گوگل بالاخره گوشی Pixel 5A 5G را معرفی کرد

گوگل بالاخره گوشی Pixel 5A 5G را معرفی کرد

فرارو: سرانجام شرکت گوگل از جدیدترین تلفن همراه سری پیکسل خود، با نام Pixel 5A 5G در روز جمعه ۹ آوریل/ ۲۰ فروردین، رونمایی کرد. گوگل در معرفی این تلفن همراه جدید خود از همان روش‌هایی استفاده کرده که پیش از این در معرفی گوشی‌های قبلی این سری بهره گرفته بود، اما این رونمایی جدید در حالی صورت گرفت که شایعات متعددی در خصوص توقف تولید این گوشی در فضای رسانه‌ای منتشر شده بود.

به گزارش فرارو به نقل از Theverge، پس از آنکه حرف و حدیث‌ها در خصوص سرنوشت نهایی تولید و عرضه Pixel 5A 5G افزایش یافت و بسیاری سخن از لغو کامل برنامه تولید این گوشی به میان می‌آوردند، روز جمعه سخنگوی گوگل با انتشار بیانیه‌ای رسمی، در پاسخ به این شایعات، اعلام داشت؛ «برنامه تولید و عرضه گوشی Pixel 5A 5G لغو نشده است. این گوشی در اواخر سال میلادی جاری و مطابق باز زمانی که گوشی جدید سری A پیش از این معرفی شده بود، در ایالات متحده و ژاپن عرضه خواهد شد.»

اوایل روز پنجشنبه (۸ آوریل) بود که وبسایت Android Central، به دنبال انتشار توییتی از جان پروسر، یکی از افشاکننده‌های مشهور دنیای فناوری در خصوص مواجه بودن گوگل با مشکل کمبود تراشه‌های گوشی جدید پیکسل، با استناد به دو منبع مستقل دیگر ادعا کرد که پروژه Pixel 5A لغو شده است. به نظر می‌رسد که گوگل واقعاً با مشکل تأمین تراشه‌های گوشی جدید مواجه است چراکه این شرکت در بیانیه خود اعلام کرده است که قصد دارد Pixel 5A 5G را تنها در ایالات متحده و ژاپن عرضه کند.

شایعات پیرامون Pixel 5A 5G نشان می‌دهد که این گوشی تا حدودی به گوشی Pixel 4A 5G شباهت دارد؛ یک تلفن میان رده دیگر که با کاهش هزینه ها، سعی در افزایش دسترسی گوگل به بازار‌های جهانی، طراحی شده است. در ماه جولای ۲۰۲۰ کدی در پروژه متن باز اندروید کشف شد که به Pixel 5A 5G ارتباط داشت. گفته می‌شود Pixel 5A 5G از لحاظ اندازه شبیه پیکسل Pixel 4A 5G است و صفحه‌نمایش 6.2 اینچ فول اچی‌دی پلاس دارد. احتمالا در این گوشی پیکسل از دوربین پشتی دوگانه و جک 3.5 میلی متری هدفون استفاده خواهد شد.

در بیانیه گوگل آمده است که معرفی این گوشی جدید «مطابق با زمانبندی معرفی گوشی‌های سری A در سال گذشته» که در آگوست سال 2020 بود، صورت خواهد گرفت. با این حال، بسیاری از کارشناسان حدس می‌زنند که گوگل این تلفن جدید را در کنفرانس توسعه دهندگان I / O Google در سال جاری و در کنار مدل ارزانتر Pixel Buds، معرفی خواهد کرد. همچنین گفته می‌شود که گوگل در اواخر سال جاری یک گوشی پرچمدار سری Pixel را نیز رونمایی خواهد کرد. با فرض این که گوشی پرچمدار جدید نیز Pixel 6 نامیده شود، معضل بزرگ این گوشی که شایعه شده این است که از تراشه‌های اختصاصی بیشتری از جمله سیستم به اصطلاح Whitechapel گوگل، استفاده خواهد کرد.

گوگل تاکنون بار‌ها در پاسخ به شایعاتی درخصوص ساخت گوشی‌های خود نشان داده که این شایعات چندان دور از حقیقت نیست. در سال ۲۰۱۹ این شرکت تصویر رسمی از گوشی Pixel 4 را ماه‌ها قبل از معرفی، در توییتر منتشر کرد. این اقدامات شرکت گوگل در واقع نوعی روش ابتکاری برای کنترل چرخه شایعات در بازار تلفن همراه به شمار می‌رود که تا آن زمان در همه جا معمول بود. اما این بار پاسخ گوگل به شایعات مطرح شده درباره Pixel 5A 5G کاملاً متفاوت بود، چراکه این بار این شرکت به طور مستقیم از طریق بیانه‌ای رسمی اعلام کرد که شایعات مطرح شده درخصوص لغو تولید و عرضه جدیدترین گوشی سری پیکسل، غیر واقعی است. این اقدام گوگل بیشتر از اینکه شبیه به یک اقدام تبلیغاتی باشد، شبیه به اتخاذ یک تاکتیک برای کاهش خسارات ناشی از لغو یک پروژه باشد.

تصاویر گوشی گوگل Pixel 5A 5G

 

گوگل بالاخره گوشی Pixel 5A 5G را معرفی کرد

 

گوگل بالاخره گوشی Pixel 5A 5G را معرفی کرد

 

گوگل بالاخره گوشی Pixel 5A 5G را معرفی کرد