۱۰ استان به سیستم پایش تصویری تجهیز شده است

۱۰ استان به سیستم پایش تصویری تجهیز شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین اشتری پیش از ظهر دوشنبه در آئین بهره برداری از مرکز پایش تصویری پلیس در اصفهان ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامی داشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ شهید دیگر ۷ تیر اظهار داشت: تعامل نیروی انتظامی و دستگاه قضائی همواره در راستای تحقق آرمان‌های پایه‌گذار جمهوری اسلامی ایران و یارانش از جمله شهید بهشتی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به بهره برداری از مرکز پایش تصویری پلیس در اصفهان ابراز داشت: با افتتاح این مرکز تعداد مراکز پایش تصویری در استان به ۹۰ مرکز افزایش یافته است.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه در حال حاضر امکان پایش تصویری تمامی دوربین‌های ثابت و سیار و مدیریت وقایع انتظامی به صورت هوشمند فراهم شد، تصریح کرد: نیروی انتظامی می‌تواند به واسطه این سامانه فعالیت کلانتری‌ها را نیز رصد و با مراجعان ارتباط تصویری داشته باشد.

سامانه پایش کمبود نیروی انسانی را جبران می‌کند

وی با اشاره به تجهیز ۱۰ استان کشور به سامانه پایش تصویری گفت: با توسعه این مراکز در همه استان‌ها شبکه ملی پایش ایجاد خواهد شد.

سردار اشتری با بیان اینکه سیستم‌های پایش تصویری کمبود نیروی انسانی را نیز پوشش خواهد داد، افزود: این اقدام نیز در راستای هوشمندسازی پلیس در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص دستگیری دزدان صندوق امانات بانک ملی تهران نیز تصریح کرد: اقدام پلیس در زمینه شناسایی سارقان در کمتر از ۴۸ ساعت شبیه معجزه بود، در این زمینه رهبر معظم انقلاب حمایت‌هایی داشتند که برای ما بسیار دلگرم کننده بود.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به ضرورت رفتار محترمانه رؤسای کلانتری‌ها با شهروندان گفت: همانطور که باید با شهروندان رفتار مهربانانه داشته باشند، باید در برابر اراذل و اوباش با جدیت برخورد کنند.

منبع : مهر