۵ نفر در جاده‌های استان سمنان جان باختند

۵ نفر در جاده‌های استان سمنان جان باختند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ تقی کبیری پیش از ظهر پنجشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه مهمترین عامل تصادفات و حوادث جاده‌ای استان، واژگونی به دلیل خستگی است، بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی یعنی ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ تاکنون پنج نفر به دلیل حوادث جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه در نوروز گذشته و در همین بازه زمانی هشت نفر به دلیل تصادفات فوت کرده بودند، افزود: از لحاظ میزان فوتی در تصادفات جاده‌ای نوروزی شاهد کاهش هستیم اما حتی یک نفر تلفات نیز در راه‌های استان پذیرفته نیست.

مردم به توصیه‌ها دقت داشته باشند

رئیس پلیس راه استان سمنان سه نفر از جان باختگان سفرهای نوروزی امسال به دلیل ناآشنا بودن به محورهای کویری در محور جندق دچار حادثه شدند، افزود: افزایش ماندگاری مسافران در شهرهای استان با برپا کردن نمایشگاه‌های صنایع دستی و نوروزگاه ها از جمله تمهیدات ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان برای کاهش تصادفات است.

کبیری با بیان اینکه توقیف ساعتی متخلفان تخلفات حادثه ساز مقابل پاسگاه انتظامی در دستور کار است، گفت: از همه مسافران می‌خواهیم تا همکاری لازم را با مجموعه پلیس راه و راهداری داشته باشند همچنین با توجه به اینکه از امروز و فردا کم کم موج نخست بازگشت مسافران از مشهد به سمت تهران نیز آغاز می‌شود، از مردم می‌خواهیم تا برنامه‌ریزی مناسب را برای بازگشت خود انجام دهند تا در روزهای پایانی تعطیلات با مشکل ترافیکی روبرو نشویم.

وی با بیان اینکه تیم‌های سیار و غیرمحسوس نظارتی پلیس راه مستقر هستند، گفت: از فردا که شاهد نخستین موج بازگشت مسافران هستیم این نظارت‌ها و رصدها تقویت نیز می‌شود همچنین تاکید داریم که باید با رانندگان برهم زننده ایمنی مسافران جاده‌ای و کسانی که دیگران و خودشان را با خطر می‌اندازند، برخورد جدی شود.

به گزارش مهر در طول طرح نوروزی چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در جاده‌های استان سمنان به ثبت رسیده است.

منبع : مهر