کلاهبرداری اینترنتی به بهانه حراج آخر فصل

کلاهبرداری اینترنتی به بهانه حراج آخر فصل

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مجرمان سایبری با تبلیغ کالاهای ارزان قیمت و طرح‌های وسوسه انگیز فروش پوشاک، کیف و کفش و سایر کالاها قصد تطمیع شهروندان را دارند و به این بهانه اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند.

او افزود: مجرمان سایبری با مهندسی اجتماعی، اعتماد خریدار را جلب کرده و از او می‌خواهند بخشی از پول کالای سفارش داده شده خود را واریز کرده و پس از دریافت کالا مابقی وجوه را واریز کند که معمولاً بعد از واریز وجوه هیچگونه کالایی دریافت نمی‌کنند و شخصی پاسخگو نیست و یا کالای تحویلی به آنها تقلبی و متفاوت با کالای انتخابی است.

سرهنگ مرتضوی در خصوص دیگر ترفند این مجرمان سایبری گفت: در راستای تبلیغات مجرمان سایبری به بهانه حراج آخر فصل شاهد ارسال لینک‌های جعلی از طریق پیامک‌ها یا شبکه‌های اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان حساب آنها خالی می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان به شهروندان توصیه کرد فریب آگهی منتشر شده در فضای مجازی در کانال‌ها و گروه‌ها با وعده‌های حراج آخر فصل، تخفیف ویژه، قیمت‌های باور نکردنی و … را نخورند و اگر قصد خرید آنلاین دارند حتماً از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید خود را انجام دهند، زیرا این فروشگاه‌های اینترنتی در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین هستند.

منبع : مهر