آیا کرونا از طریق رابطه ­‌ی جنسی منتقل می­‌شود

آیا کرونا از طریق رابطه ­‌ی جنسی منتقل می­‌شود

هرگونه تماس نزدیک (در فاصله­ ی ۲ متر) با شخص آلوده چه از طریق رابطه­ ی جنسی و غیره – شما را در معرض ابتلا به ویروسی که باعث بروز بیماری ۲۰۱۹ ویروس کرونا (کووید-۱۹) می ­شود، قرار می ­دهد. در ادامه با تازه ترین ها همراه باشید.

کرونا از طریق رابطه ­‌ی جنسی

ویروس از طریق قطرات تنفسی هنگام سرفه، عطسه یا حرف زدن فرد مبتلا به ویروس منتقل می­ شود. این قطرات می­ تواند توسط شخص نزدیک تنفس شود یا روی بینی و دهان او قرار بگیرد. تماس با بزاق شخص بیمار از طریق بوسیدن یا هرگونه رابطه­ ی جنسی دیگر، شما را در معرض ابتلا به ویروس قرار می­ دهد. همچنین ممکن است قطرات تنفسی فرد مبتلا به کرونا به پوست و وسایل شخصی او سرایت کند.

آیا ویروس کرونا در ترشحات واژینال یا مایع منی وجود دارد

دانشمندان پاسخ داده اند که نمی‌توانیم در مورد ایمنی رابطه‌ی جنسی صحبت کنیم، چون هیچ اطلاعاتی در این خصوص نداریم.

اگر نگران سلامتی خودتان هستید، پس منطقی است که از بوسیدن یا تماس فیزیکی نزدیک با پارتنری که علایم کروناویروس دارد، اجتناب کنید

هنوز مدرکی دال بر این­که ویروس کرونا از طریق منی یا ترشحات واژن منتقل می­ شود یا خیر وجود ندارد اما ویروس در منی افرادی که به این بیماری دچار شده بودند یا در حال بهبودی هستند، مشاهده شده است. برای اطمینان و تایید این نکته که آیا ویروس کووید-۱۹ از طریق رابطه­ ی جنسی منتقل می­ شود یا خیر به تحقیقات بیشتر نیاز است.از آن­جایی ­که بعضی از افراد مبتلا به کووید-۱۹ علامت ندارند، لازم است درصورت شیوع کرونا در جامعه فاصله­ ی بین خود و دیگران را رعایت کنید.

کرونا از طریق رابطه ­‌ی جنسی

این مورد شامل پرهیز از برقراری رابطه­ ی جنسی با کسی که با شما زندگی نمی­ کند می­ شود. اگر شما یا شریکتان احساس ناخوشی می ­کنید یا فکر می ­کنید ممکن است به کووید-۱۹ مبتلا شده باشید، تا زمانی­ که حال هردو نفر خوب نشده همدیگر را نبوسید یا رابطه برقرار نکنید. به ­علاوه، اگر شما یا شریکتان به­ دلیل داشتن بیماری زمینه­ ای درصورت ابتلا به کرونا در معرض خطر بیماری جدی قرار می­ گیرید، بهتر است از برقراری رابطه­ ی جنسی بپرهیزید.

کرونا از طریق رابطه ­‌ی جنسی، اگر با کسی خارج از فضای خانه رابطه ­ی جنسی داشتید، اقدامات زیر را انجام دهید تا خطر ابتلا به ویروس کرونا کاهش یابد:

تعداد شریک­ های جنسی خود را به حداقل برسانید.

از برقراری رابطه با کسانی که علائم کرونا دارند بپرهیزید.

از بوسیدن بپرهیزید.

از رفتارهای جنسی که خطر انتقال دهانی-مقعدی دارد یا شامل منی و ادرار می­ شود، بپرهیزید.

هنگام برقراری رابطه­ ی دهانی و مقعدی از کاندوم استفاده کنید.

برای تمیز کردن منطقه ­ای که در آن رابطه برقرار می­ کنید از صابون و الکل استفاده کنید.

آیا بوسه باعث انتقال کرونا می شود ؟

بوسیدن می‌توان موجب «انتشار قطعی» کروناویروس شود، پس به نظر می‌رسد اجتناب از این کار می‌تواند راه‌حلی ناخوشایند و البته تنها راه برای حل مشکل انتقال ویروس، تا زمانی که این مشکل برطرف شود باشد،.

شاید بهتر باشد با فردی که اخیراً به مناطقی سفر کرده که شیوع کروناویروس بالا بوده، رابطه جنسی برقرار نکنید. در مورد افرادی که در قرنطینه هستند و منتظرند ببینند آیا به ویروس مبتلا شده‌اند یا نه هم باید جانب احتیاط را کاملاً رعایت کنید.

همچنین، اگر در مهمانی یا مجلسی با فردی آشنا شدید، پیش از برقراری ارتباط با او، خوب است که یک بار دیگر در مورد کروناویروس و راه‌های انتقال آن هم فکر کنید. این یک فرصت است.

به طور کلی بهتر است در این برهه، از هرگونه فعالیت غیر ضروری در خارج از خانه بپرهیزید و زمان خود را به خانه و خانواده اختصاص دهید. برای رهایی از فشار روانی ناشی از این دوران، می توانید به کارهایی غیر از برقراری رابطه جنسی همچون خواندن کتاب، دیدن فیلم، آشپزی و باغبانی و … روی بیاورید