کهرنگی: مصری‌ها برای صدور ویزای تیراندازان ضمانت دادند/ به دلیل مشکلات صدور ویزا داور خانم اعزام نمی‌شود

کهرنگی: مصری‌ها برای صدور ویزای تیراندازان ضمانت دادند/ به دلیل مشکلات صدور ویزا داور خانم اعزام نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از رادیو ورزش، بدرالملوک کهرنگی نایب رئیس بانوان فدراسیون تیراندازی در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه باشگاه بانوان درباره وضعیت تیراندازان کشورمان برای حضور در  جام‌جهانی مصر اظهار داشت: آماده‌سازی ورزشکار منوط به حضور و برنامه مربی در اردو است. از مهر ماه سال جاری اردوهای منسجمی را برگزار کردیم. چندین دوره رکودگیری انجام شده و در ۳ جلسه کمیته فنی تصمیماتی را برای اعزام ورزشکاران در رشته تپانچه و تفنگ گرفتیم. بازیکنان به لحاظ وضعیت جسمانی و حضور در اردوها هیچ مشکلی ندارند. اردوی ۲۳ بهمن ماه تیم، متصل به اعزام تیراندازان است.

وی با اشاره به سابقه تاریخی مصر در صدور ویزا افزود: مشکلات ویزا از طرف کشور مصر همیشه برای ورزشکاران ما بوده است. روابط بین‌الملل فدراسیون یک تضمینی را از مصر گرفته که حتما ویزای ما ارسال شود. تاکنون خبری نشده ولی آن‌ها به ما قول دادند که حتما ویزا صادر خواهد شد‌. احتمالاً در هفته آتی این اتفاق نهایی می‌شود.

نایب رئیس بانوان فدراسیون تیراندازی از نفرات اعزامی به این مسابقات گفت: از بانوان در بخش تفنگ ۳ نفر و در بخش تپانچه بین ۲ تا ۳ نفر اعزام خواهند شد. خانم هاشمی سرمربی سابق تیم که با کشور دیگری قرارداد بسته و در حال حاضر حسین باقری از قهرمانان این رشته سرمربی تیم هستند.

کهرنگی با تاکید بر بالا بودن سطح مسابقات خاطرنشان کرد: در شته تیراندازی در جام‌جهانی تا پایان سال ۲۰۲۲ حتی کسب سهمیه سخت بود. با توجه به تعداد بالای شرکت‌کنندگان، این رقابت‌ها از نظر کمی و کیفی سطح بالایی دارد. پس از برگزاری اجلاس در لهستان، مبنا بر این شد که سهمیه‌ها در جهان و قهرمانی آسیا توزیع شود.

وی شرایط ورزشکاران را اینگونه ارزیابی کرد: تیراندازان در مرداد ماه به المپیک رفته و قبل از آن هم بازیکنان اردونشین، در یکی از مسابقات جام اروپا در تیرماه شرکت کردند.  پس از آن حتی با فشنگ استاندارد هم تمرین نکردند و خیلی نیاز است که تیراندازان خود را محک بزنند و مربی هم از روند پیشرفت بازیکنانش مطلع شود و نیازهای آنان را به لحاظ سخت‌افزاری برطرف کند.

بدرالملوک کهرنگی از اهمیت بالای رقابت‌ها در مصر گفت: کمیته فنی تاکید بسیاری داشتند تا این اعزام صورت پذیرد؛ چرا که سال آینده همین مسابقات در قاهره و با شرایط کنونی برای توزیع سهمیه انجام خواهد شد. بنابراین ورزشکاران ما برای محک زدن خود به لحاظ فنی و آشنایی با فضای مسابقات به مصر اعزام خواهند شد.

وی در پایان از جزئیات شرایط اعزام داوران خانم به جام‌جهانی تصریح کرد: معمولا زمانی که مسابقات می‌خواهد برگزار شود، داوران دعوت می‌شوند. فکر می‌کنم در این دوره به لحاظ مسائل و مشکلاتی که برای صدور ویزا وجود دارد، هنوز داوری دعوت و اعزام نشده است. ما در بازی‌های آسیایی جاکارتا هم دکتر ندا نوذری که از مدارج بالای داوری هم برخوردار هستند به عنوان رئیس کمیته داوری مسابقات تیراندازی در این رقابت‌ها حضور داشتند.

 

انتهای پیام/

منبع : تسنیم