کسب و کار حرفه ای و ایده آل با ماهی

کسب و کار حرفه ای و ایده آل با ماهی

از آنجا که ماهی در کشور ما طرفدران زیادی دارد، ماهی می تواند ایده ای مناسب برای شروع یک کسب و کار حرفه ای باشد، ماهی در انواع زینتی و خوراکی وجود دارد، و مردم در سراسر جهان بر هر دو نوع ماهی علاقه دارند برای اطلاع بیشتر شما مخاطبان عزیز چند نمونه ماهی را در این مقاله بررسی کردیم، تا پایان با ما همراه باشید

ماهی آنجل

تغییرات جزئی جزئی و منظم آب مهمترین عنصر نگهداری ماهی آنجل است. این تغییرات باید با استفاده از آب شیرین و مطبوع انجام شود و اختلاف دما بین آب جدید و آب آکواریوم نباید بیش از ۲-۴ درجه سانتیگراد باشد. آب جدید ممکن است از آب آکواریوم خنک تر و هرگز نباید گرمتر نباشد.آب اسید نرم توسعه باکتریهای بالقوه مضر را محدود می کند. هر کسی که تصمیم به استفاده از چنین آبی برای آنجل فیش ها می گیرد باید اطمینان حاصل کند که منبع تأمین آب برای تغییرات لازم در آب همیشه موجود است.برای تقویت سیستم ایمنی ماهی ها. همیشه باید مواد گیاهی ثانویه (در درجه اول اسیدهای هیومیک)در آکواریوم وجود داشته باشد.

ماهی سوف

این ماهی به نام علمی (  Lucioperca)  و نام انگلیسی (zander,Walleye) یکی از با ارزشترین ذخایر بیولوژیکی آبهای ایران است که با توجه به خصایص تهاجمی و و شب شکارچی بودن و بویژه شکل خاص دندانهای نیشش در اروپا به گرگ رودخانه ها ملقب شده است. ماهی سوف در ایران دارای دوفرم ساکن در آب شیرین و فرم مهاجر(ساکن در لب شور و مهاجر به آب شیرین) می باشد و فرم ساکن آب شیرین در اکثر سواحل جنوبی دریای خزر مشاهده می شود و بخصوص در جنوب غربی تراکم بیشتری دارد و پس از انتقال فرم ساکن در آب شیرین به سد ارس اینک رود ارس یکی از مهمترین اکوسیستمهای پویای ماهی سوف در ایران بشمار می رود و این ماهی با تکثیر مصنوعی در بیشتر سدهای آذربایجان شرقی و غربی قابل رویت است.

ماهی کپور

در روش مزه دار کردن ماهی کپور با موادی مانند ادویه یا زعفران ماهی کپور را مزه دار کنید. بهتر است شما بین ادویه ها یا زعفران یکی را استفاده کنید، چون ممکن است طعم زعفران یا مزه ادویه ها، طعم ماهی را تغییر دهد. یکی از سریعترین راه های طعم دار کردن ماهی آغشته کردن آن در ادویه هایا زعفران است که باعث شده ماهی طعم خوبی بگیرد.حتی میتوانید از پودر سیر، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه استفاده کنید، این چهار ادویه ربطی به زعفران یا ادویه های طعم دهنده یا مخصوص ماهی ندارد.زمانی که میخواهید ماهی را به ادویه آغشته کنید باید مقداری آرد سفید یا آرد سوخاری به ادویه مخصوص ماهی اضافه کنید و ماهی را در آن بغلتانید. نیاز نیست ماهی کپور در مواد استراحت داده شود، فقط باید سطح ماهی را بپوشاند.