کاهش سهمیه بانوان وزنه‌بردار برای بازیهای آسیایی تصمیم درستی نیست

کاهش سهمیه بانوان وزنه‌بردار برای بازیهای آسیایی تصمیم درستی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش باقری در مورد عملکرد بانوان وزنه‌برداری در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: در این مسابقات افزایش رکورد بانوان و تعداد بیشتر حرکات صحیح اولویت اصلی ما بود که تا حدود زیادی اکثر وزنه‌برداران به این اهداف رسیدند و در کنار آن مدال‌آوری هم داشتیم. قطعاً هدف نهایی ما ارتقای رکوردهای بالاتر است اما زمان این هدف به مسائل زیادی بستگی دارد. من روز اول گفتم به ۱۸ ماه زمان با حمایت کامل فدراسیون نیاز داریم البته حمایت‌های فدراسیون اخیراً بیشتر شده است. اردوها با حضور ۱۳- ۱۴ نفر در آزادی برگزار شد که از بین آن‌ها ۱۰ نفر به این مسابقات اعزام شدند.

مدیر فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان گفت: تا رسیدن به نتیجه مطلوب راه درازی پیش رو داریم. هدف اصلی رسیدن به مدال المپیک است اما همین که در المپیک پاریس بتوانیم سهمیه کسب کنیم قدم بزرگی برداشتیم. وزنه‌برداری بانوان یک رشته نوپاست و این رشته به گونه‌ای شروع به فعالیت کرده که باب میل من نیست، با این حال تلاش می‎‌کنیم از مستعدین استفاده کنیم. تیم ملی برای همه است.

باقری اظهار داشت: من به امتیاز تیمی توجهی نکردم. نوجوانان ما با ۷ وزنه بردار جایگاه سوم را کسب کردند و جوانان هم با هشت نفر در جایگاه چهارم قرار گرفتیم. این مقام‌ها به وزنه‌برداران انگیزه می‌دهند و به لحاظ مدالی هم جایگاه خوبی کسب کردیم. در رده نوجوانان اکثر وزنه‌برداران جز ۴۰ نفر برتر بودند و همین موضوع برای ما مهم است.

وی عنوان کرد: تیم چین در این رقابت‌ها حضور نداشت و قطعاً اگر آن‌ها شرکت می‌کردند رقابت به مراتب سخت‌تر بود. اولویت اول در وزنه‌برداری بانوان افزایش رکورد است. اگر بخواهیم در مورد وزنه‌برداری بانوان قضاوتی داشته باشیم باید آن را با گذشته مقایسه کنیم. این رشته نوپاست، مدال‌هایی به دست آمده که تاکنون کسب نشده بود.

وی در مورد مسابقات پیش رو گفت: رقابت‌های جهانی عربستان اهمیت زیادی دارد، کسانی که قصد شرکت در المپیک را دارند باید در این رقابت شرکت کنند. شاید بانوان وزنه‌بردار شانس بالایی نداشته باشند اما حتماً الزامات اولیه را برای آن‌ها لحاظ می‌کنیم. به افرادی که به آن‌ها امیدوار هستیم به این مسابقات اعزام می‌کنیم. این مسابقات بسیار سنگین است. بعد از آن بازی‌های آسیایی پیش رو است که فکر می‌کنم کمیته ملی المپیک اعزام دو نفر را تأیید کرده است.

باقری گفت: البته وزنه‌برداری در ورزش ایران جایگاهی ویژه‌ای دارد و اهالی این رشته انتظار بیشتری برای اعزام‌ها دارند اما به دلیل افت این رشته در چند سال اخیر این تصمیمات گرفته شده است که من آن را خوب نمی‌دانم. با این حال ما تابع مقررات هستیم. پس از آن مسابقات جوانان جهان در مکزیک را پیش رو داریم که با دو یا سه وزنه‌بردار شرکت خواهیم کرد.