۱۱۷ هزار واحد مسکن روستایی آماده بهره برداری

۱۱۷ هزار واحد مسکن روستایی آماده بهره برداری

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه بیش از ۱۱۷ هزار واحد مسکن روستاییان در مناطق مختلف کشور آماده بهره برداری است، گفت: برای مقاوم سازی و نوسازی مسکن روستایی تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومانی اعطا می‌شود.

وی افزود: طبق بررسی‌ها، شاخص میزان بهره‌مندی روستا از زیرساخت‌های توسعه‌ای، از برق و آب تا راه‌های روستایی پیشرفت ۹۰ درصدی داشته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: در حوزه برق بیش از ۹۵ درصد مناطق روستایی برق رسانی شده است. ۸۰ درصد راه‌های روستایی نیز آسفالت شده‌اند. عملیات گاز رسانی نیز به حدود ۹۰ درصد روستاهای کشور انجام شده است.

مدنی در ادامه افزود: طرح مقاوم سازی و نوسازی مسکن روستایی با تسهیلات ویژه در دستور کار دولت قرار دارد که تاکنون در این حوزه حدود ۵۰ درصد مسکن روستایی مقاوم سازی شده است.

وی گفت: انتظار می‌رود مصوبات اخیر کارگروه شورای عالی جهاد سازندگی با هدف تفکیک اعتبارات روستا و عشایر و گسیل ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبارت به روستاها، به بهبود معیشت و به رونق تولید روستاییان کمک کند.

منبع : مهر