شود باید هیچگونه آلودگی نداشته باشد. روکش آلومینیوم و چسب‌هایی که در کانال‌ها استفاده شده است باعث می‌شود هوای مطلوب وارد کانال شود تا محصولی مناسب برای استفاده در اتاق تمیز بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها باشد.

۲.            عایق حرارتی

اصلی‌ترین کار برای هدر نرفتن انرژی در کانال‌های انتقال هوا عایق کاری است. از عایق الاستومری، پلی استر فشرده، پشم پلی استر که عاری از هرگونه CFC،HCFCو مواد سمی و دوستدار محیط زیست است، در کانال‌های پیش عایق شده استفاده می‌شود.

مشخصات کانال‌های پیش عایق شده کارخانه آریا بارون توس

نوع عایق PIR، PUR

ضریب اصطکاک ۰.۰۱۳۵

مقاومت فشردگی ۰.۲mpa

دانسیته ۴۵kg/m3

ضریب انتقال حرارت ۰.۰۱۵۹