گلایه رئیس ایرانی کبدی آسیا از بدعهدی ها/ پشتوانه سیاسی نداشتم 

گلایه رئیس ایرانی کبدی آسیا از بدعهدی ها/ پشتوانه سیاسی نداشتم 

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اورسجی در نشست خبری که امروز دوشنبه برگزار شد، گفت: برای اردوهای تیم ملی کارهای زیادی انجام دادیم، کمتر کشور و کمتر رشته‌ای وجود دارد که به اندازه ما اردو داشته باشد. خیلی زودتر از سایر رشته‌ها اردوهای هانگژو را شروع کردیم.

وی با بیان اینکه سه سال فرصت برگزاری مسابقات به دلیل کرونا وجود نداشت، ادامه داد: به همین دلیل فرصت آماده سازی تیم از دست رفت، همین باعث شد اردوها را خیلی زود و با تعداد زیاد نفرات آغاز کردیم. به جایی رسیدیم که نیاز به اردوی تدارکاتی داشتیم اما هنوز خیلی از کشورها انتخابی تیم ملی هم نداشتند چه برسد به اردو

وی با اشاره به حضور درمسابقات قهرمانی آسیا خاطرنشان کرد: در این رقابت‌ها دو بار با هند بازی کردیم، البته همان زمان هم گفتم که مسابقات درست است که قهرمانی آسیا است اما من به دنبال نتیجه نیستم، به مربی گفتم ترکیبی را انتخاب کن که پشتوانه باشد، اینگونه با تیمی جوان در مسابقات شرکت داشتیم.

رئیس فدراسیون کبدی تاکید کرد: مطرح کردن این صحبت که ترکیب اصلی را در مسابقات نداشتیم باعث دلخوری شده بود.

اورسجی با اشاره به حضور در بازی‌های آسیایی با تاکید بر اینکه در بخش مردان صد در صد فینالیست می‌شویم، گفت: در فینال تیمی که کمتر اشتباه کُند برنده می‌شود، در واقع فقط اشتباهات فردی می‌تواند مدال طلا را از ما بگیرد.

وی با یادآوری اینکه پاکستان اردویی در ایران داشت و طی آن ملی‌پوشان کشورمان چند دیدار با این تیم برگزار کرد، گفت: در یک دیدار که در استان گلستان برگزار شد پاکستان کمی ما را اذیت کرد اما در سایر دیدارها به راحتی پیروز شدیم. در کل پاکستان رقیب ما در هانگژو نیست.

رئیس فدراسیون کبدی با اشاره به اردوی پیش بینی شده در جزیره کیش تصریح کرد: برای این اردو با توجه به برنامه‌های پیش بینی شده بازیکنان به اوج آمادگی می رسند.

اورسجی با تاکید دوباره بر اینکه تیم مردان ایران قطعا فینالیست بازی‌های آسیایی می‌شود، گفت: در بخش بانوان دوره گذشته با مربی هندی قهرمان شدیم، همکاری با او ادامه پیدا کرد اما به مرحله رسیدیم که نیاز بود به جز تمرین، دیدارهایی هم داشته باشیم.

وی با اشاره به اعلام آمادگی هند برای دیدار تدارکاتی تاکید کرد: با وجود شرایط سخت مالی و با کمک کمیته و وزارت، تیم بانوان راهی هند شد و اردویی برگزار کرد، ٩ تیم باشگاهی هند در این اردو با ملی‌پوشان دیدار داشتند.

وی ادامه داد: بعضا تیم‌های باشگاهی هند خیلی قوی بودند که باعث می‌شد تیم ملی ایران به چالش کشیده شود، در مجموع این رقابت‌ها و اردوی هند دستاورد خوبی برای مان داشت.

رئیس فدراسیون کبدی تاکید کرد: در بخش بانوان نمی‌توانم با قطعیت از فینال صحبت کنم به خصوص که این کشورهای دیگر در شرایط راحت تر بازی می‌کنند، مسئله مهم دیگر این است که تیم بانوان آن کشورها با تیم مردان بازی می‌کنند و این باعث رشد آنها می‌شود و تأثیرات مثبت زیادی در عملکردشان دارد، این شرایط برای تیم بانوان ایران مهیا نیست.

اورسجی گفت: تیم بانوان هم زحمت زیادی کشیده است، برای ملی‌پوشان ایران در بخش بانوان هر بازی اهمیت زیادی دارد.

وی با یادآوری اینکه کبدی در بازی‌های داخل سالن آسیا هم شرکت دارد، گفت: در پایان این ماه رقابت‌های انتخابی برای این بازی‌ها در هر دو بخش مردان و بانوان را برگزار می‌کنیم.

اورسجی که ریاست کنفدراسیون کبدی آسیا را بر عهده دارد در مورد مقر این کنفدراسیون و اینکه هنوز مقری برای آن در ایران مشخص نشده است، توضیح داد.
وی گفت: برای تصدی این مرسی شیر و خط نکردم. دیپلماسی خاصی داشتیم، همه آنچه باید انجام می‌شد تا ثابت شود مستحق آن هستیم را انجام دادیم اما از طرف دستگاه کشورمان کوچک‌ترین حمایتی نشد.

وی ادامه داد: از دستگاه ورزش نمی‌خواستیم رأی جمع کُند فقط میزبانی می‌خواستیم که از ان دریغ کردند، همین الان برای کسب کرسی بین‌المللی صحبت شود مدیران ورزش می‌گویند حمایت می‌کنیم اما دروغ می‌گویند، بولوف می‌زنند.

اورسجی افزود: یک ایرانی رئیس آسیا شد، برای «ن که حمایت نشد. مکاتبات هم در مورد ساختمان به نتیجه نرسیدیم، انگار می‌خواستند ساختمان را به نام من بزنند، اگر پشتوانه سیاسی داشتم ریاستم در آسیا سر و صدا می‌کرد اما چون نداشتم اصلا اهمیت نمی‌دهند، فقط هر بار می‌گویند حمایت می‌کنیم اما چقدر شعار می‌دهند.

وی گفت: نیاز به پیگیری‌های زیادی است اما مسئولان هم باید درک بیشتری داشته باشند.