کسب نتیجه لازم از المپیاد استعدادهای برتر شنا دختران

کسب نتیجه لازم از المپیاد استعدادهای برتر شنا دختران

شهرناز ورنوس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری المپیاد استعدادهای برتر در رشته شنا گفت: المپیاد با حضور حداکثری استان ها برگزار شد به گونه ای که ۲۲۰ شناگر از ۲۴ استان در این المپیاد شرکت داشتند.

وی با یادآوری اینکه مسابقات به مدت دو روز در استخر آزادی برگزار شد، ادامه داد: مسابقات در ۱۵ رشته تیمی و دو رشته انفرادی برگزار شد. یکی از موادی که شرکت کنندگان در آن به رقابت پرداختند، ماده ۸۰۰ متر بود که استقامتی است، رقابت های این ماده را برگزار کردیم تا فرصتی برای رکوردشکنی شرکت کنندگان باشد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو تاکید کرد: یکی از دلایل طولانی شدن رقابت ها در روز نخست برگزاری مسابقات همین ماده بود. رقابت های ۸۰۰ متر در چهار دسته برگزار شد و یک ساعت و نیم طول کشید.

ورنوس یادآور شد: برگزاری این المپیاد فرصتی بود برای اینکه تمام استان ها در مسابقات و در شرایط یکسان با هم رقابت داشته باشند. استان هایی که طی سال های گذشته به خاطرکرونا در رویدادی حاضر نبودند یا استان های محروم که کمتر فرصت شرکت در مسابقات را پیدا می کنند، برای این المپیاد اعلام آمادگی کرده بودند. بنابراین المپیاد استعدادهای برتر فرصتی برای استعدادیابی بود و به همین دلیل رقابت حداکثر رشته ها را در این المپیاد برگزار کردیم.

وی از روند برگزاری المپیاد استعدادهای برتر شنا ابراز رضایت کرد و گفت: دستاورد و نتیجه لازم را از این المپیاد به دست آوردیم. هدف مشارکت حداکثری استان ها بود که حاصل شد. از طرفی حضور نمایندگان وزارت ورزش و اداره کل در مراسم اختتامیه باعث دیده شدن بازیکنان و تقویت انگیزه آنها بود.

نایب رئیس بانوان فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو تاکید کرد: شرایط برگزاری مسابقات شنا در بخش مردان مانند بانوان نیست. تصور خیلی ها این است که بانوان در حد کشوری نمی توانند رقابتی داشته باشند در حالیکه آنها بارها در مسابقات متعدد موفق به رکوردشکنی شده اند.

ورنوس با اشاره به اینکه پیش از این چند دوره مسابقات بین المللی شنا بانوان با حضور نمایندگان کشورهای همسایه در تبریز برگزار شد، گفت: از طرف رئیس فدراسیون هماهنگی هایی در حال انجام است تا در صورت امکان مجدد رقابت هایی در این سطح برگزار شود. امیدوارم این مهم انجام شود تا نتیجه رویدادی مانند المپیاد استعدادهای برتر را در قالب یک رویداد رسمی ببنیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در پایان یادآور شد که تهران، البرز و گلستان رده های اول تا سوم المپیاد استعدادهای برتر را به خود اختصاص دادند.