گوشی پزشکی هاین تراست

گوشی پزشکی هاین تراست

در شیرینی پزیها و کیک پزیها انواع گوشیهای پزشکی را به وسیله ی خمیر فوندانتی را به شکل کیک درست می کنند اگر شما هم از جمله کسانی هستید که به وسایل پزشکی نظیر گوشی پزشکس علاقه مندید می توانید در میهمانیها و تولدهایتان کیکی به شکل گوشی پزشکی را سفارش دهید در قاندیها با استفاده از یک خمیر سفید به نام خمیر فوندانت کیکو شیرینیها را پوشش می دهند.

در گذشته پزشکان برای شنیدن صدای قلب بیماران مجبور بودند سر خود را روی قفسه ی سینه ی بیمار قرار دهند اما امروزه با تولید گوشی پزشکی سفید می توانند به راحتی این کا را به طور دقیق انجام دهند.

اگر شما برای تشخیص صداهای دخلی اعضای بدن اطرافیان و یا بیماران تان به دنبال گوشی پزشکی با کیفیت هستید اما نمی دانید کدام نوع مناسب شما هست فرم درج شده در سایت آراد برندینگ را پر بفرمایید تا مشاورین و متخصصین ما با شما تماس بگیرند.

اما بهطور کلی هر گوشی پزشکی دارای سه بخش دارد پرده ی دیافراگم یکی از بخشهای آن است که با قرار گرفتن روی بدن بیمار ارتعاشات بدن او را تبدیل به ارتعاشات صوتی می کند تا پزشک بتواند بیماری او را تشخیص دهد.

در ادامه صدای تولید شده از طریق لوله ی هدابت کننده ی صدا وارد گوشیهای مخصوصی می شود تا پزشک بتواند این صداها را بشنود بخش دیگر گوشیهای پزشکی bell یا بخش زنگوله ای نام دارد که در مواقعی که ارتعاشات ایجاد شده از بدن بیمار خیلی بم است این قسمت کیفیت آن را افزایش می دهد و سبب تشدید صدای آن می شود.

گوشی پزشکی هاین

امروزه به دلیل اینکه این وسیله به یکی از وسایل کارآمد و مهم در پزشکی تبدیل شده است تولید کنند گان آن انواع مختلفی از آن را تولید و عرضه می کنند که یکی از آنها گوشی پزشکی هاین و گوشی پزشکی دیجیتال است این نوع گوشیها به عنوان گوشی پزشکی طبی در بین پزشکان استفاده می شود.

جنس قسمت گوشی آنها از فولا زنگ نزن و دو طرفه است همچنین بخش bell  آن به شکل مقعر است که برای صداهای کم تر حساس است که قطر دیافراگم سبک گوشی پزشکی هاین ۴۸ میللی متر می باشد یکی دیگر از ویژگیهای مثبت این گوشی پزشکی این است که با داشتن سیستم تیوب به ابعاد دو در یک که ضد لاکتس است سبب می شود تا صدای مورد نظر به طور رسا و مناسب شنیده شود و سر و صداهای اضافی کاهش یابند.

همچنین برای جلوگیری از شوک سرما حلقه های پی وی سی برای دیافراگمهای آن طراحی شده است و برای راحتی استفاده از آن توسط پزشکان این گوشی پزشکی را به حالت فنری متصل کرده اند این گوشی پزشکی یک جفت سرژوش اضافه برای گوشیهای خود دارد.

از ذیگر ویژگیهای گوشی پزشکی هاین است که می تواند هدآکوستیک مخروطی یا دیافراگم را انتخاب کند همچنین سسبب تولید صدای واضح می شود و از بروز صدای غیر مفید جلوگیری می کند همچنین دارای ۱۰ سال خدمات و ۵ سال گارانتی می باشد.

گوشی پزشکی تراست

جالب است بدانید گوشی پزشکی تراست معمولا در ابعاد بسیار زیادی است.

برای اولین بار این وسیله در سال ۱۸۱۶ میلادی توسط پزشکی فرانسوی ساخته شد.

بعد از گذشت زمان در سال ۱۸۵۱ ابعاد گوشی پزشکی تراست کاهش پیدا کرده و لوله های به کار رفته در آن انعطاف پذیری بیشتری پیدا کرد.

لازم به ذکر است این وسیله طی سالهای مختلف شامل تغییراتی اساسی شده که نقاط ضعف در آنها بسیار کمتر شد.

در گوشی پزشکی لوله ها از هوا پرشده که می تواند صدای ایجاد شده از بدن را به گوش انسان منتقل کند.

انواع گوشیهای پزشکی را نام می بریم:

۱- استتوسکوپ صوتی

۲- استتوسکوپ الکترونیکی

۳- استتوسکوپ جنین

۴- استتوسکوپ داپلر

هتر است بدانید در گوشی پزشکی هانسون دارای سری دو طرفه بوده که bell و  diaphragm بوده که می توانند صداهایی با فرکانس بالا را هم شنید.

باید گفت از بل برای شنیدن صداهای فرکانس پایین استفاده می شود.

دیافراگم یکی از مهم ترین بخش گوشی پزشکی می باشد به این دلیل در صورتی که خراب باشد صدا را به خوبی نمی تواند جذب کند.

جنس به کار رفته در این گوشی معمولا از استیل بوده و به دلیل وزن سنگینی که دارد به راحتی بر روی نقاط مختلفی از بدن مثل قفسه سینه قرار گرفته و صدا را با وضوح بالا به گوش منتقل می کند.

گوشیهای هوشمند پزشکی دارای تقویت کننده صدا، ضبط صدا همزمان، اشتراک گذاری صدا، امکان تعویض کردن گیرنده، شنیدن صدای زنده، نصب فیلتر ریوی و قلبی و مشاهده فونودیوگرام نیز می باشد.