کاور ورزشی چیست؟ ویژگی ها و کاربرد + راهنمای خرید

کاور ورزشی چیست؟ ویژگی ها و کاربرد + راهنمای خرید

هنگام استفاده از وسایل ورزشی باید از لباس هایی استفاده شود که حرکت دست در آن آزاد باشد. با استفاده از کاور ورزشی به راحتی می توانید ساعت های زیادی از آن استفاده کنید که این به دلیل نوع الیاف ضد تعریق به کار رفته در این محصول است و در نهایت هوا به خوبی از آن عبور می کند.
یکی از لباس هایی که وزن سبکی دارد و به افراد احساس راحتی می کند، روکش اسپرت است که می تواند تاثیر بسزایی در کاهش وزن افراد داشته باشد و با استفاده از این محصول به راحتی فعالیت های خود را انجام داده و وزن خود را کاهش دهید.

کاور ورزشی چیست؟

کاور ورزشی یک قطعه پوشاک است که بر روی سینه و شانه ها قرار می‌گیرد تا به افراد کمک کند در هنگام ورزش، باعث حفظ اعتماد به نفس و جلوگیری از مصدومیت شود. این کاورها عموماً از مواد ارتوپدیکی ساخته شده اند و به دلیل قدرت جذب ضربه، پشتیبانی عضلانی و حفظ گرما، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاورهای ورزشی در رشته های مختلف ورزشی مانند فوتبال، بسکتبال، والیبال، فوتسال و… استفاده می‌شود.

کاور ورزشی چیست

کاربرد کاور های ورزشی چیست؟

کاور یک لباس ورزشی است که هنگام انجام بازی های گروهی از آن استفاده می کنند. این لباس به دلیل مزایا و معایب طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. مهمترین کاربرد کاور اسپرت جداسازی بازیکنان از یکدیگر است. این ویژگی به قدری مورد توجه ورزشکاران قرار گرفت که باعث شد طراحی و دوخت جلد تبدیل به یک صنعت شود و این لباس در رنگ ها و متریال های مختلف به صورت حرفه ای طراحی و روانه بازار شد.

از کاور ورزشی برای چه بازی هایی استفاده میشود؟

جالب است بدانید که کاربرد کاور اسپرت تنها به بازی های دسته جمعی محدود نمی شود و می توان از آن در بازی های تک نفره مانند اسب سواری، دوچرخه سواری و … نیز استفاده کرد البته لازم به ذکر است که این لباس بیشتر برای ورزش های گروهی مانند فوتبال، والیبال، بسکتبال، هندبال و … استفاده می شود. با توجه به اینکه کاورهای موجود در بازار بسیار متنوع هستند، قبل از خرید کاور ابتدا سعی کنید ورزش خود را مشخص کرده و سپس پوشش مناسب را خریداری کنید.

شرح کاربرد و مزایای استفاده از کاور ورزشی

مزایای لباس های ورزشی به چند دسته مختلف تقسیم می شوند و نمی توان آنها را در یک گروه توضیح داد. توجه داشته باشید که استفاده از کاور ورزشی برای ورزشکاران و مربیان آنقدر مهم است که ترجیح می دهند در تمام جلسات تمرینی از آن استفاده کنند.

۱. هزینه خرید پایین

اجرای حرکات گروهی در مدارس و مجموعه هایی که توانایی مالی بالایی ندارند، گاه با مشکل مواجه می شود. زیرا نه والدین و نه خود مدرسه توانایی پرداخت هزینه و خرید لباس برای همه اعضای گروه را ندارند. روکش ها در مقایسه با سایر لباس های ورزشی قیمت بسیار پایین تری دارند و همین امر باعث شده تا تمامی بازیکنان برای خرید این نوع لباس ها مشکلی نداشته باشند.

۲. حمل و نقل آسان

زمانی که یک بازیکن تصمیم می گیرد ورزش را به صورت روزانه دنبال کند، حمل و نقل وسایل و لباس در درازمدت به یک مشکل و دغدغه بزرگ تبدیل می شود. کاورهای ورزشی به دلیل وزن و حجم کمی که دارند به اولین انتخاب ورزشکاران برای پوشش تیمی تبدیل شده اند. زیرا به راحتی در کوله پشتی یا کیف ورزشی جا می شود و وزن زیادی به کیف اضافه نمی کند.

۳. شعاع دید را افزایش دهید

مزایا و کاربرد پوشش ورزشی در موارد فوق خلاصه نمی شود. مهمترین دلیل استفاده از آن برای بازیکنان افزایش شعاع دید است. به عنوان مثال در یک بازی تیمی مانند فوتبال، بازیکنان یک تیم از پوشش یکسان و یک رنگ استفاده می کنند تا در طول بازی گیج نشوند و بتوانند به راحتی هم تیمی های خود را پیدا کنند. اگر هر بازیکنی با لباس شخصی در زمین حاضر شود سرعت انتقال توپ کاهش می یابد و پس از مدتی بازی خسته کننده می شود و جذابیت خود را از دست می دهد و با آشفتگی بین داور و بازیکنان دو تیم مواجه می شود.

۴. افزایش احساس مسئولیت

از دیگر مزایای پوشش ورزشی می توان به افزایش احساس مسئولیت ورزشکار اشاره کرد. وقتی فردی لباس و پوشش خاصی به تن می کند، ناخودآگاه احساس مسئولیت بیشتری نسبت به هم تیمی هایش می کند. علاوه بر این، چون با آن لباس بیش از پیش در معرض دید قرار گرفته و شناخته شده است، بهترین عملکرد خود را نشان خواهد داد.

۵. شستشوی آسان

رعایت بهداشت و نظافت فردی از دیگر مواردی است که همه افراد به ویژه بازیکنان باید به آن توجه ویژه داشته باشند. زیرا ورزشکاران در طول بازی بیشتر عرق می کنند و اگر مرتب لباس خود را عوض نکنند بوی بدی به مشام می رسد. همچنین عرق باقی مانده روی لباس باعث رشد انواع میکروب ها، باکتری ها و قارچ ها خواهد شد. اگر این آلودگی به طور کامل از روی لباس پاک نشود به بدن منتقل شده و باعث بیماری فرد می شود. جنس کاور اسپرت به راحتی تمیز می شود و مشکلی در شستشو و خشک شدن برای ورزشکار ایجاد نمی کند.

۶. شناسایی سریع رقبا

به همان اندازه که شناسایی بازیکن تیم مهم است، شناسایی بازیکن حریف نیز مهم است. زمانی که بازیکن تیم رقیب از لباس رنگی متفاوت استفاده کرده باشد. شما به راحتی او را شناسایی می کنید و از حوادث احتمالی و از دست دادن توپ جلوگیری می کنید.

کاربرد کاور ورزشی از سایت دادلی استور

معرفی کاورهای ورزشی

از آنجایی که خرید و فروش روکش های ورزشی افزایش یافت، طراحان و تولیدکنندگان تصمیم گرفتند این لباس را در مدل ها، رنگ ها و طرح های مختلف تولید کنند تا توجه تمامی افرادی که علاقه مند به پوشیدن این لباس در حین ورزش هستند را به خود جلب کنند. یکی از جذاب ترین مدل های این لباس به نام پوشش اسپرت زنانه پشت باز توانست در مدت کوتاهی نظر خانم ها را به خود جلب کند. در ادامه به معرفی سه مدل از کاورهای پرفروش بازار می پردازیم.

۱. کاور اسپرت با پشت باز

این لباس از رشته ساخته شده و معمولا با طرحی ساده دوخته می شود. برای شستن این روکش می توانید از ماشین لباسشویی استفاده کنید. زیرا دمای ۳۰ درجه سانتیگراد را بدون آسیب تحمل می کند. استفاده از کاور اسپرت پشت باز محدود به فضای ورزشی نیست و برای پوشش های روزمره نیز قابل استفاده است. زیرا با سبک کژوال طراحی شده است.

۲. پوشش ورزشی مدرسه

کاربرد کاور اسپرت مدارس در مقایسه با سایر مدل ها و طرح های همان لباس بسیار کم است; اما به دلیل اینکه با قیمت پایین و در رنگ های مختلف تولید می شود و هر قشری به راحتی می تواند آن را خریداری کند، یکی از پرفروش ترین کاورهای بازار است. این جنس پلاستیک و وزن ۳۰۰ گرمی بهترین پوشش برای ورزش های توپی فعال است. علاوه بر این مواد خنک و توری آن نیز برای جذب خریداران بیشتر در تابستان اضافه شده است.

۳. کاور اسپرت دو طرفه

اگرچه این پوشش از دو لایه پارچه ساخته شده است. اما هنگام پوشیدن آن احساس سنگینی نمی کند. معمولاً این روکش با استفاده از پارچه های توری دوخته می شود تا هوا در اطراف لباس و پوست بازیکن جریان یابد. ورود و خروج هوای مناسب داخل لباس از خستگی بیش از حد فرد جلوگیری می کند. به طور معمول، روکش های دو طرفه با دو رنگ مختلف پارچه دوخته می شود. بنابراین با برگرداندن کاور می توانید از آن رنگ دیگر نیز استفاده کنید. این ویژگی به شما امکان می دهد با خرید یک لباس در دو تیم مختلف یا دو بازی مختلف شرکت کنید. برای خرید کاور ورزشی زنانه و انواع شورت و سوتین زنانه بصورت اینترنتی از فروشگاه های آنلاین و سایت لباس زیر زنانه معتبر میتوانید به وبسیات دادلی استور : dadlistore.ir مراجعه نمایید.